Van der Vorst ziet sterren: Afrojack

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Technasia... vette shit man. Heb er ook wel wat dingen van.

Maar er zit tenminste niet zo'n irritant fluitje in.
Haha hoor nie echt een fluitje. Maar als je dat goed vind dat vind je dit ws ook ok. Ben een beetje blijven hangen in de jaren 80' en 90 :o:

Ik hou wel van al die X-Mix shit!

Wel 'n mooi tel foutje... 1980, toen was ik 4 :D

Het is niet zo dat ik meneer de Afro z'n succes niet gun trouwens. Maar z'n muziek is niet te pruimen.

Wat een discussie alweer.
Dat 'de keuze van de massa' niet degene is van de gemiddelde synthforumganger : ik denk dat erop dit forum héél weinig 'bedieners van de massa' zijn, die hebben echt wel wat beters te doen dan hier wat vraagjes te stellen of hun trackjes te posten.
Ikzelf ben ook niet voor de commerciele zooi, maar ik begrijp best dat voor 99% van de mensen 'DE MUZIEK' niet zoiets hoogstaands is als voor 'ons'. Maar wist je dat er ook kunstenaars zijn, poeten, schrijvers, etc ... hebben wij daar dan met zn allen ook zo'n kaas van gegeten als van onze ongeloofelijke muziek ? Neen, vermoedelijk zitten wij daar in het meest commerciele circuit omdat we -door onze muziek- géén tijd hebben om ons ook om 100 andere vlakken bezig te houden en daarin 'dieper' te gaan dan het oppervlak.
Laat mensen toch naar commerciele shit luisteren, ook al vind je't zélf niks, en leg je stilaan neer bij het feit dat het voor de meesten 'ontspanning' moet zijn (en niet 'inspanning' omdat het allemaal zo lekker experimenteel, uit analoge synths, etc etc komt).

En volgens mij heb je hier ook een hoop 'Raphie' mensen die eigenlijk gewoon stikjaloers zijn maar blijkbaar -ondanks hun dure en o zo intersesante 'outboard gear' - toch om één of andere reden niét de 'commerciele shit' kunnen maken die dat gastje dus met enkel zn laptop wél kan.

Ikzelf kan zn muziek niet af en ambieer zeker geen erkenning in dat genre...maar mocht ik met mn eigen muziek ook zoveel potten breken, wel ik denk dat er velen op dit forum dat ook wel zouden doen...alleen zijn er hier wellicht veel waarvoor muziek nu nét ietske diepgravender/moeilijker etc mag zijn en die dat dan ook aan 'minder' publiek kunnen slijten.

Maar , als het allemaal zo makkelijk zou zijn, zou ik niet weten waarom je dan niet zo één hit schrijft, en daarmee dan je 'moeilijkere' muziek bekostigt, dus doe maar eh ! Of zou je je zooo slecht gaan voelen als je een commerciele hit hebt ? Aan jou om dan daarna terug volledig underground te gaan.

En dan zo'n Bass dat het in de jaren 80 allemaal zoveel beter was, tsss jongen toch.

Verder wil wel eens iemand die niks van muziek kent, aan een laptop zetten met cubase open en s kijken hoe lang het duurt voor je er iets uit krijgt dat het releasen waard is. Ja, ik ben zelf ook in het hardware tijdperk begonnen en inderdaad moest je een synth kopen en n atari om m te sequencen...maar dit heeft bij mij écht géén 5 jaar gevraagd voor ik dat voor mekaar kreeg hoor. Ik weet écht niet of -als ik toen een laptop met ableton had gehad- ik zovéél sneller tracks af had kunnen hebben.

Het meeste publiek vind die ouwe X-Mix dingen wel okay om aan te horen. Zelfs m'n pa vind het goed en hoort klasieke invloeden in de house van toen. Maar de bagger die van Afromeneer af komt vind ie maar niks...

Seiko, ik zou je nog steeds boeken als de hele wereld je zou kennen, maar dan wel in de grote zaal :D

En ik snap echt niet hoe die gast die shit maakt. Of ik snap het wel, maar het zou me moeite kosten, en daar is het verschil denk ik. Er zijn er wel meer hier die voldoende kennis van DAW's en hardware hebben om zulke shit te maken. Maar als je het niks vind zal het je ook niet lukken.

Je smeert ook 'n boterham met kaas omdat je dat lekker vind. Niet omdat het niet te pruimen is. Als je in 'n winkel werkt waar ze broodjes verkopen wordt het anders, dan verdien je er geld mee. Maar als je DJ bent boeken mensen je omdat ze jou smaak van muziek goed vinden... en als dat comateuze dooie hondenhouse is, dan ben je Afrojack :D

Jammer weer SEIKO dat je geen kans onbenut laat om ff een lekkere sneer te geven.
Als er één ding wel duidelijk was in dit topic is dat ik ieder z'n succes juist wél gun.

Ik laat alle makkelijk scoren opmerkingen naar jou toe gemakshalve maar ff achterwege.
Hoop frustratie weer hier op het forum.

Wat een discussie alweer.
En volgens mij heb je hier ook een hoop 'Raphie' mensen die eigenlijk gewoon stikjaloers zijn maar blijkbaar -ondanks hun dure en o zo intersesante 'outboard gear' - toch om één of andere reden niét de 'commerciele shit' kunnen maken die dat gastje dus met enkel zn laptop wél kan.

muziek is eigenlijk steeds meer gaan klinken zoals een DJ het zou maken... dus meer de nadruk op alleen de cliche onderdelen van een plaat, de kick en de bass en nog een paar andere over the top geluidjes... het zijn bijna allemaal accenten, van die blote konten ritmes gestripped van bijna alle nuances...

En dan zo'n Bass dat het in de jaren 80 allemaal zoveel beter was, tsss jongen toch.
.

nou Seiko, zeg dan maar eens wat buiten technische ontwikkelingen om zoveel beter is nu dan in de jaren 80.. :)

Het nederlands elftal

nouja, toen was het ook wel goed, beter als in de jaren 90... :D

Ik vind het wel jammer dat iedereen zo negatief reageert.

Volgens mij startte Raphie dit draadje alleen om te melden dat hij het knap vindt dat Afrojack met zo weinig (lees Outboard spul) toch succesvol geworden is. En dat hij bakken met geld verdiend en 't wel voor elkaar lijkt te hebben op de leeftijd van 24 jaar vind hij respect waard.

En ik vind dat eigenlijk ook wel respect waard !
Hij is op z'n 24e financieel binnen en kan dus lekker doen wat ie wil. Dus die gast heeft 't op dat gebied goed aangepakt. En of z'n muziek nu goed is of niet, dat wordt helemaal niet vermeld dus waarom iedereen daar zo over valt ?

Als ik rijk kon worden met het maken van zo'n muziek ( of ik 't nu leuke muziek vind of niet ), dan zou ik 't direct doen. Het maakt je leven op sommige gebieden een stuk makkelijker en relaxter.

:biertje:

Ik had best op m'n 24ste zijn carriere willen hebben, to be honest denk iedereen wel. ...

z'n bankrekening wel ja...
voor de rest kan ik me voorstellen dat hij op z'n 50ste denkt 'wtf heb ik nu voor erfenis achtergelaten?'. maar goed dat zien we dan wel.

Z'n succes is zeker ok. Zo houdt hij toch mooi dat soort volk weg van de leuke feestjes.

nou Seiko, zeg dan maar eens wat buiten technische ontwikkelingen om zoveel beter is nu dan in de jaren 80.. :)

Het is logisch denk ik dat we allemaal dat wat er was toen wij 'gevormd' werden (15 a 25 jaar oud) als toetssteen nemen en al wat er later komt daarop aftoetsen.
Daaruit concluderen we dan weer dat voerger alles 'beter' was maar ik weet niet of we écht wel in staat zijn om dit hard te maken ; ik wil zeggen : volgens mij is dit puur subjectief en niét objectief meetbaar dus helemaal niet te bewijzen.
Dat de democratizering van de (tools in) een studio ervoor zorgt dat er méér mensen mee aan de slag kunnen én er daardoor meer shit kan gemaakt worden, volg ik, al vind ik niet bepaald dat het 'niveau' van de commerciele/populaire muziek in de 80er jaren zoveel hoger was dan nu.
Ik ben ook in de jaren 80 opgegroeid en ben toen met alle commerciele en niet-commerciele muziek van toen om de oren geslagen en die 'voelt' dus aan als de meest 'natuurlijke'; maar -zie de dubstep thread- ik ben er helemaal niet vies van om mee te gaan in nieuwere muzieksoorten.
Dus mij ga je niet horen beweren dat de muziek van de 80er jaren béter was, ik zal hoogstens stellen dat deze me meer aanspreekt.
Maar beweren dat de muziek van nu zwak is omdat je't met enkel een computer kan 'en vroeger moest je tenminste nog een synth kopen' vind ik zever.

Als ik rijk kon worden met het maken van zo'n muziek ( of ik 't nu leuke muziek vind of niet ), dan zou ik 't direct doen. Het maakt je leven op sommige gebieden een stuk makkelijker en relaxter.

:biertje:

Wie/wat houdt je tegen?

Als ik Afrojack luister moet ik denken aan Pullover (Speedy J). En die plaat is dan weer bij de meeste mensen heilig ofzo dus waar lullen we nou over? :duivels:

Jammer weer SEIKO dat je geen kans onbenut laat om ff een lekkere sneer te geven.
Als er één ding wel duidelijk was in dit topic is dat ik ieder z'n succes juist wél gun.

Ik laat alle makkelijk scoren opmerkingen naar jou toe gemakshalve maar ff achterwege.
Hoop frustratie weer hier op het forum.

Dat heb ik dan verkeerd gedistilleerd uit deze thread, my bad.
Maar geef gerust die opmerkingen...ik heb ook al wel gelachen in deze thread en heb er geen probleem mee dat anderen via jouw opmerkingen mij zouden uitlachen.
Ben er te oud voor joh om me dat aan te trekken :-)

maar seiko je hebt het nu dus alleen over muziek?

heb je echt niet door dat de hele maatschappij in vergelijking met de jaren 80 gewoon minder is?
nou ja dat is ook offtopic dus laat maar :)

Karstie, je beantwoordt je eigen vragen al een beetje.. :D

Volgens mij startte Raphie dit draadje alleen om te melden dat hij het knap vindt dat Afrojack met zo weinig (lees Outboard spul) toch succesvol geworden is.
Daar noem je reden 1 al: de thread is geplaatst door 'n gebruiker die op dit forum prominent aanwezig is geweest (laat ik het zo noemen) met z'n eigen ruime outboard arsenaal. Dan is het op z'n minst ironisch om vervolgens deze thread te zien langskomen van diezelfde persoon, als ware dit het nieuwe evangelie.

En dat hij bakken met geld verdiend en 't wel voor elkaar lijkt te hebben op de leeftijd van 24 jaar vind hij respect waard. En ik vind dat eigenlijk ook wel respect waard !
Hij is op z'n 24e financieel binnen en kan dus lekker doen wat ie wil. Dus die gast heeft 't op dat gebied goed aangepakt. En of z'n muziek nu goed is of niet, dat wordt helemaal niet vermeld dus waarom iedereen daar zo over valt ?
En dat is punt 2: dit is niet "businessforum.nl". Dit is "synthforum.nl".
En aangezien daar de nadruk iets meer ligt (vooralsnog) op het maken van muziek en iets minder op het behalen van zakelijk succes in het leven, dat kan je de schrijvertjes en lezertjes moeilijk kwalijk nemen.
Misschien zou het verhaal van Raphie beter geplaatst zijn op nu.nl of detelegraaf.nl of weet ik veul, dan krijg je veel eerder de handen op elkaar met dergelijke "hollandsch glorie - potjandorie!" verhalen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back