Je modulaire setup - Foto's ! -

t8qec1.jpg

Wie heeft er een suggestie voor een volgende module?

Ik wil vooral dat het geheel enigszins muzikaal / bruikbaar blijft (hoop niet dat iemand het verkeerd opvat, smaken verschillen uiteraard).

Ik werk nog voor een deel in the box (drums en percussie) en dit is vooral bedoeld voor bass / melodie etc.

Zelf zat ik te denken aan één of meerdere filters. Die dingen zijn best goedkoop en geven je geluid weer een heel ander karakter.
Een waveshaper, wavefolder of ringmod lijkt me ook leuk om er bij te hebben, om wat abstractere geluiden te kunnen maken.

Ondanks dat ik het hele zaakje via een DAW aanstuur, denk ik ook aan een sequencer (metropolis, alleen wel achterlijk duur). Iedere keer als ik er een demo van zie, baal ik dat ik er niet een heb.

Effecten heb ik geen zin in. Dat doe ik vooral in mijn DAW. Er zit weliswaar al wat aan effecten in de qubit module.

Antimatter Brainseed

Ik heb even wat filmpjes bekeken, maar dit gaat me nogal boven mijn pet. Ben al even bezig geweest om de maths onder de knie te krijgen.
Is ook niet zo goed te verkrijgen geloof ik, maar das nu even niet het issue.

Ik heb even wat filmpjes bekeken, maar dit gaat me nogal boven mijn pet. Ben al even bezig geweest om de maths onder de knie te krijgen.
Is ook niet zo goed te verkrijgen geloof ik, maar das nu even niet het issue.

Hij is echt onwijs simpel en ontzettend handig :D

Je kan hem gebruiken als 8,16,32 step input sequencer / cv recorder en hebt een oneindige modus van 1 tot 1000 stappen volgens mij. Zo kan je op z'n simpelst gezegd met cv en gate een melodie inspelen en die afspelen. Dat afspelen gaat met een trigger / pulse van bijvoorbeeld de output van je maths die je dan als clock gebruikt.

Als je geen cv in de brainseed stuurt wordt het een random generator. De Brainseed heeft ook een paar simpele quantizer opties (chromatisch, majeur, mineur) waardoor je de random generator, (of de lfo van je atlantis of maths) kan quantizen. Afhankelijk van de step modus kun je dan die willekeurige melodietjes (of andere cv's) opnemen en weer afspelen.

Met de shift input kun je de opgenomen data weer transponeren! :okdan: klinkt misschien ingewikkeld maar als je wilt kan ik dit weekend wel een filmpje maken met een minimaal aantal modules zodat het wat duidelijk wordt :)

Disting is inderdaad ook geweldig!

Komt waarschijnlijk nog een Acidlab M303 en een MI Peaks of nog een VCA bij en dan is hij klaar.

modulargrid_313523.jpg

Last edited by a moderator:
Wat wil je doen? Ik denk aan een (goed trackende) VCO, ook voor modulatie doeleinde. Je hebt geen sequencer en als je een sequencer neemt zou ik er een sequential switch naast hangen.

Ik was eigenlijk niet op zoek naar een VCO, omdat een atlantis weliswaar al eentje heeft. Maar kwam dit net tegen, en das qua mogelijkheden toch best een gaaf ding:

http://www.modularsynthesizers.nl/a-40874118/oscillator/doepfer-a-196-phase-locked-loop-pll/

75 euro nieuw.. das wel erg goedkoop. Ik heb er wel een mixer voor nodig denk ik, anders heb ik alsnog niks aan het polyfony gedeelte.

Disting als je 'menu diving' enigszins acceptabel vindt ? Je kunt dan alle functies ervan uitproberen, ben je lekker zoet mee, en uiteindelijk weet je vast wel wat je daarna wilt hebben als module. De Disting blijft altijd wel bruikbaar voor andere zaken.

Heb even wat zitten rondneuzen, en das een verdraaid veelzijdige module. Ideaal voor mensen die niet goed weten waar ze precies heen willen / wat er mogelijk is.

Hij is echt onwijs simpel en ontzettend handig :D

Je kan hem gebruiken als 8,16,32 step input sequencer / cv recorder en hebt een oneindige modus van 1 tot 1000 stappen volgens mij. Zo kan je op z'n simpelst gezegd met cv en gate een melodie inspelen en die afspelen. Dat afspelen gaat met een trigger / pulse van bijvoorbeeld de output van je maths die je dan als clock gebruikt.

Als je geen cv in de brainseed stuurt wordt het een random generator. De Brainseed heeft ook een paar simpele quantizer opties (chromatisch, majeur, mineur) waardoor je de random generator, (of de lfo van je atlantis of maths) kan quantizen. Afhankelijk van de step modus kun je dan die willekeurige melodietjes (of andere cv's) opnemen en weer afspelen.

Met de shift input kun je de opgenomen data weer transponeren! :okdan: klinkt misschien ingewikkeld maar als je wilt kan ik dit weekend wel een filmpje maken met een minimaal aantal modules zodat het wat duidelijk wordt :)

Disting is inderdaad ook geweldig!

Ik denk dat ik het ongeveer snap :D Wat ik eigenlijk wil voorkomen, is dat er modules in mijn rack komen die teveel random zijn en niet muzikaal klinken (ik zoek een sequencer die ook binnen een scale kan blijven).
Kan ik dan niet beter doorsparen voor een metropolis?

Filmpje is niet nodig hoor, maar aardig dat je het aanbiedt :okdan:

Btw, mooie rack! Maar waarom 2 metropolissen en dan ook nog eens brainseed. Is dat geen totale overkill?

Wat ik eigenlijk wil voorkomen, is dat er modules in mijn rack komen die teveel random zijn en niet muzikaal klinken (ik zoek een sequencer die ook binnen een scale kan blijven).
Dan lijkt me dat je i.i.g. niet voor de A-196 PLL moet gaan. Is weliswaar een goedkope module maar best lastig om te temmen. Is toch meer voor het experiment.

En even OT: FOTO'S mensen! FOTO's! Het draadje heet " Je modulaire setup - Foto's !", dus... pak die camera! Geen MG screenshots! Foto's!

Foto's dus. ;)

Dan lijkt me dat je i.i.g. niet voor de A-196 PLL moet gaan. Is weliswaar een goedkope module maar best lastig om te temmen. Is toch meer voor het experiment.

En even OT: FOTO'S mensen! FOTO's! Het draadje heet " Je modulaire setup - Foto's !", dus... pak die camera! Geen MG screenshots! Foto's!

Foto's dus. ;)

De prijs van de module sprak me idd aan, maar eveneens de mogelijkheden.

Maargoed ik zal daar nog eens goed over nadenken.

Qubit octone ziet er super uit! Veel mogelijkheden een klein.

Pico seq ben ik niet kapot van, gezien de mogelijkheden en de prijs.

De prijs van de module sprak me idd aan, maar eveneens de mogelijkheden.
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker een interessante module! Waarschijnlijk zelfs de eerstvolgende die ik voor mezelf ook aan ga schaffen. Maar je moet het niet zien als een extra op zichzelf staande VCO. Als ik jou was zou ik ook eerder voor wat anders gaan. Disting biedt zeker veel mogelijkheden, zijn veel mensen heel happy mee. Mij trekt de menu-georiënteerde interface niet, maar dat is een kwestie van smaak.

Voor polyfonie heb je trouwens meer nodig dan alleen een mixer, maar dat is een weer een heel ander verhaal. Ik zou het eerder zien als meerdere monofone voices, polyfonie in het modulaire wereldje = complex = duur (maar dus ook niet onmogelijk, kijk maar eens wat Kyteman ermee doet).

Ik denk dat ik het ongeveer snap :D Wat ik eigenlijk wil voorkomen, is dat er modules in mijn rack komen die teveel random zijn en niet muzikaal klinken (ik zoek een sequencer die ook binnen een scale kan blijven).
Kan ik dan niet beter doorsparen voor een metropolis?

Filmpje is niet nodig hoor, maar aardig dat je het aanbiedt :okdan:

Btw, mooie rack! Maar waarom 2 metropolissen en dan ook nog eens brainseed. Is dat geen totale overkill?

Met de ingebouwde quantizer blijft het altijd binnen een bepaalde scale en is het dus (bijna) altijd muzikaal.

Waarom 2x een metropolis? Voor elke monosynth 1 :D Ze kunnen elkaar ook transponeren. Of ik gebruik 1 voor pitch en de ander voor een andere cv. Met de brainseed kan ik de sequences van de metropolis evt. opnemen en opslaan en met de 2 precision adders kan ik alles transponeren. Al met al een erg muzikaal systeem!

image_113054.jpg

Last edited by a moderator:
Met de ingebouwde quantizer blijft het altijd binnen een bepaalde scale en is het dus (bijna) altijd muzikaal.

Waarom 2x een metropolis? Voor elke monosynth 1 :D Ze kunnen elkaar ook transponeren. Of ik gebruik 1 voor pitch en de ander voor een andere cv. Met de brainseed kan ik de sequences van de metropolis evt. opnemen en opslaan en met de 2 precision adders kan ik alles transponeren. Al met al een erg muzikaal systeem!

Aha! Ik heb nu ook wat eerdere posts van je gezien/gehoord en het kwartje is gevallen. Das ook ongeveer de richting die ik op wil gaan. Nu zie ik het nut van de brainseed ook een stuk duidelijker.
Het is wel een redelijk prijzige module. Dus ik kijk nog even of ik wat alternatieven kan vinden eventueel.
Ik zal eens zien hoe mijn budget er na de feestdagen voor staat, en dan hoop ik ook wat meer sequencemogelijkheden als de jouwe aan te schaffen.

Vooralsnog is het ook moeizaam orienteren op leuke modules. Er is zoveel te krijgen. Vrees dat mijn verlanglijstje op modulargrid er volgende maand weer heel anders uit ziet.

Back