Je modulaire setup - Foto's ! -

Yes ik vanaf nu ook meedoen met deze thread :halleluja:engel::halleluja

Mijn allereerste echte modulaire setup! (Alleen de audio uit mod ontbreekt op deze foto)

IMG_20170213_210000_891.jpg

Zo blij als een kind 8~

Last edited by a moderator:
Yes ik vanaf nu ook meedoen met deze thread :halleluja:engel::halleluja

Mijn allereerste echte modulaire setup! (Alleen de audio uit mod ontbreekt op deze foto)

IMG_20170213_210000_891.jpg

Zo blij als een kind 8~

Leuk eerste kastje!

Nu ben je nog blij, straks ben je verslaafd. :)

Ik heb vandaag het laatste gat in mijn rack opgevuld met een Vermona Fourmulator.

Op naar een nieuwe kast. ;)

Die Pittsburgh synth voice is wel tof ja. Een vrij rauw randje maar wel muzikaal in te zetten. Als ik er de ruimte voor had, had ik wel liever een losse filter & oscillator gehad in plaats van alles in een module, maar in een compacte setup zoals deze gaat het ook prima :).

Toch maar eens kijken voor eentje van Pittsburgh, eerst tzt maar eens kijken wat voor rack erbij komt.

Heb nu dit :). MFB is leuk betaalbaar spul, die LFO is top, filtertje is wel ok maar moet zeker nog eens ff een rauwe/overdrive/geflipt filtertje zien te kopen. Volgende maand maar weer :)

Oh die make noise multiple is echt top trouwens, voor zo weinig geld zo'n handig ding :)

image_114829.jpg

Mijn nieuwe "control-skiff". Was de bedoeling om alleen m'n DIY modules erin te doen, maar de RYO (X)NOR/NOT module was helaas toch niet zo skiff-vriendelijk als ik dacht (dus maar vervangen door de Doepfer A-132-1). Sowieso is dit de eerste keer dat ik met zo'n uZeus module en flying bussboards heb gewerkt, dat is ook wel even een gepriegel in zo'n kleine ruimte...

Bestand_000_zpshhdpa0s0.jpeg

Bestand_001_zpsc5mowj7s.jpg

Bestand_002_zpsqr55ux0c.jpg

En een ModularGrid link voor de geïnteresseerden.
Eens kijken of dat werkt, een kistje alleen bedoeld voor controle/CV!

Welkom! Mede Euro(c)racker
Dank! :)

Ik zou een sequencer toevoegen!
Die heb ik al: Elektron A4, al dan niet in combinatie met push / ableton :)

Het gaat mij er momenteel met name om mijn klankenpallet/ experimenteermogelijkheden wat uit te breiden, en mijn interesse gaat voornamelijk uit naar analoog (hoewel zo'n MI Rings toch wel erg interessant is.....). Ik kan me ook voorstellen dat een attenuvertertje oid ook eerst nog wel handig kan zijn. ook: liever minder functies die goed uitgevoerd zijn dan een onhandelbaar soort zwitsers zakmes met tig functies..... :)

Tot slot vind ik het belangrijk dat het een speelbare synth moet zijn. Dwz: ik hang er ook graag een keyboard of andere controler aan en wil de boel zo kunnen patchen dat ik met mijn performance controls (vel, at, pb, mod wh) het opgewekte geluid op een interessante manier kan beïnvloeden.... (vandaar ook meteen die Veils erin...)

Laatst gewijzigd:
Dank! :)

Die heb ik al: Elektron A4, al dan niet in combinatie met push / ableton :)

Het gaat mij er momenteel met name om mijn klankenpallet/ experimenteermogelijkheden wat uit te breiden, en mijn interesse gaat voornamelijk uit naar analoog (hoewel zo'n MI Rings toch wel erg interessant is.....). Ik kan me ook voorstellen dat een attenuvertertje oid ook eerst nog wel handig kan zijn. ook: liever minder functies die goed uitgevoerd zijn dan een onhandelbaar soort zwitsers zakmes met tig functies..... :)

Tot slot vind ik het belangrijk dat het een speelbare synth moet zijn. Dwz: ik hang er ook graag een keyboard of andere controler aan en wil de boel zo kunnen patchen dat ik met mijn performance controls (vel, at, pb, mod wh) het opgewekte geluid op een interessante manier kan beïnvloeden.... (vandaar ook meteen die Veils erin...)

Veils is top idd, maar ondertussen is er ook een quad vca van intellijel met net wat meer mogelijkheden. Misschien interessant voor je. Ik zou me niet blind staren op analoog qua oscs. Er zijn ook erg veel leuke digitaal. Neem bijvoorbeeld een loquelic iteritas, zoiets heb je niet als vst oid. Rings idem. Of een van de vele wavetable vco's (synth tech spul, erica, piston honda etc)

Ben het eens met SB-Six wat betreft je niet blind staren op analoog. Er zijn tig populaire modules te noemen die geweldig klinken/functioneren en een digitaal hart hebben. De magie zit hem vooral in de workflow. Een Clouds is hier een goed voorbeeld van (is digitaal). In theorie kun je namelijk dergelijke geluiden met een granular synth/sampler vst's maken (waarschijnlijk ook een stuk preciezer). Maar doordat Eurorack je forceert alles zelf te pluggen nodigt het meer uit tot experimenteren en probeer je sneller andere scenario's uit die je met software waarschijnlijk had overgeslagen.

Qua geluid heb je met de Analog 4 en de Lifeforms wel de meeste basis subtractive synth geluiden voor handen. Ook ben je door de Analog 4 redelijk flexibel qua CV modulatie. Als je em al sequencer gebruikt hou je in feite 2 CV outs over voor random, envelopes en lfo's. Allemaal met een ingebouwde attenuater en attenuverter.

Eerste wat in mij opkomt als systeemuitbreiding welke een goeie aanvulling zijn op wat je al hebt zijn effecten. Daar waar die snel een instant effect op je klankenpallet hebben. Andere wegen zijn inderdaad complexere oscilators zoals wavetable osc's of complex osc's. Daarna zou ik pas weer kijken naar tooling en CV modulatie.

Back