Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zonder cynisch te willen zijn (want het is mooi spul en zo) denk ik dat je al blij mag zijn als je er überhaupt eentje kan bemachtigen. Oberheim staat niet bekend om lever betrouwbaarheid, het bouw tempo ligt niet hoog, Tom is ook niet meer de jongste en er is toch nog best wat achter liggende vraag van 'echte liefhebbers'.
Kortom ik help het je hopen, dat van begin volgend jaar.
Misschien, als je écht graag wilt kan je het proberen via de USA route (Analogue Haven of Big City Music) omdat het lijkt dat Oberheim daar zelf wat voorrang aan geeft.
voormamelijk dat ik hem niet zelf kan en wil repareren als hij stuk gaat...\
( en geloof mij, dat gaat ie een stuk sneller dan eentje die niet met smd gebouwd is)
komt ook door het gebruikte zilversoldeer, dat zit een stuk minder goed vast dan loodhoudend.
( daarom wordt medische en leger apparatuur nog steeds met lood gesoldeerd)\
om over de gebruikeleijke kwaliteit van de smd onderdelen maar te zwijgen...
![]()

wow.. had deze gemist, kwijl.. echt heel mooi deze Oberheim. Wou dat ik rijk was en niet zo..![]()
cheers\We met Tom Oberheim in person at namm - he told us he would like to
Start shipping end of spring – but he still needs to sort out a couple of things
Production and shipping wise

ik had hem op mijn verlanglijstje staan, maar na het zien van de grote hoeveelhijd smds die ze erin gepropt hebben ga ik toch maar voor een eerste versie.
ik heb geen zin om na een jaartje of 5 tot 10 met een kapotte synth te zitten.
![]()

ik had hem staan hier. helaas werkte de midi module niet en daarnaast ook optische schade. superruk want had er jaren op gewacht. tom is een toffe vent en bood aan om de tvs in parijs te laten repareren. legde me ook uit dat dit de eerste batch uit de fabriek was, dus dat was voor mij aanleiding om niet in te gaan op aanbod replacement. vet geluid en had na een uur al wel behoefte aan meer stemmen...