Nieuwe Oberheim 2 voice

Tom Oberheim deelt een sneertje uit naar Dave Smith voor wat betreft het type Curtis chip dat Dave Smith gebruikt in zijn synths in dit filmpje:

Helemaal geen sneer nar dave smith ...hij zegt gewoon dat dave , curtis chips gebruikt ...hij blijft er objectief bij ..
Wel interesaant om weten ...27:40 : tom oberheim heeft de sem dus niet ontworpen

Helemaal geen sneer nar dave smith ...hij zegt gewoon dat dave , curtis chips gebruikt ...hij blijft er objectief bij ..
Wel interesaant om weten ...27:40 : tom oberheim heeft de sem dus niet ontworpen

Luister maar op 25:50 minuten over de verschillen tussen de SEM module en de synths van Dave Smith.

Wel degelijk een sneer: 'the frequencies are digitally generated.'

Wat Oberheim impliciet zegt is dat zijn synthesizers volledig discreet zijn i.t.t. bijvoorbeeld die van Dave Smith.

Ja, dat is een constatering geen waardeoordeel. Hij zegt niet dat zijn synths beter zijn, slechts een design keuze.

@pepertje
http://nl.wikipedia.org/wiki/Subjectiviteit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Objectiviteit
Kan mss nog van pas komen

Luister maar op 25:50 minuten over de verschillen tussen de SEM module en de synths van Dave Smith.

Wel degelijk een sneer: 'the frequencies are digitally generated.'

Das alleen maar een sneer in de ogen van analoge puristische wankers :koffie:

Deze heren sneeren elkaar niet zijn toch best buddys for life forever jeweettoch

anyways net een SEM binnen hier nog eentje scoren en zo een MIDIpal en dan is mijn ghetto 2 voice klaar 8)

Moet dan nog wel een mooie behuizing bouwen...uhm plankjes op maat zagen kan je dat bij de gamma doen? (er zat vroeger hier om de hoek zo een moms&pops houtwinkel maar die is al jaren weg, daar heb ik wel eens plankjes laten zagen voor mijn eerste DIY modular)

Laatst gewijzigd:
Bij mij in de bouwmarkt kan je alleen rechthoeken laten zagen, maar ik weet dat er in NL ook bouwmarkten zijn die moeilijker vormen voor je doen, maar daar moet je dan voor betalen en niet klaar terwijl u wacht.

Das alleen maar een sneer in de ogen van analoge puristische wankers :koffie:

Deze heren sneeren elkaar niet zijn toch best buddys for life forever jeweettoch

anyways net een SEM binnen hier nog eentje scoren en zo een MIDIpal en dan is mijn ghetto 2 voice klaar 8)

Moet dan nog wel een mooie behuizing bouwen...uhm plankjes op maat zagen kan je dat bij de gamma doen? (er zat vroeger hier om de hoek zo een moms&pops houtwinkel maar die is al jaren weg, daar heb ik wel eens plankjes laten zagen voor mijn eerste DIY modular)

een beetje meubelmaker, maakt je zo een superkast, geheel naar wens.
lijkt me wel mooi,
zo'n sem , een 2 voice, of nog meer stemmen ..

Wat Oberheim impliciet zegt is dat zijn synthesizers volledig discreet zijn i.t.t. bijvoorbeeld die van Dave Smith.

is een SEM discreet?

Een SEM wel, een CEM niet ;)

is een SEM discreet?

Wat denk jij?

sem_innen.jpg

Ligt dat nou aan mij of vinden meer mensen de SEM na het zien van die foto plotseling erg duur?

Back