Slipperman
Rooibosje iemand?
Origineel geplaatst door Cheimoon
MELLOTRON!!!
(zie Watcher of the skies: Banks houdt de akkoorden ongeveer de maximumtijd aan (ik dacht zo'n 8 sec.; maar hij heeft daar een MKII en nog geen M400, de klassieke versie die je op de foto's ziet)).
Het mooiste mellotronvoorbeeld is trouwens de intro van Watcher of the skies van Genesis. Ik heb het even niet online beschikbaar, maar via Kazaa kan iedereen er wel aan komen. Naast Genesis in erg veel van de jaren '70 nummers zijn King Crimson inderdaad ook notoire gebruikers, vooral op In the court of the Crimson King en In the wake of Poseidon. Bij Jarre kan ik ze niet echt duidelijk spotten vaak (in ieder geval niet met de bekende sound).
banks houd dus niet de totale tijd aan om een simpele reden: hij gebruikt 2 tapes maar als hij telkens maximum tijd aanhoud dan heeft de tape te weinig tijd terug te draaien en naja aardig wat noten blijven telkens gespeelt worden. (dus de zelfde 8er elkaar)
voor leden van de music collective:
http://www.music-collective.net/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=206
hier kan men (LEGAAL) watcher of the skies downloaden. Bootleg van de 1973 tour. tis gratis en LEGAAL en erg groot formaat (.shn > 55 MB groot ) en je moet lid zijn maar goed voor de liefhebbers...
)

)