Je modulaire setup - Foto's ! -

Gammele power supply? analoge VCO's zijn gevoelig voor fluctuerende voedingsspanningen (by design, tenzij er een regelaar op de VCO zelf zit).

Na wat uitgebreider testen moet ik inderdaad concluderen dat er van driften geen sprake is. Eerder met mijn tuning skills :bekdicht:

Dat gezegd te hebben. Wat is nu eigenlijk het voordeel van een analoge osc t.o.v. een digitale?

Helder. Alhoewel me aliassing bij Braids nooit echt is opgevallen. Kun je me misschien een patch voorbeeld geven waarbij aliasing van een digitale ocs goed naar voren komt?

Weer een nieuw kistje d'r bij! Allemaal Make Noise (en een verdwaalde BufMult van Intellijel) in een fraai werkstukje van Lamond Design. Doepfer DIY power ingebouwd, anders pastte de modules er niet meer in, is aardig plat. Blij mee! :mega:
IMG_2289_zpsclcavynw.jpg

IMG_2290_zpsyeno2fyd.jpg

IMG_2291_zpsd6wbldax.jpg

IMG_2292_zps5anl7wqu.jpg

Mooi setje, Smartbits!
Alleen, ben gewoon benieuwd, hoe zit dat met je keuze voor de module layout/kast indeling?
Ik ben zelf nogal van de workflow links naar rechts, signaalpad boven, stuurmodules onder - maar dat is hier overduidelijk anders gekozen...

Weer een nieuw kistje d'r bij! Allemaal Make Noise (en een verdwaalde BufMult van Intellijel) in een fraai werkstukje van Lamond Design. Doepfer DIY power ingebouwd, anders pastte de modules er niet meer in, is aardig plat. Blij mee! :mega:
Mijn Hemel wat een gaaf ding! Mag wat mij betreft meteen in het draadje "Wat is de Best Looking Synth Ever"! Om een of andere reden kan niet meer posten in dat topic...

Wow! Super mooi zo! Lijkt me ook fijner werken zo als desktop model.
Thanks! Ja, dat werkt inderdaad heel fijn. Mijn modulaire systeem is zelf eigenlijk ook modulair met verschillende cases. Ik zie deze dan ook als een op zichzelf staan instrument (wat uiteraard wel met de rest kan samenwerken).
Mijn Hemel wat een gaaf ding! Mag wat mij betreft meteen in het draadje "Wat is de Best Looking Synth Ever"! Om een of andere reden kan niet meer posten in dat topic...
:mega:
Mooi setje, Smartbits!
Alleen, ben gewoon benieuwd, hoe zit dat met je keuze voor de module layout/kast indeling?
Ik ben zelf nogal van de workflow links naar rechts, signaalpad boven, stuurmodules onder - maar dat is hier overduidelijk anders gekozen...

Tja, wat je ziet is eigenlijk het resultaat van een heleboel compromissen. Er zijn een aantal beperkingen die voor een deel de plaatsing bepaald hebben en mijn zorgvuldig uitgedokterde ModularGrid indeling om zeep hebben geholpen. Waar ik tegenaan liep:

- de kleinere modules (Brains, BuffMult, LxD) zijn net wat minder Skiff-vriendelijk dan de grote modules. Die heb ik dus naar de buitenkant moeten verhuizen zodat ze het busboard niet raken.
- Ik wilde eigenlijk geen modules die iets met het audio signaal doen boven de PSU plaatsen. DIe PSU kon op weinig andere plekken dan linksbovenin. Vandaar dan Maths en Function daar zitten.
- De human interface modules wilde ik op de onderste rij, is toch het fijnste, maar omdat die best groot zijn neemt dat ook meteen een groot gedeelte van de onderset rij in beslag
- De output module, Rosie, (en alle LPG's & VCA) had ik eerst aan de rechterkant. Maar mixer staat links van de case. dus leek het me het handigst om die toch maar naar links te verhuizen. En niet op de bovenste rij, want boven de PSU.
- Tempi wilde ik graag dicht bij René en Brains.
- Zwarte modules zoveel mogelijk bij elkaar (Tja, OCD hè, wat doe je eraan..)
- Doordat er een paar modules dus op specifieke plaatsen zitten is het daarna wat gepuzzel met ModularGrid geweest om te kijken welke combinatie van die modules dan überhaupt nog paste.

Normaliter zou ik inderdaad ook voor jouw indeling gegaan zijn. :D

Ook weer wat gesleuteld aan mijn live koffertje.

image_115963.jpg

Last edited by a moderator:
Ik ben wat aan het schuiven met modules, maar dacht dat het wel eens leuk zou zijn om een foto'tje te maken met al mijn AMSynths modules in 1 kast. Dus bij deze:

AMSynthsCase_zpsxe3w6d4x.jpeg

What's inside:

VCO:
AM8125
Thomas Henry TH-555
Thomas Henry X-4046

ENV:
AM8145 (2x)
AM8705 Dual Envelope Generator

Control:
AM8016 Voltage Processor (ARP 2600)
AM8014 Ring Modulator / LFO / Lag (ARP 2600)

VCA:
AM8019 Athena VCA (ARP 2600)

Filters:
AM8105 Super-JX Filter & VCA (Roland JX-10)
AM8109 JP8 (Roland Jupiter 8)
AM8060 JP6 (Roland Jupiter 6)
AM8071 Snow Fall MK I (EMS VCS3, Roland SH-3)
AM8328 Mirage (Ensoniq Mirage sampler, Crumar BIT01)
AM8320 SCI Prophet (SCI Prophet 5, Pro-One, Oberheim OB8, PPG Wave 2.0)
AM8040 Dave Rossum / E-Mu (E-mu Systems Analog Modular SSM2040 Low Pass VCF)
AM8121 System 100m (Roland System 100m, Jupiter 4)
AM8012 2600P Low pass (ARP 2600P)
AM8075 ARP Odyssey III (ARP Odyssey III)
AM8044 Cascade VCF & VCA (Korg Polysix)

You can never have enough filters... :D

Ik ben wat aan het schuiven met modules, maar dacht dat het wel eens leuk zou zijn om een foto'tje te maken met al mijn AMSynths modules in 1 kast. Dus bij deze:

AMSynthsCase_zpsxe3w6d4x.jpeg

What's inside:

VCO:
AM8125
Thomas Henry TH-555
Thomas Henry X-4046

ENV:
AM8145 (2x)
AM8705 Dual Envelope Generator

Control:
AM8016 Voltage Processor (ARP 2600)
AM8014 Ring Modulator / LFO / Lag (ARP 2600)

VCA:
AM8019 Athena VCA (ARP 2600)

Filters:
AM8105 Super-JX Filter & VCA (Roland JX-10)
AM8109 JP8 (Roland Jupiter 8)
AM8060 JP6 (Roland Jupiter 6)
AM8071 Snow Fall MK I (EMS VCS3, Roland SH-3)
AM8328 Mirage (Ensoniq Mirage sampler, Crumar BIT01)
AM8320 SCI Prophet (SCI Prophet 5, Pro-One, Oberheim OB8, PPG Wave 2.0)
AM8040 Dave Rossum / E-Mu (E-mu Systems Analog Modular SSM2040 Low Pass VCF)
AM8121 System 100m (Roland System 100m, Jupiter 4)
AM8012 2600P Low pass (ARP 2600P)
AM8075 ARP Odyssey III (ARP Odyssey III)
AM8044 Cascade VCF & VCA (Korg Polysix)

You can never have enough filters... :D

Fanboy! :D

Mooi hoor, en DIY he, kudos!

Nice! Ik heb helemaal niks van amsynths, wat zijn de must haves?
Ik ben qua filters eigenlijk het meest gecharmeerd van die Mirage filter, heel typische sound. Doet het (verrassend) vooral heel goed achter sample modules (bij mij Phonogene, Radio Music & GrandPa). En die Roland filters zijn allemaal de moeite als je van de Roland sound houdt.

Fanboy! :D
Mooi hoor, en DIY he, kudos!
Yep, echte fanboy, ik geef het toe! :luv:
Maar heel eerlijk weet ik nog niet zeker of ik ze allemaal hou...

Back