Je modulaire setup - Foto's ! -

Zoals ik het goed begrijp is het een random pattern generator? Hoeveel controle heb je over de pattern (te gebruiken als sequencer zonder randomness)? Hoeveel geluidsbronnen kan je aansturen (via cv/gate neem ik aan)? Prijs?

Helaas, het is geen random pattern generator, hij is gebaseerd op een binary rate multiplier. Mijn boerenverstand zegt me dat dat een soort vierdelige (n/2, n/4, n/8 en n/16) klokdeler is, waarvan de verschillende delingen in en uitschakelbaar zijn met extern te patchen gates of triggers. De output is een puls met de breedte van het kloksignaal dat je instuurt. Door de verschillende kanalen (4 kanalen per quad patternizer) elkaar te laten "moduleren" kun je onregelmatige en/ of interessante triggerpatronen verkrijgen.
Je kunt dus vier patronen tegelijk er uit halen. Ik adviseer deze te combineren met stackables en andere klok/ triggerbronnen voor de meest variërende en interessante resultaten.
Lijkt wel of ik het heb gebabelfisht...

Ik mik op €150,-

Als ik wat beter was in internet zou ik wel de gebruikshandleiding (PDFje) hier neerzetten, maar....

telemark & plumbutter.
file.php

info@vanderschaft.com

image_95852.jpg

Last edited by a moderator:
Helaas, het is geen random pattern generator, hij is gebaseerd op een binary rate multiplier. Mijn boerenverstand zegt me dat dat een soort vierdelige (n/2, n/4, n/8 en n/16) klokdeler is, waarvan de verschillende delingen in en uitschakelbaar zijn met extern te patchen gates of triggers. De output is een puls met de breedte van het kloksignaal dat je instuurt. Door de verschillende kanalen (4 kanalen per quad patternizer) elkaar te laten "moduleren" kun je onregelmatige en/ of interessante triggerpatronen verkrijgen.
Je kunt dus vier patronen tegelijk er uit halen. Ik adviseer deze te combineren met stackables en andere klok/ triggerbronnen voor de meest variërende en interessante resultaten.
Lijkt wel of ik het heb gebabelfisht...

Ik mik op €150,-

Als ik wat beter was in internet zou ik wel de gebruikshandleiding (PDFje) hier neerzetten, maar....

Oke thanks! Bedankt voor de uitleg falafelbiels. Het lijkt me namelijk leuk om hier dan percussie dingetjes mee te doen, al moet ik dan wel even goed kijken wat ik er dan inderdaad eigenlijk wel bij moet hebben.

Ik heb erg veel plezier van de voor de hand liggende QP- 4ms Rotating Clock Divider combinatie. Zowiezo is alles van 4ms te gek natuurlijk...

De Ginkosynthese cases zijn binnen. Vandaag de eerste van de "kleine" cases gassembleerd en de tweede "kleine" klaargelegd om in te schroeven.

27 dec op Noodlebar in Roodkapje Rotterdam zijn ze in actie te zien :)

Binnenkort klein begin maken met de grote cases maar vooral sparen. Zoals je kunt zien zijn de cases op de groei gebouwd 8~

image_100188.jpg

image_100189.jpg

image_100190.jpg

deze kast gebouwd met mn vriendin die zich verveelde : ) , de racks zijn van supermoduul en power doepfer diy kit. had ik al maanden liggen, het hout en de verf lagen al in huis en waren restjes.
nog weinig vulling, maar al dikke pret met de Formant erbij. Ripples was souvenier uit Berlijn = Schneiders Laden, wat een feest was dat.

image_100191.jpg

image_100192.jpg

Formant + euro = fun, gaat m'n collega binnenkort ook aan beginnen. Heb ooit gehoord dat de heer Doepfer er aan begonnen is om extra spul voor z'n formant te kunnen hebben!

SAM_1037_zpsuxd9dvot.jpg

Begint nu echt aardig vol te raken, nog eens nadenken over de voeding, want ik denk dat die aardig aan zijn tax zit. Komt binnenkort wel nog een skiff bij (net zo breed, 1 rij) dus daar kunnen dan een paar dingen naartoe (de Benjolin, joystick en wat knoppen), maar toch eens gaan nadenken over nog een kastje drbij, 2 rijen of zo (230te / iets van 1170mm breed).

Mooie set SRPP!

Mijn kastje is inmiddels ook gevuld, moet al aan de tweede gaan denken... :engel:

Begint nu echt aardig vol te raken, nog eens nadenken over de voeding, want ik denk dat die aardig aan zijn tax zit. Komt binnenkort wel nog een skiff bij (net zo breed, 1 rij) dus daar kunnen dan een paar dingen naartoe (de Benjolin, joystick en wat knoppen), maar toch eens gaan nadenken over nog een kastje drbij, 2 rijen of zo (230te / iets van 1170mm breed).

Begint die standaard ook al niet vervaarlijk te kraken?

Mwoeah, het is een dubbele standaard, en zo zwaar is dat rack nou ook weer niet (alleen maar gedeeltelijke achterpanelen).

Smartbits:
Ook een mooi kastje! Eiken?

tja, dat kabelrekje... ik dacht ook dat het toch zeker wel anders moest. maar de makerds hebben het zo bedoeld. ik heb getracht kabels er tweezijdig aan te hangen en het blijkt dat het metaal daar snel moe van wordt. Dus dan gaat ie buigen. Overigens kun je in iedere inkeping 2 a 3 kabels kwijt. Afhankelijk van kabeldikte en bijv. stackcable (kunnen er 2 in).
En ik gebruik geen vergulde kabels hoor. Ik denk dat je de gele bedoelt maar die zijn dus geel :)

Back