patchbay kortsluiting??

dirtychris

Herstel
HALLO DAAR

hier een probleem! Ik heb sinds kort een gebruikte FOSTEX 3013 patchbay en ben er op zich erg blij mee.

Hij is aangesloten op een Edirol FA 101 geluidskaart en ik gebruik Ableton met een aantal hardware synths. lekker patchen, lekker handig. Maar dan gebeurt het volgende:

Als mijn MS10 in gebruik is, gepatched en al, werkt alles prima. Zet ik de synth uit, of haal ik de patchkabel er uit, werkt de geluidskaart opeens niet meer. Ableton geeft ook aan dat contact kwijt is. Als ik de kaart uit en weer aan zet (tip van the IT crowd) werkt alles weer.

Het gebeurt ook niet elke keer maar wel op meerdere patches (inprikkers), maar tot nu toe alleen met de MS10. (en toevallig nu dat ik dit schrijf gebeurt het weer NIET...) :?

Het lijkt wel op een kort sluiting. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Zo ja, HELP ME PLEASE! het is niet HEEL erg maar wel best vervelend en misschien niet zo goed voor de geluidskaart.

Thanks Christiaan

Niemand die iets weet?

Het ligt ook niet aan de kabels lijkt na testen, en ook niet aan de MS10. De FA 101 gaf het net weer op na dat ik een gitaar versterker uit heb gezet die via de patchbay aangesloten was.

Any ideas? BEDANKT christiaan

Dat lijkt me een aarde-probleem. Ik heb een keer een soortgelijk probleem gehad met een M-Audio Audiophone Firewire. De firewire-kabel had aan één kant de aarde niet aangesloten, wat inhield dat de geluidskaart "zweefde" ten opzichte van de computer. Ik had dan regelmatig dat als ik iets aan of uit zette de geluidskaart een harde reset deed. Probleem is helemaal verholpen sinds ik een firewire-kabel heb die netjes aan beide kanten de aarde aangesloten heeft zitten, waardoor de computer en geluidskaart op hetzelfde potentiaal zitten.

Maar mogelijk is het bij jou iets heel anders :D

bedankt etaoin!

klinkt best aannemelijk, ik ga er naar kijken. Ik heb nooit veel aandacht besteed aan aarde dus wie weet!

chris

Back