Nieuwe Oberheim 2 voice

Nu het feest doorgaat, heb ik er meteen maar eentje besteld bij Schneiders Laden. Geen idee waar ik hem neer moet zetten, maar dat is van later zorg. Ik hoop dat ik krijg wat ik heb besteld, namelijk de Pro versie met patchpoints, anders zou ik me bekocht voelen.

Laatst gewijzigd:
Nu het feest doorgaat, heb ik er meteen maar eentje besteld bij Schneiders Laden. Geen idee waar ik hem neer moet zetten, maar dat is van later zorg. Ik hoop dat ik krijg wat ik heb besteld, namelijk de Pro versie met patchpoints, anders zou ik me bekocht voelen.

Je hebt dus veel te veel spullen staan? :D

Dat is idd jammerlijk nieuws.

onderbouw eens asjullie wille PWM & JBAARS waarom SMD nie goed is [of goe genoeg
want mn repair guy zei .. dat t egt analoog signaal pad met analoge componenten zonder overspraak
:okdan:

hoorgraag negatieve info ...ipv aldie new roland shit pro comments;-]

ben er erg tevreden mee . vanwege de semi mod mogelijkheden en t kost nie meteen 1500+++ofso
dan nog moeten ombouwen ; en ja der zal vast wel verschil in ziten
vint flexi / direct fynwerkbaar ook belangrijk ; blij dat de mijne weer werkt

prijzig voor een nieuw exemplaar in smd,daarvoor heb je een vintage unit! :dubbel:

voormamelijk dat ik hem niet zelf kan en wil repareren als hij stuk gaat...\
( en geloof mij, dat gaat ie een stuk sneller dan eentje die niet met smd gebouwd is)
komt ook door het gebruikte zilversoldeer, dat zit een stuk minder goed vast dan loodhoudend.
( daarom wordt medische en leger apparatuur nog steeds met lood gesoldeerd)\

om over de gebruikeleijke kwaliteit van de smd onderdelen maar te zwijgen...

:mega:

onderbouw eens asjullie wille PWM & JBAARS waarom SMD nie goed is [of goe genoeg
want mn repair guy zei .. dat t egt analoog signaal pad met analoge componenten zonder overspraak
:okdan:

hoorgraag negatieve info ...ipv aldie new roland shit pro comments;-]

ben er erg tevreden mee . vanwege de semi mod mogelijkheden en t kost nie meteen 1500+++ofso
dan nog moeten ombouwen ; en ja der zal vast wel verschil in ziten
vint flexi / direct fynwerkbaar ook belangrijk ; blij dat de mijne weer werkt

Je hebt dus veel te veel spullen staan? :D
Ja, maar ik heb wel bericht gehad van Schneiders dat de levertijd nog niet bekend is. Dus voorlopig heb ik nog niet te maken met dit luxe probleem. :D
Mooi filmpje en muziek, Blieper.

SMD kan je ook met loodhoudend soldeer verwerken, dat ze nu zilverhoudend soldeer gebruiken (wat brosser ofte breekbaarder is) is in alle elektronica van tegenwoordig omdat lood niet meer mag in consumentenelektronica. voor wat betreft zuiver elektronische onderdelen zoals weerstanden, condensatoren, transistoren en chips is er weinig probleem omdat die geen mechanische belasting ondergaan in normale omstandigheden. echt probleem zijn de mechanisch-elektronische onderdelen zoals potmeters, connectoren enz.. dat is in die moderne elektronica echt een ramp. komen gegarandeerd na een tijdje los en dan is je zoveelste tablet of iphone 'kapot'. bovendien zijn die onderdelen inderdaad van bedenkelijke kwaliteit, female fiches met contacten zo dun als zilverpapier...

bij ome tom zie ik dat hij voor zijn fiches en trimmertjes degelijke trough hole gekozen heeft, die weet wel wat die doet. en transistoren zie ik ook, zijn niet alleen opamps , (op de oorspronkelijke sem zaten trouwens ook opamps.

Ja Jeroen, ik weet het, voor die smdeetjes hebben wij oudjes 2 brillen opeen nodig, ereg vervelend.

Oberheim himself demonstreert zijn nieuwe 2-Voice bij aflevering aan die man met die zware rauwe stem:

Nou ja, dat verheldert nu eens het verhaal over de patchpoints wel/niet.

ik vind dat eigenlijk geen geld voor zo´n machiene..........:okdan:

ik ga denk ik maar eens sparen.

:mega:

Vind dat best prijzig moet ik zeggen. Maar dat is met al die nieuwe analoge synths tegenwoordig.=(

Het is bijna niet te geloven, maar de Two Voice is volgens de Oberheim site 'Now Shipping'...

Attachments

• Two Voice.jpg
    Two Voice.jpg
    61,3 KB · Bekeken: 72
Back