Waarom is muziek maken zo vermoeiend?

....maar het muziek maken, dáár werd je moe van? :D

Haha, nee. Daar begin ik moe aan en dat werkt niet. Als het even tegen zit erger ik me en vervliegt de inspiratie. Ik ben tekstschrijver en blog veel en op een of andere manier kost me dat veel minder moeite. Bij mij in elk geval, na een half uur heb ik een stukje af en plof ik op de bank :D

Ik denk dat iets pas vermoeiend (of frustrerend is denk ik een betere benaming?, lijkt me nl dat je niet echt heel moe wordt van toetsen / muis rammen) is als je te hoge verwachtingen hebt. Dus wil je echt op profi niveau kwaliteit afleveren dan kost dat zoals Hooihuis ook al zegt per track gewoon veel tijd.

Aan de basisvolwaarden moet natuurlijk wel voldaan zijn, degelijke toegankelijke setup (wellicht computerloos als je de hele dag al met de computer werkt).

Of als je niet zonder computer kan, zorg iig voor 1!! inspirerende synth/drumdoos. Bij mij zijn dat de elektrons. Binnen no-time heb je daar een leuke groove mee gebouwd en dat geeft dan ook weer inspiratie en energie om verder te gaan.

Verder is het idee dat je met de inmiddels :) efficiente setup snel wat grooves kunt bouwen, binnen een uurtje of 2 ofzo. Wat bij mij ook helpt is hetgeen wat je hebt (hoe minimaal ook) opneemt in audio, desnoods even online gooien, zodat je dat snel kunt terugluisteren.

Plan 1 a 2 avonden per week in hiervoor, en in het weekend als de tijd het toelaat kun je dan de meer tijdintensieve (track uitbouwen, werken aan de details) dingen doen.

en frisse lucht, en niet te warm maken
en koffie:koffie:

wat echt veel scheelt, zorg voor goede verlichting in je studio

Daar zeg je wat :eureka:

Ik heb na al die jaren nog steeds alleen maar 1 peertje hangen in mijn studio en qua verlichting is dat natuurlijk volkomen waardeloos. Hangt gewoon aan een draadje en er zit niet eens een lamp omheen :D

Wel altijd plannen gehad om de verlichting eens goed aan te pakken, maar daar bleef het eigenlijk bij....eigenlijk best wel suf, want ik geloof zeker dat het heel erg kan schelen qua gevoel en dus misschien ook output.

Ben er gewoon te lui voor geweest, ook omdat ik de halve boel moet leeghalen. Wil echt een mooi systeem dan met 2 rails en een stuk of 8 lichtpunten. Er zal dan flink geboord moeten worden (mijn plafond is echt kneiterhard) en met al dat gruis wil ik natuurlijk geen apparatuur in de buurt hebben. Deels afdekken is natuurlijk ook een optie.

Ik zou het toch echt eens aan moeten pakken :)

ik denk hoofdzakelijk dat muziek maken vermoeiend is als je wilt dat anderen het ook goed moeten vinden ipv voor jezelf je eigen smaak

ik denk hoofdzakelijk dat muziek maken vermoeiend is als je wilt dat anderen het ook goed moeten vinden ipv voor jezelf je eigen smaak
+1
goh , wie had dat nou gedacht, stille wateren..

ook zo +1
kijk nou praten we tenminste nog eens...

wat nog vermoeiender is is als je jouw creatie laat horen en mensen zeggen er moet dit en dat bij en dit en dat moet anders en ik verwacht meer dit of meer dat

inderdaad +1 !
en dan ook nog meerdere mensen die allemaal elkaar tegensprekende meningen uiten !
ik voel me er nu al moe bij....

Vermoeiend is ook dat wanneer je een track plaatst enkel een reactie krijgt die niets met de track te maken heeft, zoals, hee, hoor ik nu een 'deze synth' of, hee, dit lijkt wel op 'deze track' etc..

Eigenlijk wordt alles wel vermoeiend als forumlid Bass Zijn zegje komt doen..

of je werkt een avond om een instrument te laten horen , upload het en krijgt GEEN ENKELE reactie ! ( zoals mijn gevierde upload van den neuron recent ( auwauw), ik had gewild dat er een reactie van bass of wie dan ook geweest was ! )
daar.. word... ik.... zoo .....moe van........................:Z

Laatst gewijzigd:
Back