Echte muzikanten?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Eindeloze discussie overigens. Maar wel 'n leuke.

Ik verdien niks, spam niks, maak ook zelden iets. Draai soms ergens plaatjes, voor niks. Hier en daar kent iemand me. Maar ze kennen me vooral als iemand van Noxgenus. En zo hoort het ook.

Ieder stuk muziek wat ik ooit digitaal de ruimte in heb geschoten sta ik volledig achter. Ben denk ik geen muzikant. Ben vooral 'n mixer. Dingen bedenken is niet m'n sterkste punt. Vaak klinkt het wel als iets, en dan vind ik het al niks. Of het is me te techno.... van die herrie die ik ieder weekend hoor. Maar de mix is goed :)

op zich wel fijn dat champ zo tegen kapitalisme is, mijn huis moet nog geschilderd worden, en ik begrijp dat champ vind dat alles gratis gedaan zou moeten worden in deze wereld.

nou is verven niet echt moeilijk, dus zeg het maar champ, wanneer kom je de buitenkant van mijn huis gratis schilderen, is ongeveer 10 dagen werk voor 1 man :D

Ik hou de mensen hier op de hoogte wanneer champ dit gratis gedaan heeft. Misschien een idee dat meer mensen de gratis hulp van champ hier inroepen voor hun werkzaamheden die normaal gewoon betaald zouden moeten worden in een kapitalistische maatschappij?

nou is verven niet echt moeilijk, dus zeg het maar champ, wanneer kom je de buitenkant van mijn huis gratis schilderen, is ongeveer 10 dagen werk voor 1 man :D

Verven niet, maar mooi verven wel hoor....tenzij je van druipers houd...:P

ik maak muziek om emoties kwijt te kunnen, ik hou van creëren en spelen met geluid, van lachende mensen die meedeinen op de kik, die fijne trilling door je rug als je jezelf over een grote muur hoort, om te dansen en te lachen, jezelf isoleren in de studio om mooie verhalen te bedenken, om af en toe keihard op het drumstel te slaan, om samen te muzieken, of om zachtjes te zingen in de tram, om tot laat in de nacht te praten met me vrienden, om te genieten.....gewoon omdat geluid zo fijn kan zijn, voor jezelf en voor anderen.....

En Meneer van Dale zegt gewoon:

mu·zi·kant de; m,v -en iem die muziek maakt

Wil je dat wat uitbreiden? Weet niet precies wat je daarmee bedoelt.

Nou, iedereen die muziek maakt is muzikant.
Als je als muzikant muziek maakt waar veel mensen graag willen naar willen luisteren of ergens voor willen gebruiken dan kan er een moment zijn waarop je geld voor dat gebruik kan gaan vragen. Op dat moment wordt 't professioneel. Je moet er officieel belasting over
gaan betalen en zo...
Als je daar dan zoveel geld mee kan verdienen dat je er niks meer naast hoeft te doen, zullen er veel aanvragen komen voor muziek die je voor jezelf niet zou maken.
Als je dat niet met liefde kan doen hou je 't niet lang vol.
Het proces van muziek maken is ook leuk, wat het resultaat ook moge zijn...

Champ, ik vraag me dan wel af wat jouw alternatief is. Tot nu toe heb je alleen nog maar gehad over de negatieve kanten van de verschillende systemen. Wat is jouw ideaal wereldsysteem, in detail?

Als iemand een mooie liedje gemaakt heeft met als doel veel geld te verdienen.
Is het liedje dan nep-muziek?

En zo ja, wat betekent dat dat voor mij als luisteraar?
Word ik dan een kunst barbaar?

Die draai ik ffies om.
Mogen luisteraars dan ook zelf bepalen of ze er wel of niet voor gaan betalen?

Het lijkt me dat je altijd zelf nog beslist of je iets wel of niet wilt kopen....

Dat ik graag nieuwe snufjes gebruik wil niet zeggen dat ik een kapitalist ben.
Wij zijn afhankelijk van wat andere op de markt brengen omdat wij daar verder weinig inspraak op hebben.

Als je gebruik maakt van de "diensten" van een bedrijf als Apple en daarna schrijft dat je er geen invloed op hebt dan is er nog veel te leren voor jou. Tuurlijk heb je er invloed op, niet kopen, maar dat wil je niet omdat je een drang hebt om nieuwe snufjes het liefst "gratis" te krijgen. Echt een zwaktebod zo een opmerking....

Ik maak muziek voor mijzelf, gewoon omdat het kan, vind je het mooi, dan is dat meegenomen, vind je het niks is het ook goed. Wil je me supporten, dan kan je dat kenbaar maken door wat van me te kopen op een van de online stores.
Simpel toch?

Hier leg ik helemaal dubbel van, mister Torrent die het gaat hebben over bijdragen op vrijwillige basis......wat een lariekoek. Wat nou als ik al je tracks in WAV formaat zal willen hebben en je niet wilt supporten, krijg ik ze dan van je? Zo niet heb je er dan een probleem mee als ik ze van iemand krijgt?

op zich wel fijn dat champ zo tegen kapitalisme is, mijn huis moet nog geschilderd worden, en ik begrijp dat champ vind dat alles gratis gedaan zou moeten worden in deze wereld.

Juist deze blote billen houding zorgt ervoor dat een systeem als dit bij jou niet werkt......doe je ogen eens open er is een wereld om je heen waar mensen/gemeenschappen op basis van dit systeem functioneren. Je kan je meer afvragen wat jij voor Champ zal doen als hij jouw huis geschilderd heeft, dan ben je bezig met een momentum waarin je een papiertje met een getal erop los kan laten....

ik maak muziek om emoties kwijt te kunnen, ik hou van creëren en spelen met geluid, van lachende mensen die meedeinen op de kik, die fijne trilling door je rug als je jezelf over een grote muur hoort, om te dansen en te lachen, jezelf isoleren in de studio om mooie verhalen te bedenken, om af en toe keihard op het drumstel te slaan, om samen te muzieken, of om zachtjes te zingen in de tram, om tot laat in de nacht te praten met me vrienden, om te genieten.....gewoon omdat geluid zo fijn kan zijn, voor jezelf en voor anderen.....

En Meneer van Dale zegt gewoon:

:okdan::okdan::okdan::okdan::okdan::okdan::okdan::okdan:

met de muziek die ik maak krijg ik echt geen vrouwen

nee hoor, proefondervindelijk getest...
pak een gitaar, speel een liedje en ze vinden je leuk
zet een soundscape op wat je zelf hebt gemaakt en je bent een nerd

Het probleem is dat alles wat met geld te maken heeft in champs ogen totaal ziek en verpest moet zijn. Maar welke muzikant maakt nou muziek ALLEEN om geld te verdienen.. Dat gaat niet en bestaat niet.als de essentie van muziek is wat champ zegt, dan kan geld dat niet eens kapot maken, want geld staat niet in de formule hehe. Vraag ook alsjeblieft niet naar alternatieven voor deze wereld. T antwoord zal zijn dat dit niet de plek is om daar dieper op in te gaan, maar dat ie wel graag in gesprek wil. Je krijgt dan ook nog 30 links naar filmpjes van fresco enzo.. Pas als je enige interesse toont in TVP, RBE etc zal hij overigens nog steeds zeer selectief, ook daadwerkelijk meer dan 0% moeite steken in luisteren naar wat je te melden hebt. Tot je t ergens niet meer mee eens bent, dan ben je namelijk een hopeloze blinde die in een illusionaire wolk leeft. dan ben je verbaasd, want je hebt wel moeite gedaan om zn verhaal aan te horen, maar andersom krijg je t gevoel dat er niet eens over jouw verhaal nagedacht wordt. Dan ga je steeds scherper inhoudelijk reageren, maar.... Er komt niets, zijwegen en pas weer reageren als er 1 woord te vinden is in je betoog dat goed los te rukken is uit zn verband en waar in een andere context mooi op te schieten is door meneer. Door ongeloof over zn discussietechniek laat je je vervolgens ook in die discussie trekken en beland je dus in Champs Grote Cirkel hehe. Dit alles gebeurt veelal vanachter een computer in een leeg winkelpand met minder klandizie dan erica terpstra achter de ramen zou hebben. Gefinancierd uit leningen en fondsen van derden. Verbouwinkje dit, cashconverters dat, gadgetgeil dit, luxegeil dat, voor een dubbeltje op de eerste rang dit, en de hele wereld heeft t verder gedaan.
Dit gezeik is mij al te vaak overkomen, en ik zie t bij ALLE anderen die ook met m in discussie gaan. Ik laat t nu maar s rusten allemaal :D

Je bedoelt meisjes?

Die moet je ook geen soundscapes laten horen, zet gewoon leuke liedjes voor ze op,
sleur ze daarna mee het bed in, en de volgende dag als ze weg is, ga je vrolijk weer soundscapes maken.

Je bedoelt meisjes?

Die moet je ook geen soundscapes laten horen, zet gewoon leuke liedjes voor ze op,
sleur ze daarna mee het bed in, en de volgende dag als ze weg is, ga je vrolijk weer soundscapes maken.

haha die ga ik proberen :P

Dus je hebt minimaal één beurt verspild aan een test waarvan de uitkomst van te voren al duidelijk was? :W

hehehe briljant :D

ik heb een tip voor je, leer gewoon een liedje van marco borsato op de piano uit je hoofd en dan scoor je ongetwijfeld wel aan het eind van de avond.

En vooral NIET je noise ambients laten horen anders zijn ze sneller weg dan jij het aan kan zetten :D

Snap je punt niet? als jij niet wilt kopen koop je toch niet? gun je me wel wat dan koop je wel.
Als je ook van muziek kan genieten zonder de artiest wat te gunnen, dan is dat jouw keuze.

Het lijkt me dat je altijd zelf nog beslist of je iets wel of niet wilt kopen....
Hier leg ik helemaal dubbel van, mister Torrent die het gaat hebben over bijdragen op vrijwillige basis......wat een lariekoek. Wat nou als ik al je tracks in WAV formaat zal willen hebben en je niet wilt supporten, krijg ik ze dan van je? Zo niet heb je er dan een probleem mee als ik ze van iemand krijgt?

Het probleem is dat alles wat met geld te maken heeft in champs ogen totaal ziek en verpest moet zijn. Maar welke muzikant maakt nou muziek ALLEEN om geld te verdienen.. Dat gaat niet en bestaat niet.als de essentie van muziek is wat champ zegt, dan kan geld dat niet eens kapot maken, want geld staat niet in de formule hehe. Vraag ook alsjeblieft niet naar alternatieven voor deze wereld. T antwoord zal zijn dat dit niet de plek is om daar dieper op in te gaan, maar dat ie wel graag in gesprek wil. Je krijgt dan ook nog 30 links naar filmpjes van fresco enzo.. Pas als je enige interesse toont in TVP, RBE etc zal hij overigens nog steeds zeer selectief, ook daadwerkelijk meer dan 0% moeite steken in luisteren naar wat je te melden hebt. Tot je t ergens niet meer mee eens bent, dan ben je namelijk een hopeloze blinde die in een illusionaire wolk leeft. dan ben je verbaasd, want je hebt wel moeite gedaan om zn verhaal aan te horen, maar andersom krijg je t gevoel dat er niet eens over jouw verhaal nagedacht wordt. Dan ga je steeds scherper inhoudelijk reageren, maar.... Er komt niets, zijwegen en pas weer reageren als er 1 woord te vinden is in je betoog dat goed los te rukken is uit zn verband en waar in een andere context mooi op te schieten is door meneer. Door ongeloof over zn discussietechniek laat je je vervolgens ook in die discussie trekken en beland je dus in Champs Grote Cirkel hehe. Dit alles gebeurt veelal vanachter een computer in een leeg winkelpand met minder klandizie dan erica terpstra achter de ramen zou hebben. Gefinancierd uit leningen en fondsen van derden. Verbouwinkje dit, cashconverters dat, gadgetgeil dit, luxegeil dat, voor een dubbeltje op de eerste rang dit, en de hele wereld heeft t verder gedaan.
Dit gezeik is mij al te vaak overkomen, en ik zie t bij ALLE anderen die ook met m in discussie gaan. Ik laat t nu maar s rusten allemaal :D

Kiek je haat eens groot zijn. Misschien kun je beter iets over jezelf vertellen.
Namelijk dat je elke dag voor verzekeringen, banken en andere grote bedrijven commercials maakt om de bevolking de grootste troep aan te bieden waarmee ze later dik mee in de problemen kunnen komen. Maw je bent echt een enorme hypocriet en het is dan ook volledig logisch dat jij als blaaskaak vol tegen mijn stelling in wil gaan want owee als ik gelijk heb.

Dat jij en nog een paar uit de sf chat van alles in de chat aan het bekokstoven zijn en dan vervolgens hier jullie gal gaan spugen hebben een hoop mensen allang door. Als je dit soort topics niet kunt handelen reageer dan niet. ;)
Over mij al die onzin verkopen is zielig en daarbij hebben wij nooit mekaar ontmoet en weiger ik jou iets te verkopen. (ik hou dat graag zo).

Okee :)

Overigens...
Haat? Hypocriet? Bekokstoven?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back