Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door fuse
![]()
... ruleert 

Origineel geplaatst door EDP
het zijn al samples
Mellotron kan je rustig samplen aangezien het al samples zijn
Hier hoef jegeen echte mellotron voor te hebbenOrigineel geplaatst door BigDplayboy
Mellotrons zijn toch ook gebruikt voor die extreem gave retro-horrorfilm geluiden?... ruleert
Hij komt ook voor in het nummer
Portishead - Mysterons <-- en daar wordt ie heeeeeel gaaf gebruikt. Tenminste, dat is toch een mellotron of niet dan![]()
Origineel geplaatst door cyan_circle
dat zijn geen mellotrons, jij bedoelt een theremin, zo'n staaf die je met handbewegingen kan bespelen (zie ook 'good vibrations' van de beach boys, trouwens)
weer wat bijgeleerd. Vroeg me altijd al af wat dat geluid was.Wijsneuzen...Origineel geplaatst door EDP
het zijn al samples
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wijsneuzen...
Een mellotron is brak en dat hoor je en dat hoor je niet in een gesampelde mellotron.

Je wil tenslotte ook geen Kelly...toch?Origineel geplaatst door Almeros
Heb je die voorbeeld samps wel gehoord? Ik hoor toch wel degelijk een eigenzinnige sound hoor... En wil je het brakker laten klinken, dan zijn daar ook nog wel oplossingen voor
Origineel geplaatst door cyan_circle
dat zijn geen mellotrons, jij bedoelt een theremin, zo'n staaf die je met handbewegingen kan bespelen (zie ook 'good vibrations' van de beach boys, trouwens)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wijsneuzen...
Een MPC-60, Fairlight, linn drum, ep-12 en Oberheim DX, Simmons SDX klinken inderdaad allemaal hetzelfde.
Een mellotron is brak en dat hoor je en dat hoor je niet in een gesampelde mellotron.
Oh ja... Een 303 klinkt hetzelfde als een MS-10.. :confused:
Peaze!Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Nee, geen ochtend humeur, maar na jaren forum vind ik dit zo vaag.. Ineens zijn we het eens over dat samples van een minimoog hetzelfde klinken als een echte minimoog. Hoe komt dat ineens?
Het brakke is mechanisch... meerdere toetsen indrukken zodat de moter het niet trekt en dus de pitch omlaag gaat. Enzovoort... Ik weet niet hoe je dat in een sampler wilt doen?
Met die vergelijking tussen een 303 en een ms10 bedoel ik --> analoog, 1 vco, 1 filter.. Dus hetzelfde?
Heel vreemd, waarschijnlijk komt dit omdat bijna niemand (including me) een mellotron ooit echt gehoord heeft... Ik dacht dat een TeeBee ook een goede 303 clone was voordat ik een 303 had...
Maar ja, het zal wel aan mij liggen en ik heb wel een beetje slecht geslapen... gisteren iets te veel patches zitten maken en dat werkt 's nachts door....Peaze!
maar mellotrons zijn cool, minimoogs zijn cool 303's zijn cool ms10's zijn cool en ik ben helemaal ik cool
Hier ben ik het dus weer niet mee eens!!!!Origineel geplaatst door EDP
maar goed ik zie dat ik een beetje afdwaald en weer erg graag mijn gelijk wilt hebbenmaar mellotrons zijn cool, minimoogs zijn cool 303's zijn cool ms10's zijn cool en ik ben helemaal ik cool
![]()

Origineel geplaatst door EDP
shit dat zag ik even over het hoofd

Maar heeft er wel één, ik dacht de M400.Bij Jarre kan ik ze niet echt duidelijk spotten vaak (in ieder geval niet met de bekende sound).
Origineel geplaatst door ZmokE
Maar heeft er wel één, ik dacht de M400.
In Oxygene 8 is hij m.i. wel duidelijk te horen.