Nieuwe Oberheim 2 voice

Wat denk jij?

sem_innen.jpg

Heb je hem nu echt daadwerkelijk los gehaald om dit te laten zien?

Vet wel,ook in euro's.
We gaan weer terug naar het verleden in de toekomst.Dus de grens is gesteld nu aan het digitaal tijdperk,en de jeugd van nu ontdekt de spullen van vader vroeger.
En wat vader zijn is ook betalen voor zoon of dochterlief.
Hadden we onze oude spullen maar bij gehouden.:W
Gouden tijd voor analoog nu,en dan weer tijd weer voor digitaal binnen x-aantal jaren.

Heb je hem nu echt daadwerkelijk los gehaald om dit te laten zien?

Natuurlijk, zo is Hanz. Daarna is hij ook terug in de tijd gereisd om die foto op muffwiggler te zetten. Hij haalt altijd van dat soort streken uit.

de behuizing kost meer als de hele pcb,daar ben ik zeker van

het duurste op de pcb zijn die 13 trimpots en de matched pairs in de vco,deze kosten zo duur als de hele pcb met al de rest erop bestukt

er is waarschijnlijk een meerprijs voor het bestukken met de trimpots en transistoren + de twee tempco's

Natuurlijk, zo is Hanz. Daarna is hij ook terug in de tijd gereisd om die foto op muffwiggler te zetten. Hij haalt altijd van dat soort streken uit.

Precies, want ik ben te bedonderd om Google image search te gebruiken.

Overigens vind ik het vaak wat perspectiefloos als er naar de materiaalkosten wordt gewezen om de vraagprijs af te kraken.
Grappig, dat meten met verschillende maten.
Wat deed Mondriaan meer dan wat kwasten met de verfroller, en wat is een antiek meubelstuk anders dan een stel wrakke plankies hout?

Heeft trouwens iemand zich wel es afgevraagd wat de kostprijs van een Happy Meal is?

de behuizing kost meer als de hele pcb,daar ben ik zeker van

het duurste op de pcb zijn die 13 trimpots en de matched pairs in de vco,deze kosten zo duur als de hele pcb met al de rest erop bestukt

er is waarschijnlijk een meerprijs voor het bestukken met de trimpots en transistoren + de twee tempco's

ik zalj zeggen [toen de mijne t brak deed hebk m open geschroefd en netjes met een scoop ..de waveform by/af geschroefd en de osc gescaled ,...liep stukken lekkerder daarna ,..
en jaa tis analoog en smd ... das de keuze van these days .. lkkr strak;-] no drift , moet je maar need voor speed gaan spelen ;-]
:halleluja:eureka::dubbel:

mine was broken [btw .. dc coupler en opampie ..vervangen vertelde bas repair dude van musichouse mij , zelfs ..new gear kan gesloopt worduh

maar BEN BLIJ WEER EEN WERKENDE 1 VOICE TE HEBBEN
aanradert en de two voice lijkme ultra
zag dat dennis zn EGTE obie verkocht voor 1200 was denk datje met de semi mod , obie 1 voice unit een leuke two voice kan bouwen

danny / speaks aboutit ;-] tsjek

Laatst gewijzigd:
leuk hoor.. ik heb de 4 voice gehad en voor 500 gulden verkocht omdat ik dacht dat ie niet meer te repareren zou zijn.... ik heb hem toen geruild voor een brakke cs80, maar bij die 4 voice vielen om de haverklap oscilatoren van uit..ik was het zo zat iedre keer dat wegbrengen dat ik dacht laat ik hem zelf eens open maken...het sterft van de opamps, die er nogal eens uitvliegen en die zitten allemaal zonder voetje op de print gesoldeerd...na een beetje lopen meten en vergelijken met de nog werkende units, niks kunnen vinden ..en er werden stekkertjes gebruikt voor de voedingspanning zonder inkeping dus die kon je dus precies verkeerd om terug stoppen, wat dus ook gebeurde... de welbekende geschroeide printplatenlucht heeft nog 2 maanden in huis gehangen...
10177405_814973271865620_7445453514641870618_n.jpg

maar als die nieuwe 4 voice net zo mooi kan ronken als in het intro van dit nummer ben ik wel weer zeer geintresseerd.. http://youtu.be/auLBLk4ibAk

Laatst gewijzigd:
Back