Afsluitbaar rackmeubel

Kneelz

Reuzebonk
Wegens verhuizing gaan mijn spullen voortaan lekker warmpjes in de woonkamer vertoeven. Voor het grut heb ik al een mooie oplossing maar voor de 19" apparatuur moet ik nog wat zien te vinden.

Ik zat te denken aan een afsluitbare behuizing die, wanneer niet in gebruik, een beetje op kan gaan in de rest van het meubilair. Of er in ieder geval huiselijker uitziet als een stuk metaal met rackzooi erin. Een houten behuizing dus of zo...

Ik kan alleen niet vinden dat er zo uitziet en ook nog afsluitbaar is.

Iemand een idee?

Oh,

ik had al op thomann gekeken... Zal ik wel op prijs hebben geselecteerd en de hoop opgegeven hebben.

Best prijzig, of is dit gangbaar?

Oh,

ik had al op thomann gekeken... Zal ik wel op prijs hebben geselecteerd en de hoop opgegeven hebben.

Best prijzig, of is dit gangbaar?

Voor mij is het best prijzig, maar dan heb je ook wat, en staat je gear ook veilig. :)

Hij voldoet wel inderdaad. Maar voor die prijs ga ik het niet kopen. Het is niet meer als een kantoorkastje met een rolluikje erin en een extrusieprofiel met boutjes (vindt ik ook een behoorlijk cheapy oplossing trouwens).

Ik ga nog eens even verder zoeken, misschien dat er onder de serverkasten wat te vinden is...

Je kan ook 'n binnenkant van 'n flightcase FX outboard rack dinges kopen. En zelfs handig te maken. Zie iets bijvoorbeeld: http://www.thomann.de/nl/thon_multiflex_5u_modulrack_45.htm is niet meer dan wat hout en 'n rails waar je de zooi in schroeft. Alles bij EIG te kopen. Dus nog om je hoek ook nog.

Ik hou wel van wat lampjes in m'n kamer... is net 'n kerstboom, maar dan duurder :P

Hoeveel HE heb je nodig?

Als je voor weinig aan 19 inch ding zoek, zal ik als ik jou was deze Maart naar de PA beurs gaan...

Ja maar, hij wil niet dat het er als 19" uit ziet toch?

Nou zo'n 10HE denk ik, de bedoeling is dat ik het inderdaad kan afsluiten wanneer ik er niet mee bezig ben (zodat het uit het zicht is). Beetje hout erbij misstaat ook niet in de huiskamer. Lichtjes zijn heel mooi, maar die branden toch niet als het uit staat :) Daar komt bij dat het minder stoffen is met een deurtje er voor... Denk dat het inderdaad zelf iets bouwen wordt dan. De kast die LIQUIDTHRUST aangaf in de 2e post is perfect maar echt overdreven duur voor wat het is. Een rails, wat hout en een roldeurtje; bij elkaar zo'n 50 euro met bouwkosten erbij. Snap sowieso niet dat die racks altijd zoveel moeten kosten.

Ga zelf van de week ook iets bouwen voor in de woonkamer... maar mag wel open blijven. Da scheelt 'n hoop.

Dat scheelt enorm inderdaad. Ik zal eerst is even de huiskamer afbouwen en daarna naar een passende oplossing zoeken. Ik heb zo'n beetje elke kast in huis afsluitbaar want ik heb een hekel aan afstoffen.

Alles bij EIG te kopen. Dus nog om je hoek ook nog.

Wat is de EIG enlijk trouwens?

Ik heb indertijd 8 kantoorkasten van Ikea op de kop getikt van 40cm diep, 80cm breed en 80cm hoog op een veilingsite van failliete bedrijven. Voordeel, naast de prijs, is dat het goed spul is met een dusdanig fraaie afwerking dat ze in alle mogelijke opstellingen gebruikt kunnen worden omdat ook de boven- en achterkant er goed uit ziet.

Die 40cm diepte is wel heer erg handig. Want daardoor kun je er meer mee dan met de meer normalere diepte van 30 cm.

Heb ik de spullen in die kasten nodig gaan de deurtjes open. Is alles direct toegankelijk. Niet nodig, deurtjes dicht en alle 'rommel' is uit zicht.:D

Wat is de EIG enlijk trouwens?

Eigenhuizen Muziek. Winkel op de Wolfkuilseweg. Als je binnen komt word je eerst aangekeken of je Cavia's komt kopen in 'n muziekwinkel..maar als je er eenmaal doorheen bent en geholpen word gaat het wel.

Heuhh Wolfkuilseweg... Dat ik dat nooit heb gezien, zeker stront in me ogen. Ik zal daar eens een kijkje wagen als ik weer eens in Nijmegen kom. Ben geƫmigreerd :)

Bij de IKEA heb ik de afgelopen 3 weekenden rondbazuind maar daar ligt op dit moment niet echt iets geschikts in ieder geval. Misschien MP eens afstruinen op zoek naar een serverkast of zo... bouw ik er zelf wel wat hout omheen.

Back