Bouw nieuwe studio

Ola,

Na vele overwegingen om bijvoorbeeld mijn schuurtje om te bouwen naar een studio is het toch iets anders geworden.

Ik heb ergens (niet al te ver weg van waar ik woon) een leuke ruimte gevonden welke ik ga huren.

De ruimte is 6,35m x 5,46m en is al onderverdeeld in 3 ruimtes; een kleine welkomstruimte, een grote studio en een kleinere opnameruimte.
De studio en de opnameruimte zijn al gescheiden door een (eenvoudig) wandje met dubbel glas.

Inmiddels heb ik de sleutel al en de "verbouwing" is begonnen.
Erg veel hoeft er niet verbouwd te worden, wel e.e.a. opgeknapt.

In dit draadje zal ik regelmatig nieuwe foto's plaatsen.

Studio1.jpg

Studio2.jpg

_MG_3027.JPG

_MG_3032.JPG

_MG_3039.JPG

_MG_3042.JPG

Da's een leuk custom studiomeubel maar ik zou zelf toch even gekeken hebben of ik niet een stalen frame kon laten lassen. Dat buigt niet zo gauw door - zo te zien is het blad niet gruwelijk dik. Ik meen me te herinneren dat je eerst best krap zat qua ruimte dus is dit een mooie vooruitgang.

Hoe zit 't met de airco? Als je alles binnen hebt staan en aanzet denk ik zo dat 't er nog eens best heet kan gaan worden...

Mooi hokje! Maar indeed, een frame is beter.

Da's een leuk custom studiomeubel maar ik zou zelf toch even gekeken hebben of ik niet een stalen frame kon laten lassen. Dat buigt niet zo gauw door - zo te zien is het blad niet gruwelijk dik. Ik meen me te herinneren dat je eerst best krap zat qua ruimte dus is dit een mooie vooruitgang.

Hoe zit 't met de airco? Als je alles binnen hebt staan en aanzet denk ik zo dat 't er nog eens best heet kan gaan worden...

Dat doorzakken van het meubel gaat reuze meevallen.
Mijn huidige bureau is precies hetzelfde namelijk, alleen zonder het linker gedeelte.

Onder dit nieuwe gedeelte (links) komt een 19" rack precies even hoog als de poten. Op die plek bovenop het bureau komt een 19" rack van 10u hoog en 2 breed.
Voor de rest komen er absoluut geen zware spullen op het bureau.

Qua airco: niet... Warm zal het er zeker wel worden, maar gelukkig staat de zon er niet rechtstreeks op. De ruimte bevindt zich in een grote loods. Er zit wel een afzuiging in de grote en kleine ruimte.

Het is even een prima ruimte voor de komende tijd, maar natuurlijk niet 100% ideaal. Bijvoorbeeld geen CV. Electrisch stoken is duur, dus we zullen het wel mee gaan maken van de winter.

Voor mij gaat het er om dat ik een ruimte heb waar ik altijd in kan en 24 uur per dag ongestoord debiel veel herrie kan produceren. Nou, dat kan hier! :)

Weer even wat fotootjes.

- Bureau is nu twee keer gebeitst, komt nog een derde laag overheen.
- Opnameruimte (welke tevens een tweede studiootje wordt) is voorzien van rachelwerk dat helemaal losstaat van de muur.

Het plan hierna is: volproppen met rockwool en gips er tegenaan.

_MG_3070.JPG

_MG_3077.JPG

_MG_3078.JPG

_MG_3083.JPG

_MG_3087.JPG

_MG_3090.JPG

De loods wordt sowieso vorstvrij gehouden...

Verder een dikke jas aan en apparatuur aan tot het warm is! ;)
Mooi hoor, lijkt me ook heerlijk 7x24 in een eigen ruimte zo. super!

Mss toch wat vochtvreters in de hoek gooien? Ben je niet bezorgd voor vochtproblemen / condensvorming, met temperatuurverschillen? Want of het nu heel heet, of heel koud is.. het gaat om de verschillen, da's de pest.
Ook tegen evt vervelende geur werken ze goed.

het ziet er allemaal weer prima de luxe uit.

ik zou overigens wel iets met verwarming gaan doen, als dat niet echt geregeld is.
( elektriesche blaaskacheltjes doen het ook....)
:koffie:

Mss toch wat vochtvreters in de hoek gooien? Ben je niet bezorgd voor vochtproblemen / condensvorming, met temperatuurverschillen? Want of het nu heel heet, of heel koud is.. het gaat om de verschillen, da's de pest.

Dat is wel een goede ja!

ik zou overigens wel iets met verwarming gaan doen, als dat niet echt geregeld is.
( elektriesche blaaskacheltjes doen het ook....)
:koffie:

Inderdaad. Als de nood aan de man is, ga ik daar zeker een oplossing voor zoeken!

Ah, het is geen fineer maar multiplex! Dat scheelt nogal :-)

Vergeet vooral niet de kachel uit te zetten als je die eenmaal hebt. Anders heb je kans op binnenbrandjes. Ik zou zelf voor twee 1000W lampjes gaan. Is SNEL warm en SNEL uit.

Hee Bob,

Goed bezig man! Als t af is kom ik n keer op de koffie! Je kunt ook t zelfde doen als Kees altijd doet: alles aan laten staan, dan krijg je geen condensvorming.

Of gewoon voor weinig een split arco unit op de kop tikken, heb je ook meteen verwarming!

Vergeet vooral niet de kachel uit te zetten als je die eenmaal hebt. Anders heb je kans op binnenbrandjes. Ik zou zelf voor twee 1000W lampjes gaan. Is SNEL warm en SNEL uit.

Heb al zitten zoeken naar electrische oliegevulde radiatoren. Zijn niet duur, maar uiteindelijk qua stroomverbruik niet ideaal en dus uiteindelijk wel duur... denk ik.

Hee Bob,

Goed bezig man! Als t af is kom ik n keer op de koffie! Je kunt ook t zelfde doen als Kees altijd doet: alles aan laten staan, dan krijg je geen condensvorming.

Of gewoon voor weinig een split arco unit op de kop tikken, heb je ook meteen verwarming!

Hey Peter! Zeker, kom een keertje langs binnenkort!

Split Airco's kende ik nog niet. Lijkt me wel een goede oplossing. Trekken die dingen veel stroom?

Split Airco verbruikt wel ff meer dan olie gevulde radiator. Ik heb een 7 plaat radiator staan in de winter met thermostaat en houdt alles lekker op temperatuur. Zolang je een thermostaat erop hebt valt het wel mee met de kosten. Wanneer je een geisoleerde studio hebt blijft de warmte goed hangen... zomers dus ook :-) Heb net mn halogeenlampjes door Led vervangen... zoooo dat scheelt ff in warmte.

Ik heb ook een split airco.. Scheelde mij enorm in stook en ook stroomkosten! Ik vind het ideaal!! Ik heb er ook nog een aircleaner inzitten.. Die maakt de lucht minder vochtig.. Ben er erg tevreden mee. Mijn beste investering ooit!

Back