Behringer

Dat is me toch ook wat, door deze thread realiseer ik me ineens dat Behringer een anagram is van zowel bring here als breng hier... =)=)

Is Behringer dan de Duitse vertaling van breng hier? :?

Heb zelf een kleine Xenyx 502 mixer van Behringer. Lekker simpel en goedkoop om een paar stereo instrumenten met elkaar te verbinden. Mits je de mixer niet vol open draait heb je geen last van ruis. Brommen doet het ding sowieso niet. Beter is het om gewoon je instrumenten vol open te zetten qua geluid, dan hoeft de mixer niet zo hard en heb je naar mijn mening gewoon echt een fijn mixertje voor een paar tientjes.

Heb ook pas geleden nog een Behringer EM600 (Echo Machine) aangeschaft. Buiten de felblauwe LED heb ik er echt niks over op te merken. Voor de prijs is het gewoon echt goed spul.

Ja die EM600 is echt ok, de led met 3 schildersafplakkers bewerkt ivm aanstaand lasoog.

Had eens een discussie met Saskia Slegers over een Behringer mengpaneeltje dat ze live gebruikt..... Toen ik haar vroeg of het geen ruisbak was gaf ze aan er erg tevreden mee te zijn......
Stompboxen zijn natuurlijk van goedkoop plastic, en oudere gear misschien niet ok maar geloof niet dat alles slecht kan zijn, geloof dat dat wel ontzettend wordt afgestraft.
P.S. hier geen spullen van "breng hier" heb staan :)

Laatst gewijzigd:
BCR2000 is toch een prima apparaat

Ik vond die multigate van Behringer altijd wel lekker werken, doet wat het moet doen en super snel in te stellen. De rest van het gedoe ken ik amper

Ik heb sinds kort een Behringer MX2642 en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n fijne en uitgebreide mixer heb gehad, niets op aan te merken :okdan:

Over die ADA8000 hoor ik ook alleen maar goede verhalen.

Altijd dat gezeik over Behringer. Wat wil je nou? Vrijwel voor niks EN topkwaliteit? Wees blij dat er een fabrikant is die redelijk to goede spullen heeft op entry level zodat een beginner zonder al teveel kosten eem compleet hardware setje bij elkaar kan kopen. Als de boel na twee jaar instort koop je gewoon wat beters, daar ben je dan als het goed is ook aan toe.

De ironie is dat mijn Xenyx mengpaneel de enige is van de 3 die ik heb die niet kraakt en ruist (de andere zijn Phonic, nog zo'n budget troep merk, en Soundcraft).

ik heb een xenyx 1202, echt ideaal voor een compact huiskamer setupje...

heb ooit wel een composer gehad en dat was een ramp... denk dat je dynamic randapparatuur van behringer gewoon links moet laten liggen

Ik heb een Behringer REV2496 (V-Verb Pro) effect unit en een MX-2642a mixer.
Beiden doen uitstekend hun werk en voor toch wel een heel betaalbaar bedrag.

Ik heb moeten inbinden, toegeven, zelfs plat op de buik gaan.... :stupid
Ik had mezelf gezworen nooit Behringer te kopen en nu heb ik een Powerplay Pro-8 (8 kanaals headphone splitter/versterker, 't was dringend en de winkel had echt niks anders op stock) en een BCR2000 om m'n Suzuki 500 te editten....
Gelukkig is het niks van die aard dat m'n audio path beïnvloedt maar m'n ego heeft natuurlijk een serieuze deuk gekregen... }:|
Stilletjes weg van hier.... :walker:
:dubbel:

waarom hoor je nooit wat "slechts" over het merk Zoom? dat is ook budget gear
ik heb een Zoom 1201, leuke multieffect voor bijna niets

Er komen trouwens enkele nieuwe kleine mixertjes van Behringer, de Xenyx Q serie. Met USB audio interface (audio en data: in en out), een compressor die geregeld kan worden via één draaiknop en een effects processor met een hele berg verschillende effecten. Ben benieuwd wat die gaan kosten. In principe zijn dat gewoon upgrades van de huidige Xenyx modellen.

Je krijgt er ook nog een flinke dosis software en VST materiaal bij volgens de gegevens op de site. Nog even en ze geven gratis alles weg...

Back