Samen muziek maken of alleen?

Het liefst maak ik thuis gewoon muziek.
Er zit dan niemand tegen je aan te bemoeien en te kleppen, dus kan ik mij optimaal concentreren.
En het scheelt gesleep met apparatuur.

Het liefst maak ik thuis gewoon muziek.
Er zit dan niemand tegen je aan te bemoeien en te kleppen, dus kan ik mij optimaal concentreren.
En het scheelt gesleep met apparatuur.

daarentegen kan samenwerken ook meer inspiratie opleveren. En wat ik merk is dat ik zelf 1000% efficienter werk.

Maargoed, samen kan ook op afstand, zit al een tijdje over na te denken om hier een oproepje te plaatsen voor wat donkere spacetechno lotgenoten dus als iemand zich geroepen voelt :)

Gisteren toevallig samen aan de mix gewerkt van een nummer. Nummer helemaal alleen gemaakt en gemixed. Mijn mix kwaliteiten zuigen echter nogal... Dus vriend van me kwam even mee kijken, en moet eerlijk toegeven dat het echt heel erg nuttig interresant was om is samen te werken!

@Nomore: Je woont een beetje ver bij mij uit de buurt. Dus 'even' gezellig jammen...
@PietjePieter: Het kan inderdaad nuttig zijn. In een grijs verleden heb ik wel eens een flink avondje zitten doorzakken met een vriendin die ook muziek maakt en gezellig was het. De jams werden op minidisc opgenomen en zo af en toe luister ik het terug en er zitten vaak stukjes bij die ik later in mijn muziek gebruik. Dit soort avonden waren eigenlijk meer voor de gezelligheid dan echt serieus iets van de grond te krijgen. Dat doe ik toch liever in mijn uppie.

Back