Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Antimatter Brainseed
Disting als je 'menu diving' enigszins acceptabel vindt ? Je kunt dan alle functies ervan uitproberen, ben je lekker zoet mee, en uiteindelijk weet je vast wel wat je daarna wilt hebben als module. De Disting blijft altijd wel bruikbaar voor andere zaken.Wie heeft er een suggestie voor een volgende module?
Ik heb even wat filmpjes bekeken, maar dit gaat me nogal boven mijn pet. Ben al even bezig geweest om de maths onder de knie te krijgen.
Is ook niet zo goed te verkrijgen geloof ik, maar das nu even niet het issue.

Wat wil je doen? Ik denk aan een (goed trackende) VCO, ook voor modulatie doeleinde. Je hebt geen sequencer en als je een sequencer neemt zou ik er een sequential switch naast hangen.
Disting als je 'menu diving' enigszins acceptabel vindt ? Je kunt dan alle functies ervan uitproberen, ben je lekker zoet mee, en uiteindelijk weet je vast wel wat je daarna wilt hebben als module. De Disting blijft altijd wel bruikbaar voor andere zaken.
Hij is echt onwijs simpel en ontzettend handig
Je kan hem gebruiken als 8,16,32 step input sequencer / cv recorder en hebt een oneindige modus van 1 tot 1000 stappen volgens mij. Zo kan je op z'n simpelst gezegd met cv en gate een melodie inspelen en die afspelen. Dat afspelen gaat met een trigger / pulse van bijvoorbeeld de output van je maths die je dan als clock gebruikt.
Als je geen cv in de brainseed stuurt wordt het een random generator. De Brainseed heeft ook een paar simpele quantizer opties (chromatisch, majeur, mineur) waardoor je de random generator, (of de lfo van je atlantis of maths) kan quantizen. Afhankelijk van de step modus kun je dan die willekeurige melodietjes (of andere cv's) opnemen en weer afspelen.
Met de shift input kun je de opgenomen data weer transponeren!klinkt misschien ingewikkeld maar als je wilt kan ik dit weekend wel een filmpje maken met een minimaal aantal modules zodat het wat duidelijk wordt
Disting is inderdaad ook geweldig!
Wat ik eigenlijk wil voorkomen, is dat er modules in mijn rack komen die teveel random zijn en niet muzikaal klinken (ik zoek een sequencer die ook binnen een scale kan blijven). Niet alle sequencers doen dat, ik heb een Rene, die kan het wel. Maar anders gebruik je daarvoor weer een quantizer. Disting kan dat aardig weet ik.ik zoek een sequencer die ook binnen een scale kan blijven
Dan lijkt me dat je i.i.g. niet voor de A-196 PLL moet gaan. Is weliswaar een goedkope module maar best lastig om te temmen. Is toch meer voor het experiment.Wat ik eigenlijk wil voorkomen, is dat er modules in mijn rack komen die teveel random zijn en niet muzikaal klinken (ik zoek een sequencer die ook binnen een scale kan blijven).

Dan lijkt me dat je i.i.g. niet voor de A-196 PLL moet gaan. Is weliswaar een goedkope module maar best lastig om te temmen. Is toch meer voor het experiment.
En even OT: FOTO'S mensen! FOTO's! Het draadje heet " Je modulaire setup - Foto's !", dus... pak die camera! Geen MG screenshots! Foto's!
Foto's dus.![]()
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker een interessante module! Waarschijnlijk zelfs de eerstvolgende die ik voor mezelf ook aan ga schaffen. Maar je moet het niet zien als een extra op zichzelf staande VCO. Als ik jou was zou ik ook eerder voor wat anders gaan. Disting biedt zeker veel mogelijkheden, zijn veel mensen heel happy mee. Mij trekt de menu-georiënteerde interface niet, maar dat is een kwestie van smaak.De prijs van de module sprak me idd aan, maar eveneens de mogelijkheden.
Ik denk dat ik het ongeveer snapWat ik eigenlijk wil voorkomen, is dat er modules in mijn rack komen die teveel random zijn en niet muzikaal klinken (ik zoek een sequencer die ook binnen een scale kan blijven).
Kan ik dan niet beter doorsparen voor een metropolis?
Filmpje is niet nodig hoor, maar aardig dat je het aanbiedt
Btw, mooie rack! Maar waarom 2 metropolissen en dan ook nog eens brainseed. Is dat geen totale overkill?
Ze kunnen elkaar ook transponeren. Of ik gebruik 1 voor pitch en de ander voor een andere cv. Met de brainseed kan ik de sequences van de metropolis evt. opnemen en opslaan en met de 2 precision adders kan ik alles transponeren. Al met al een erg muzikaal systeem!Met de ingebouwde quantizer blijft het altijd binnen een bepaalde scale en is het dus (bijna) altijd muzikaal.
Waarom 2x een metropolis? Voor elke monosynth 1Ze kunnen elkaar ook transponeren. Of ik gebruik 1 voor pitch en de ander voor een andere cv. Met de brainseed kan ik de sequences van de metropolis evt. opnemen en opslaan en met de 2 precision adders kan ik alles transponeren. Al met al een erg muzikaal systeem!