Echte muzikanten?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Echte muzikanten proberen een nieuwe generatie niet te inspireren door een discussie op een forum te starten. Echte muzikanten inspireren een nieuwe generatie door fantastische muziek te maken.

:D

Ik ben dan ook geen echte muziekant maar een salesman.

Wel een hele aparte. :D

kapitalisme is een systeem dat is gebasseerd op schuld. Door het steeds bijdrukken(lenen) van nieuw geld wordt de schuld steeds groter en moet een economie blijven groeien. Hierdoor krijgt alles op de wereld een prijskaartje en wordt alles waar geld in te vinden is uitgemolken. dit geld voor iedere industrie en daarbij behoord ook de muziek industrie... de creativiteit gaat verloren doordat de focus van platenmaatschapijen nergens anders ligt dan het verkopen van muziek, ongeacht de kwaliteit.

Echte muzikanten zijn muzikanten die buiten dit beeld goede muziek maken en zich niet laten leiden door de druk van platenmaatschapijen en de hedendaagse mainstream muziek.

Maar dat is mijn mening

kapitalisme is een systeem dat is gebasseerd op schuld. Door het steeds bijdrukken(lenen) van nieuw geld wordt de schuld steeds groter en moet een economie blijven groeien. Hierdoor krijgt alles op de wereld een prijskaartje en wordt alles waar geld in te vinden is uitgemolken.

Dit is een fraaie illustratie voor bij de openingspost. Een clownesk beeld van kapitalisme.

Instemmen met de stelling in deze vorm zou ik daarom ten zeerste afraden :D.

Het is een suggestief rellerig draadje. De vraag is niet open.. Je gaat zelf eigenlijk offtopic en je reageert niet op de essentieelste tegenargumenten. En niet op de reacties dat t voor t gros niet zo zwart wit is als jij stelt. Van de mensen die jij noemt zijn er erg weing. Probeer maar s muziek te verkopen waar geen mensen aan hebben gewerkt die vooral passie hebben voor muziek maken ipv geld verdienen. Daarnaast maakt het natuurlijk ook nog niet eens zoveel uit of geld nou een sturende factor is of dat je op andere manier in de pas wil lopen met je muziek. Het is weer een kortzichtige joost eerdmans achtige eenzijdige kijk op t geheel. Je neemt stelling.. Door je formulering heb je nog een klein achterdeurtje waardoor je kan ontsnappen, maar mensen gaan zich toch afvragen wat nou t doel is van je draadje. Ergens verderop lieg je daar voor t gemak nog ff over en voor je t weet gaat t over waar jij wil dat t over gaat..HET KAPITAKLISMA.. Nou, mooi weer.. :D

Ik heb net 10 km gerend, lekker fris luchtje... Heerlijk.. Zou jij ook es moeten doen 8o

Het is een suggestief rellerig draadje. De vraag is niet open.. Je gaat zelf eigenlijk offtopic en je reageert niet op de essentieelste tegenargumenten. En niet op de reacties dat t voor t gros niet zo zwart wit is als jij stelt. Van de mensen die jij noemt zijn er erg weing. Probeer maar s muziek te verkopen waar geen mensen aan hebben gewerkt die vooral passie hebben voor muziek maken ipv geld verdienen. Daarnaast maakt het natuurlijk ook nog niet eens zoveel uit of geld nou een sturende factor is of dat je op andere manier in de pas wil lopen met je muziek. Het is weer een kortzichtige joost eerdmans achtige eenzijdige kijk op t geheel. Je neemt stelling.. Door je formulering heb je nog een klein achterdeurtje waardoor je kan ontsnappen, maar mensen gaan zich toch afvragen wat nou t doel is van je draadje. Ergens verderop lieg je daar voor t gemak nog ff over en voor je t weet gaat t over waar jij wil dat t over gaat..HET KAPITAKLISMA.. Nou, mooi weer.. :D

Ik heb net 10 km gerend, lekker fris luchtje... Heerlijk.. Zou jij ook es moeten doen 8o

Het kapitalisme wil ik idd ter discussie brengen, mag dat niet meer nu we er zo diep inzitten?

Ik vraag of degeen die zich aangesproken voelt het eens of oneens is met wat ik zeg en waarom.
Waarom is dat iets wat voor jou zo lastig te slikken is?

Dat ik graag nieuwe snufjes gebruik wil niet zeggen dat ik een kapitalist ben.
Wij zijn afhankelijk van wat andere op de markt brengen omdat wij daar verder weinig inspraak op hebben. Waarom denk je bijvoorbeeld dat mensen nog een smerige auto rijden die heel veel onderhoud vraagt of stel je jezelf die vraag nooit meer?

We kunnen veel betere spullen produceren zonder dat op basis van economische groei uit te voeren. :peukie:

Joh ik geef antwoord op wat vraagjes. Dat mag dus ook al niet meer. :P

Het is voor velen erg lastig een wereld zonder geld in te beelden omdat ze daar nog nooit mee in aanraking zijn gekomen vandaar dat het vaak gelijk op communisme gegooid wordt. (wat aangeeft dat men het communisme al niet eens kent)

Misschien moet je nog even goed bedenken wat je nu eigenlijk wilt weten en dat vervolgens vragen zónder de helft van de doelgroep waar je die vraag aan stelt gelijk met de grond gelijk te maken en ze af te schilderen als mensen die de muziek kapot maken.

En waarom hier direct het kapitalisme bijgehaald moet worden is mij eigenlijk ook niet helemaal duidelijk. Tenzij je het gewoon over het kapitalisme wilt hebben, maar dan zie ik eigenlijk niet wat het wel of niet muzikant zijn daar mee te maken heeft.

Misschien moet je nog even goed bedenken wat je nu eigenlijk wilt weten en dat vervolgens vragen zónder de helft van de doelgroep waar je die vraag aan stelt gelijk met de grond gelijk te maken en ze af te schilderen als mensen die de muziek kapot maken.

Als je alleen muziek maakt voor de muziek dan ben je toch een kapitalist omdat de enige motivatie geld verdienen is. Dit is dan toch duidelijk? Als sommige zich daardoor aangevallen worden is dat hun probleem en aangezien het een groot probleem is (in welke industrie dan dan ook) vind ik het topic waardig voor synthforum.

Iedereen mag zijn mening hebben en andere mogen die tegen spreken (of ze nu waar zijn of niet) Ik probeer daarbij zoveel mogelijk mensen in hun waarde te laten.

En waarom hier direct het kapitalisme bijgehaald moet worden is mij eigenlijk ook niet helemaal duidelijk. Tenzij je het gewoon over het kapitalisme wilt hebben, maar dan zie ik eigenlijk niet wat het wel of niet muzikant zijn daar mee te maken heeft.

Ik dacht dat het wel heel duidelijk was. Dan is het bij deze ik wel duidelijk? :)

Ik doelde op het feit dat kapitalisme is gebaseerd op schuld en dat jij een abonnement afsluit om een "gratis" iPad te verkrijgen. Wil je trouwens zeggen dat jij afhankelijk bent van je iPad?

Overigens zouden twee dingen je kunnen sieren:
1. Jezelf niet teveel credits toekennen, mijn interesse voor een een circulaire economie was al gewekt voor jij dacht het lichtknopje gevonden te hebben. Bijvoorbeeld door Goleman waar ik je nog wel eens op gewezen heb. Van schoppen was van mijn kant dan ook geenszins sprake maar kennelijk heb jij een puntje te vereffenen :D
2. Een discussie proberen aan te gaan zonder steeds persoonlijk te worden (mijnheer de moderator). Een mod bericht staat in een grijze balk.

Verder dreigt deze draad, zoals voorspeld, mede dankzij mijn reactie uit te monden in een discussie waar genoeg alternatieve platformen voor zijn.

*edit* Ik zie dat er een snelle edit is gedaan, hehe.

Hoezo mijzelf teveel credits toekennen ik zeg toch juist dat jij geen achterlijk persoon bent en ik meer van je verwacht. Moet het in koeieletters? komt ie......

RONEGEN IS NIET ACHTERLIJK EN IK CHAMP HEB NOG HEEL VEEL TE LEREN.
Zo blij? :D

het is niet zo lastig te slikken.. ik kom er prima doorheen..
maar je maakt een draad
mensen reageren inhoudelijk.. daar reageer jij niet op
jij wil t over het kapitalisme hebben
prima
maar zo'n vergezochte aanleiding in de muziek zoeken om er hier eens over te babbelen...
maak de dingen nou eens helder in je hoofd voordat je ze opschrijft. Dan kan je meer structuur in je verhaal brengen en verzandt niet alles waar je aan begint in een groot vraagteken.

Ik maak muziek voor mijzelf, gewoon omdat het kan, vind je het mooi, dan is dat meegenomen, vind je het niks is het ook goed. Wil je me supporten, dan kan je dat kenbaar maken door wat van me te kopen op een van de online stores.

Simpel toch?

Dit vind ik dus echt het typische gejammer van "miskend talent"
erken gewoon dat je iets maakt dat niet het grote publiek aanspreekt.
Geeft toch te denken als je aflegt tegen Dries Roelvink of Wolter Kroes :D
QUOTE=DeBrummel;1492940]kapitalisme is een systeem dat is gebasseerd op schuld. Door het steeds bijdrukken(lenen) van nieuw geld wordt de schuld steeds groter en moet een economie blijven groeien. Hierdoor krijgt alles op de wereld een prijskaartje en wordt alles waar geld in te vinden is uitgemolken. dit geld voor iedere industrie en daarbij behoord ook de muziek industrie... de creativiteit gaat verloren doordat de focus van platenmaatschapijen nergens anders ligt dan het verkopen van muziek, ongeacht de kwaliteit.

Echte muzikanten zijn muzikanten die buiten dit beeld goede muziek maken en zich niet laten leiden door de druk van platenmaatschapijen en de hedendaagse mainstream muziek.

Maar dat is mijn mening[/QUOTE]

Ik maak muziek die de gemiddelde mens slecht vindt. Zelf ben ik ook maar gemiddeld hoor. Ik vind mijn eigen muziek eigenlijk ook best wel slecht. Maar het punt is dat de gemiddelde mens hedendaagse topkunst slecht vindt, terwijl de kenners er een hartverlamming van krijgen en rijkaards er fortuinen voor over hebben. Ergo: ik maak topkunst voor kenners en rijkaards. Nu nog ontdekt worden.

Ach, waren muziekanten maar een soort troubadours.... dus wel wat verdienen maar niet zo achterlijk als nu....

Lekker optreden en zo centjes verdienen en minder teren op 1 song die je gemaakt hebt...... ik stel voor een kortere periode auteursrechten...zodat zonlichtmijdende type's toch een boterham kunnen verdienen maar na 5 jaar je lekker mag samplen etc...... Ten tweede zou ik voorstellen dat landen/regeringen zelf het geld uit het niks creeeren en dus zich zelf geen rente hoeven te betalen, de schuld dient echter wel afgelost te worden.....soort van lenen van je moeder om een brommer te kopen :D......

Opzich is het best aardig, alleen de excessen mogen wel wat minder. Zal wel komen op den duur, maar eerst ff een paar atoombommen nodig ofzo...ben ik bang :(

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back