Behringer BCF2000 installeren

Knopsche

Nieuwkomer
Had ik maar eerder van dit forum geweten. Ik zie hier diverse BCF2000 te koop staan, terwijl ik een nieuwe heb aangeschaft.........

Ik krijg hem alleen niet aan de praat. Na het aansluiten was hij zichtbaar in Cubase 6 LE. Als ik de schuiven open zette, klapte hij gelijk weer naar de 0 stand. De filmpjes op Youtube bcf2000 in cubase pt1 set up.mp4 en bcf2000 in cubase pt2 eq .mp4 gaven/geven mij geen antwoord.

De dag na installatie is de BCF2000 onvindbaar in Cubase of waar dan ook op mijn Windows 7 PC.

Kan iemand mij hier mee helpen? Met zoveel gebruikers die een BCF2000 in de verkoop hebben staan zou dit toch mogen lukken.

Groet,
Knopsche

Misschien verkopen ze 'm wel omdat 'ie bij hun ook niet werkt :D

Maar goed, je hebt 'm dus via USB aangesloten. Je BCR moet dan op modus U1~U4 staan. Dit doe je door eerst op edit+store te drukken, zo kom je in het global setup-menu. Met pushencoder 1 kan de 'operating mode' geselecteerd worden. Kijk effe in de handleiding welke operating mode geschikt is voor jouw toepassing (pagina 8, daar heb ik deze info ook van).

Kijk effe in apparaatbeheer of de BCR daar nog te zien is. Het kan ook dat je een USB-apparaat ziet dat niet goed geïnstalleerd is/ herkend wordt. Als dit zo is, dan uninstallen en vervolgens de device manager op nieuwe hardware laten detecteren. Met een beetje geluk wordt de BCR dan weer gewoon herkend in Windows, en als het goed is ook in je DAW.

Mijn dank is 1 meter 76...

Mijn dank is 1 meter 76...

Heej DJRazor,

Bedankt voor je hulp. Hier heb ik nu een week op zitten wachten en binnen een minuut was het gepiept. Ik ben misleid door die filmpjes op Youtube........

Het werkt zoals ik graag wil :D

Knopsche

Ik meen me te herinneren dat het vanaf Vista afgelopen was met de bc series. Toen werkt het of er slecht of niet.

Je bedoeld de BCD2000 dj controller. Die werd drivertechnisch alleen ondersteund tot xp.

Heb je hem in de Mackie mode staan?
In combinatie met BCFview heb je dan een super-eenvoudige en handige controller. En je hoeft dan verder ook helemaal niets in te stellen. Wel eerst BCFview opstarten, en pas daarna Cubase. En bij je instellingen in Cubase bij All MIDI In deze All MIDI In op off zetten, anders krijg je evt. ook klanken van je synth/vst als je een schuif beweegt.

Veel plezier ermee!
En ja, al jaren perfect onder XP en nu W7 64-bit. :okdan:

. En bij je instellingen in Cubase bij All MIDI In deze All MIDI In op off zetten, anders krijg je evt. ook klanken van je synth/vst als je een schuif beweegt.

Ga weg man, ik heb dat probleem al meer dan 5 jaar en wist niet dat er een oplossing voor was. Goeie tip ! :halleluja

Ben ik weer. Ik heb naar hartelust kunnen schuiven met mijn BCF 2000. Totdat ik een AKAI MPK mini heb aangesloten. De AKAI gebruik ik om kleine midi-files in te spelen. De BCF wil ik gebruiken om de mixer in Cubase te bedienen.

De AKAI doet het naar behoren. De BCF 2000 krijg ik echter niet meer aan het schuiven.

Waar moet ik naar kijken c.q. wat moet ik anders instellen?

Attachments

• Device setup.jpg
    Device setup.jpg
    93,1 KB · Bekeken: 137
Ben ik weer. Ik heb naar hartelust kunnen schuiven met mijn BCF 2000. Totdat ik een AKAI MPK mini heb aangesloten. De AKAI gebruik ik om kleine midi-files in te spelen. De BCF wil ik gebruiken om de mixer in Cubase te bedienen.

De AKAI doet het naar behoren. De BCF 2000 krijg ik echter niet meer aan het schuiven.

Waar moet ik naar kijken c.q. wat moet ik anders instellen?

Bij de input en de output in dit scherm moet je de BCF2000 aanklikken .

Behringer BCF2000

Behringer BCF2000

Daar ben ik weer. Een nieuwe PC en upgrade van Cubase LE naar Cubase Pro 8.5 verder heb ik weer het probleem dat mijn BCF2000 niet reageert op Cubase.

Bij Devices heb ik Mackie Control toegevoegd en de Midi input en output op BCF2000 gezet.
Bij de MIDI Port Setup staat de BCF2000 op actief.

De controler staat op de USB-mode.

Helaas geen enkele reactie in de DAW.

Enig idee wat ik over het hoofd zie?

Attachments

• schermafdrukken instellingen BCF2000 in Cubase Pro 8.5.pdf
    133,6 KB · Bekeken: 152
Laatst gewijzigd:
Back