Arturia MiniBrute analog synthesizer

Pulse 2 wint het van de Brute, alleen al het feit dat deze 3 Oscilators heeft, en de minibrute maar 1.
Of maak ik nu een abuis?

OK, nu is het genoeg hoor ....

Dat er vergeleken wordt tussen synths is normaal, maar moet het nou steeds een wedstrijd zijn ofzo?
Een 12-snarige gitaar heeft wel 2 x zoveel snaren als een gewone, maar is ie daarom beter?
En een gitaar met stalen snaren klinkt anders dan eentje met nylon snaren, maar wat is dan beter?
Ieder instrument heeft zijn eigen toepassingen, klank en bespeelbaarheid, voor- en nadelen...

Welke heeft gewonnen? beetje suffe vraag nietwaar?
Het zijn allen instrumenten die je moet bespelen, met ieder een ander eindresultaat.
Deze minibrute lijkt mij erg veel speelplezier opleveren, net als iedere andere synth met veel realtime controle, en dat ie anders klinkt... tja vet belangrijk zeg....

Een getunede ford focus rijdt veel sneller dan een volvo v70, is dat beter? Of is de volvo beter omdat ie gewoon veel comfortabeler is.....

Maak er gewoon geen wedstrijd van en zie een instrument voor wat het is.

ik begin het nu al een saaie bak te vinden, maar dat komt waarschijnlijk door al die droge demo's.
Het ding mist breedte, zou er meteen een hoop FX achter gooien.

Een chorus hadden ze er echt standaard op mogen zetten. Dat hadden zelfs de (Alpha) Juno, Poly-61, ...
Beetje gierig doen, noem ik dat dan.

ik begin het nu al een saaie bak te vinden, maar dat komt waarschijnlijk door al die droge demo's.
Het ding mist breedte, zou er meteen een hoop FX achter gooien.

Een chorus hadden ze er echt standaard op mogen zetten. Dat hadden zelfs de (Alpha) Juno, Poly-61, ...
Beetje gierig doen, noem ik dat dan.

Dit is een monosynth.....

En ze weten bij Arturia dat er op SF heel wat mensen zitten die moeilijk gaan doen als er onboard fx op een synth zitten. Gaan ze lopen vragen om eens droge sounds te mogen horen.

Ik vind de MiniBrute juist steeds interessanter worden.
Als Arturia er alles in propt wat de potentiële gebruikers wensen wordt het geen synth van € 500 denk ik.

Er zal altijd wel wat te wensen blijven in een synth, maar ik vind dat Arturia een mooi bakje met interessante mogelijkheden biedt voor een mooie prijs.

ik vind'm ook erg interesant, en sowieso het eerste en enige product wat ik ooit van hen zou kopen
voor een single oscillator synth zit er een hoop geluid in, voor de 3 waves die je opelkaar kan afstellen vind ik goed en het steiner filter ook eindelijk eens iets anders dan gebruikelijk

Ik kan haast niet wachten om er een te gaan halen ... maar ik wacht nog even ... staan nog wat andere dingen op t verlanglijstje die ook echt niet mogen ontbreken ;)

Teleurstellend dat hij niet op de Musikmesse stond. Sowieso erg weinig synths dit jaar, des te meer dj-spul...:Z

Dat was inderdaad een van de hoogtepunten. Leuk vintage spul op die stand (oa sh-5, ms20, Pro one).

Je presenteert het alsof het volkomen logisch zou zijn dat er een chorus op zou zitten, maar eerlijk gezegd kan ik niet zo snel een monosynth te bedenken met chorus erop. Chorus is toch meer om de padjes van de 1 osc poly tjes op te funken nietwaar.

Pcies, daarnaast vergelijk je het zelfs met een 2 dco polysynth..... Het is meer een sh101, die ook geen chorus heeft.

Back