Bouw nieuwe studio

Ik heb ook een split airco.. Scheelde mij enorm in stook en ook stroomkosten! Ik vind het ideaal!! Ik heb er ook nog een aircleaner inzitten.. Die maakt de lucht minder vochtig.. Ben er erg tevreden mee. Mijn beste investering ooit!

Beetje airco doet bij verwarmen zo'n 2,8KW
Radiator 7 plaats zo'n 2KW

Airco is wel praktisch natuurlijk

Is sowieso allemaal wel duur natuurlijk...
Dat zal omgerekend wel luttele eurootjes per dag gaan kosten aan stroomverbruik.

Een dikke jas is denk ik nog het goedkoopst... :kimono:

KwH prijs gemiddeld 22cnt , 2kw = 44cnt/h... 8 uur aan het werk en constant aan = €3.50
Maar staat natuurlijk niet constant aan.
Dikke jas € 100,- staat gelijk aan 28.5 werkdag :-)

Maar staat natuurlijk niet constant aan.

Nee daarom juist. Ben wel benieuwd naar hoe vaak en op hoeveel watt zo'n apparaat dan werkelijk bezig is. Is natuurlijk wel zeer afhankelijk van de omstandigheden, maar gemiddeld gezien dan...

Oliegevulde electrische radiator heeft het voordeel dat de olie lange tijd warm blijft als het apparaat zelf uit staat.

Weer wat verder... :)

IMAG0230.jpg

IMAG0246.jpg

IMAG0251.jpg

IMAG0259.jpg

IMAG0265.jpg

Man man,wat lijkt me dat geweldig om te kunnen/mogen doen.
Je eigen studioruimte vanaf niets zo opbouwen.:okdan:
Ben best wel een beetje jaloers subgroover!

Ik heb zelf een Chigo ( 2.6 KW ) airco in de woonkamer en een Delonghi ( 3.5 KW ) in de studio , in de studio heb ik wat
overcapaciteit dit vanwege de apparatuur die warmte geeft en als er meer dan 3 mensen in de studio zijn krijg je ook
met vocht te maken en dit is weer slecht voor je apparatuur :D
De kosten van een Airco zitten vooral in de Stek montage dus de aansluiting
en het kraantje opendraaien van het koelvloeistof ( 700 Euro )
De Chigo kon ik in Duitsland kopen voor 200 Euro en zelf aangesloten de Delonghi voor ca 600
Euro met een stekker die je er zo aan kunt hangen .
De 2 zijn overigens Split modellen met een buiten en binnen unit :)
Kosten per jaar zijn minder dan een droger .

Was al blij te zien te zien dat iemand het vak van afschroeven serieus neemt, tot de laatste foto! Nou ja, zal wel afgesmeerd worden... Hoedanook, ziet er goed uit. Ik hoop dat de akoestiek okay blijkt na de opbouw. Dat kun je vantevoor wel berekenen maar the proof of the cake...

Aldus Evert

Kijk dat gaat al de goede kant op. Ik ben erg benieuwd hoe goed de geluidsisolatie straks is. Ik wil (ooit) thuis ook een nieuwe kamer inrichten en overweeg dan ook sterk om het goed te isoleren, zodat ik 's avonds ook normaal kan hobbyen.

Zie ik nu trouwens dat je upgrade van je oude Monitor Ones mkII naar een setje Tannoy Reveals?

Zie ik nu trouwens dat je upgrade van je oude Monitor Ones mkII naar een setje Tannoy Reveals?

Haha, nee die zijn niet van mij.

In de grote ruimte komt mijn studio (nog steeds met de Monitor Ones) en de kleinere geïsoleerde ruimte wordt naast zangopnameruimte tevens een ministudiootje van een vriend van me. Die komt zo nu en dan eens aanwaaien om ff wat "beats te blazen", aldus hem zelf... :)

Kijk dat gaat al de goede kant op. Ik ben erg benieuwd hoe goed de geluidsisolatie straks is. Ik wil (ooit) thuis ook een nieuwe kamer inrichten en overweeg dan ook sterk om het goed te isoleren, zodat ik 's avonds ook normaal kan hobbyen.

Ik ben ook erg benieuwd. Gisteren nog even getest. Iemand in de ruimte en iemand aan de buitenkant. Toen het plafond er nog niet in zat kon je elkaar nog verstaan. Daarna niet meer.

Als straks de dubbele deur erin zit zullen we het echt pas merken! :)

Ik heb trouwens waarschijnlijk voor een leuke prijs 2 massief houten deuren voor de scheiding tussen de twee ruimtes.

Back