Behringer

waarom hoor je nooit wat "slechts" over het merk Zoom? dat is ook budget gear
ik heb een Zoom 1201, leuke multieffect voor bijna niets

Yep!
Ik heb een Zoom 1202 Studio en die ruist harder dan alles wat ik van Behringer heb.
Behringer had vroeger (echt vroeger, dus 20 jaar terug) hele goede denoisers, waarmee ik mijn buizen gitaar pre-amp perfect stil krijg zonder mijn sustain kwijt te raken. Wat de ingebouwde gate van de pre-amp zelf wel omzeep hielp!

Trouwens nooit klachten/opmerkingen van wie dan ook in mijn studio gehad om de geluidskwaliteit. Terwijl er toch bijna overal in de chain wel iets van Behringer zit.

Wanneer gaan jullie nou eens Phonic en consorten en cheapo series van grotere merken bashen? Want dat is echt niet beter dan Behringer.

Mensen die Behringer bashen zijn gewoon zielig! Koop het dan gewoon niet.
Het is hetzelfde als mensen die peperdure audiokabels kopen voor de hifi of high-end set en echt zweren dat ze verschil horen. Echt niet. Gewoon een excuus naar henzelf om de belachelijke overdreven investering goed te praten voor hun geweten.

In een geluidsproductie ga je echt niet terughoren welke merken gebruikt zijn van randapparatuur. Hoe duur het ook was.
En natuurlijk zal een productie in een top studio opgenomen beter klinken dan eentje opgenomen in een home studio. Maar dat zal zeker niet in de eerste plaats aan de merken randapparatuur liggen.

:luv: Behringer.
Zo kunnen mensen met een beperkt budget ook spulletjes kopen en lekker met de studio bezig zijn!

hmm met mn zoom 1201 geen last van ruis zolang je maar input en output level beetje goed afregeld :)
komen nog behoorlijke reverbs uit, in extreme standen lekker vervreemdend :okdan:

Ja die EM600 is echt ok, de led met 3 schildersafplakkers bewerkt ivm aanstaand lasoog.

hij is leuk maar na 3 keer gaf de mijne de pijp aan maarten

zo'n mixertje is wel leuk als je hem gratis krijgt om no-input herrie te maken

ben trouwens wel erg te spreken over de 400vd ik heb er 2 gekocht en gebruik ze stereo

hmm met mn zoom 1201 geen last van ruis zolang je maar input en output level beetje goed afregeld :)
komen nog behoorlijke reverbs uit, in extreme standen lekker vervreemdend :okdan:

Ik heb stelletjes zoom 5000 en 5050, als je kijkt naar de reviews op sites komen ze niet lager uit als 9. niets budget dus.

idd, behringer bashen is snobby

Naaaaaah!...... :dubbel:

Inderdaad, vaak zijn het toestellen waar je als beginner zeker (financieel) mee uit de voeten kan.
Terwijl Beringher begin de jaren 90 de enige was die deuren intrapte is er tegenwoordig heel wat meer zooi op de markt.
Je hebt altijd koeken naar je geld ;)
:mega:

waarom hoor je nooit wat "slechts" over het merk Zoom? dat is ook budget gear
ik heb een Zoom 1201, leuke multieffect voor bijna niets

Zoom MRT-3, beste drumcomputer die ik ooit gehad heb. Vooral omdat die mrt 3 super straight forward is en geen gedoe heeft met patterns, parts, songs, extra fx of matrix drumpattern dingen (zoals bv de tr reeks van Roland).

ohh ja joh das toch wel een paar van de mooiste futures van de tr serie. matrix scherm (707) patterns tap/step, (alle) jammer is wel het gemis van een switch ala(mobius).

ohh ja joh das toch wel een paar van de mooiste futures van de tr serie. matrix scherm (707) patterns tap/step, (alle) jammer is wel het gemis van een switch ala(mobius).

Tja dat is jou mening, ik vond die manier van programmeren dmv een matrix echt super irritant en het lukte me ook op geen enkele manier, ik denk dat je mischien zelf ook wel een onmogelijk en irritant persoon moet zijn om die matrix te snappen (soort zoekt soort ;) ). Maar het ging eigenlijk over Behringer....

Tja dat is jou mening, ik vond die manier van programmeren dmv een matrix echt super irritant en het lukte me ook op geen enkele manier, ik denk dat je mischien zelf ook wel een onmogelijk en irritant persoon moet zijn om die matrix te snappen (soort zoekt soort ;) ).
mwhoaa je hoeft de matrix ook helemaal niet ten alle tijde af te lezen om te snappen wat je doet... op het gehoor is genoeg, de sounds zijn zo verschillend dat je niet snel in de war raakt, zeker niet met maar slechts 15 stuks... het schermpje is best grappig maar zeker niet onmisbaar, ik keek er zelf nooit naar...

En je ziet het toch gewoon op de rode lampjes ook op de TR knoppen, ook echt nog nooit naar die matrix gekeken, is toch alleen maar voor de show (en daarbij zooo moeilijk is het nou toch ook weer niet om het matrix concept te snappen gewoon een drumgrid met balletjes...of waren het diamantjes...nee dat was cubase...uh enfin op de R8 werd het al kutter)

Zoom MRT-3, beste drumcomputer die ik ooit gehad heb. Vooral omdat die mrt 3 super straight forward is en geen gedoe heeft met patterns, parts, songs, extra fx of matrix drumpattern dingen (zoals bv de tr reeks van Roland).

Wat heb je verder nog gehad dan ?

Wat heb je verder nog gehad dan ?

Nou, een Roland tr505, korg electribe SX en een korg Radias welk ook als drumcomputer kon fungeren, die electribe was wel leuk en makkelijk te programmeren maar ik kan het moeilijk nog een drumcomputer noemen met al die extra's. Daardoor raakte ik te snel afgeleid

En met die tr505 kwam ik echt niet uit de voeten, zelfs niet met de handleiding erbij. Ik kan me nog heugen dat je om een simpele "step" te programmeren iets van 2 of 3 knoppen tegelijk of na elkaar moest indrukken ofzo, maar dat was dan ook niet in realtime, dat gedoe kreeg ik al helemaal niet aan de praat.

Ik denk dat die tr reeks gewoon niet aan mij besteed is en uiteindelijk maakte ik al mijn drumtracks met hammerhead en acid, dus al die hardware was toch een beetje overbodig geweest.

Edit, ik had ook nog een boss dr-groove, die was ook wel leuk en had als extra een soort 303 achtige bass synth (welk je nooit gebruikt).

Tja dat is jou mening, ik vond die manier van programmeren dmv een matrix echt super irritant en het lukte me ook op geen enkele manier, ik denk dat je mischien zelf ook wel een onmogelijk en irritant persoon moet zijn om die matrix te snappen (soort zoekt soort ;) ). Maar het ging eigenlijk over Behringer....

Als een "marix scherm" een irritant persoon is . dan wil ik ook wel precies zoeen irritant persoon zijn.

en even over Behringer, een groot nadeel is als je er meer de winkel uit loopt dat je apparaat al gelijk 1/3 van de prijs waard is.

en even over Behringer, een groot nadeel is als je er meer de winkel uit loopt dat je apparaat al gelijk 1/3 van de prijs waard is.

Dat heb je met de meeste dingen die je nieuw koopt toch helaas.

Nooit problemen gehad met Behringer.

Komt omdat ik het merk eigenlijk zo veel mogelijk mijd. Hoor er zoveel slechte verhalen over dat ik liever iets meer geld uitgeef aan apparaten waarvan ik weet dat ze kwalitatief waardiger zijn.

Maar ik moet zeggen dat ik zo'n buizen microfoon amp heb van Behringer en daar ben ik wel tevreden over!

Back