Nieuwe Oberheim 2 voice

De rekening. Wel realistisch blijven (in mijn geval) :D

Tom's site zegt dat ze shippen. Schneidersladen mailde me net dat ze januari pas komen, maar dat alle exemplaren die ze krijgen al gereserveerd zijn. Ik sta nu op de reservelijst. Dit is nog dramatischer dan de Sub37-epos. De andere Europese dealers op tomoberheim.com hebben op hun website alleen maar SEMs staan, dat wekt ook niet veel vertrouwen dat ze Two Voices onderweg gaan hebben. Iemand nog tips?

Naja gelukkig is het geen preorder. Dus als er verder niks kan heb ik óf januari een toffe synth, of niet.

Zonder cynisch te willen zijn (want het is mooi spul en zo) denk ik dat je al blij mag zijn als je er überhaupt eentje kan bemachtigen. Oberheim staat niet bekend om lever betrouwbaarheid, het bouw tempo ligt niet hoog, Tom is ook niet meer de jongste en er is toch nog best wat achter liggende vraag van 'echte liefhebbers'.
Kortom ik help het je hopen, dat van begin volgend jaar.

Misschien, als je écht graag wilt kan je het proberen via de USA route (Analogue Haven of Big City Music) omdat het lijkt dat Oberheim daar zelf wat voorrang aan geeft.

Zonder cynisch te willen zijn (want het is mooi spul en zo) denk ik dat je al blij mag zijn als je er überhaupt eentje kan bemachtigen. Oberheim staat niet bekend om lever betrouwbaarheid, het bouw tempo ligt niet hoog, Tom is ook niet meer de jongste en er is toch nog best wat achter liggende vraag van 'echte liefhebbers'.
Kortom ik help het je hopen, dat van begin volgend jaar.

Misschien, als je écht graag wilt kan je het proberen via de USA route (Analogue Haven of Big City Music) omdat het lijkt dat Oberheim daar zelf wat voorrang aan geeft.

Goed punt, ik zal inderdaad ook eens aan de andere kant van het grote meer informeren.

Ik kreeg dit bericht van ScheidersLaden:

We heard from Tom Oberheim - that he will announce the 2 Voice Pro this year at Namm and hopefully starts shipping this spring

Wat betreft Oberheim ben ik inmiddels van de school 'eerst zien, dan geloven' geworden, maar een beetje spannend vind ik het wel.

Ik heb hetzelfde bericht gehad en in het Duits geantwoord dat ik nog steeds interesse heb in de Pro-versie, dus met patchpoints. Zolang ik niets betaald heb, maak ik me geen zorgen.

voormamelijk dat ik hem niet zelf kan en wil repareren als hij stuk gaat...\
( en geloof mij, dat gaat ie een stuk sneller dan eentje die niet met smd gebouwd is)
komt ook door het gebruikte zilversoldeer, dat zit een stuk minder goed vast dan loodhoudend.
( daarom wordt medische en leger apparatuur nog steeds met lood gesoldeerd)\

om over de gebruikeleijke kwaliteit van de smd onderdelen maar te zwijgen...

:mega:

dus toch de , components hoe ze monteerd worden met silversolder ... door een machine
maar ja soundcards / video cards .. moederboards worden allemaal ge smd,t
components valle nie zomaar van de print af '=]
repairen = shitty
weetk
:halleluja

wow.. had deze gemist, kwijl.. echt heel mooi deze Oberheim. Wou dat ik rijk was en niet zo.. :mega:

nietzoow ;-]
:okdan:drunk .. heeftnognooit iemand mee gwonnuh;-]
:mega:cheers\

Dit is het laatste dat ik - in februari - van Schneidersladen te lezen kreeg:

We met Tom Oberheim in person at namm - he told us he would like to
Start shipping end of spring – but he still needs to sort out a couple of things
Production and shipping wise

Weet iemand intussen iets meer hierover? Ik ben nog steeds benieuwd!

Niks meer gehoord.

hmm. Op de demo afgaand vind ik hem er spannender eruit zien dan hij klinkt. Of komt dat gevaarlijk dicht in de buurt van heiligschennis als ik dat zo zeg?

ik had hem op mijn verlanglijstje staan, maar na het zien van de grote hoeveelhijd smds die ze erin gepropt hebben ga ik toch maar voor een eerste versie.
ik heb geen zin om na een jaartje of 5 tot 10 met een kapotte synth te zitten.

ik had hem op mijn verlanglijstje staan, maar na het zien van de grote hoeveelhijd smds die ze erin gepropt hebben ga ik toch maar voor een eerste versie.
ik heb geen zin om na een jaartje of 5 tot 10 met een kapotte synth te zitten.

ok dan primadelux

:baco:

ik had hem staan hier. helaas werkte de midi module niet en daarnaast ook optische schade. superruk want had er jaren op gewacht. tom is een toffe vent en bood aan om de tvs in parijs te laten repareren. legde me ook uit dat dit de eerste batch uit de fabriek was, dus dat was voor mij aanleiding om niet in te gaan op aanbod replacement. vet geluid en had na een uur al wel behoefte aan meer stemmen...

Iemand hier die er een klein reviewtje over schrijven kan? Zou er wel een willen kopen maar iets houdt me vooralsnog tegen.. (de prijs.. :D )

ik had hem staan hier. helaas werkte de midi module niet en daarnaast ook optische schade. superruk want had er jaren op gewacht. tom is een toffe vent en bood aan om de tvs in parijs te laten repareren. legde me ook uit dat dit de eerste batch uit de fabriek was, dus dat was voor mij aanleiding om niet in te gaan op aanbod replacement. vet geluid en had na een uur al wel behoefte aan meer stemmen...

Hoezo had? Was ie, op moment van schrijven, in Parijs voor reparatie dan? En wat maakt het dat het de eerste batch was en dat je daarom geen vervanging wilde? Ivm weer lang wachten?

Verder is een 4 voice nog cooler waarbij je als een stepper door elke sem heen loopt bij elke nieuwe toetsaanslag.

Back