Nieuwe Oberheim 2 voice

Prachtig om er weer eens wat nieuws over te lezen en de foto's!

Maar netzoals ze op Gearslutz zeggen, opzich zit er niks nieuws onder de motorkap en dan voor zo'n prijs..?
Het is allemaal prachtig met deze synth, maar neemt niet weg om er een kritische kijk op te houden.

Dat hangt natuurlijk van het keyboard of de sequencer af.

De nieuwe 2 voice kan monofoon spelen, maar ook duofoon. En de conventie is toch om een synth te benoemen naar de hoogste functie die hij kan. Of is een Jupiter 8 een monosynth omdat er unison op zit?

Punt blijft dat het natuurlijk wel een aardig centje is voor een synth die hooguit duofoon te bespelen is. Maar tegelijkertijd is het wel een heel degelijke synth met veel mogelijkheden. Leuk speelgoed voor de happy few. :)

Overigens vind ik duofone synths vaak interessants als je ze niet duofoon bespeelt, maar monofoon waarbij je bv LA gewijs 1 voice voor de attack gebruikt en 1 voor het sustained gedeelte van een klank.

Een oude TwoVoice kan ook duofoon spelen.

De tip van voice 1 voor attack en voice 2 voor sustain vind ik wel een leuke zeg.
Daar had ik nog nooit aan gedacht.

Een oude TwoVoice kan ook duofoon spelen.

De tip van voice 1 voor attack en voice 2 voor sustain vind ik wel een leuke zeg.
Daar had ik nog nooit aan gedacht.

Volgens mij komt die gedachte een beetje voort uit L.A. synthese waarbij patches ook veel zo zijn opgebouwd.
Jan Hammer had er overigens ook een handje van om op die manier patches te maken met de fairlight.

Ik ga dat trouwens over 5 minuten ook maar eens doen denk ik. :D

je kan ze ook laten overfaden naar wens
goh begint een beetje naar de dv800 te lijken: je kan daar kiezen : samen, achtereenvolgens, achtereenvolgens met repeatfuncties etc.
gebruik vooral de gewone/samen, maar kan dan door de eg de boel aanpassen .

tis best een mooie synth, wil dit soort dingen eigenlijk niet zien, dadelijk droom je er nog van ......

zou je niet gewoon een versie kunnen vragen met patchpoints, lijkt me niet zoveel lastiger, en het zijn losse modules ?

Ja, laten we oude geruchten blijven rondpompen...

FWIW;

Posted: Wed Sep 11, 2013 7:14 am Post subject:
Here's what I woke up to this morning:

"The TVS will be out in Europe by the end of the year, but I have decided not to make the version with all the patch points - in other words no patching (except what you can do on the SEMs)

Don't know the UK retail because that is up to the dealers.

Tuning is no problem whatsoever... in fact, because the oscillators are not generated digitally they sound more like real musical instruments.

tom o. "

Zie http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=92094&postdays=0&postorder=asc&start=30

Ik zat te denken als je nou gewoon 2 boerenkool SEMs koopt die in een kast zet met een keyboardje en een doepfer Dark Time ofzoiets dan heb je toch ook een soort van 2 voice...

Ik zat te bullshitten.....was niet youtube maar muffwiggler:

120_4semsystem_4.jpg

en hier is de draad:

http://www.muffwiggler.com/forum/vi...rder=asc&sid=1de6ada0535837cf7c03f1bddba69f6f

Back