Opgelicht op marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
en als je het over oplichters in disguise hebt.

al 2 x een slechte ervaring gehad, opgelicht, maar paypal geeft niet thuis.
wel een keer een betaling terug moeten betalen omdat de koper beweerde niks gekregen te hebben. daar moest ik ook heel lang achteraan voordat paypal inzag dat ook zij genaaid werden en mij m'n geld teruggaf.

en elke keer maar bijna 4% opstrijken. eerst de mensen bang maken en dan zo'n safe dienst aanbieden.

handig als je snel zaken doet met een amerikaan (hoewel in de dagen van internetbankieren je vrij vlot de hele wereld over kan betalen) maar verder fake-safety en onnodige woekertarieven.

niet voor niets intussen een ebay bedrijf.
als je op ebay biedt in het buitenland, zie je (op de juiste site) de prijs omgerekend in jouw valuta. totdat je daadwerkelijk moet betalen, dan is het al meer geworden. en als je dan met paypal betaalt, wordt er nog even wat opgelegd. de a-sociale koerswinsten en belachelijke tarieven van ebay en paypal. dat is pas misdadig.
en dat vreten we allemaal.

als je er even vanuit gaat dat je 4% paypal betaalt, dan wordt het pas rendabel om te gebruiken als er vaker dan eens per 25 keer iets mis gaat met niet leveren. en dan ga je er nog van uit dat er bij paypal niks misgaat, of als er iets misgaat je schade inderdaad volledig gedekt is.

op honderden, misschien wel duizenden zendingen heb ik hooguit 10 paypal-waardige problemen gehad.
verder was het vooral luie handigheid, die eigenlijk veel te duur is. binnen nederland toch zeker sterk af te raden.
zonde van de centen.

hmm heb alleen positieve ervaring met paypal. Gelukkig nog nooit een claim moeten in te dienen.

Maar t is wel een mooie stok achter de deur. Laatst software gekocht 8 stuks voor de prijs van 1 krijg ik 4 serials opgestuurd. Ik paar x mailen waar blijft de rest, geen gehoor, toen een laatste mail de deur uit gedaan, wil next day vanaf verzending deze mail ontbrekende serials hebben krijg ik t niet dan een claim.

Binnen 1 uur had ik de ontbrekende serials. Was toen maar wat blij dat t via paypal is gegaan bij een bank had ik dit niet kunnen doen :(

Blijft idd goed opletten bij wie je wat koopt......had na de aankoop bedrijf ge-googled (i know stom), kwam gelijk op gearslut, kvr forum uit dat t bedrijf nogal laks is ed.....

Laatst gewijzigd:
Kijk maar eens naar klachten Paypal.... en dan hebben we het nog niet eens gehad over de door Leo aangekaarte hoge kosten plus niet reële transferkosten.
Verder houd Paypal zich niet aan de EU wetgeving en verkoopt jouw gegevens aan de hoogste bieder (houdt zich dus niet aan de privacywetgeving)
Paypal geeft niet thuis als het om fraude gaat en al "win" je een case dan houden ze nog eens doodleuk dat bedrag 180 dagen vast (rente trekken)

Als het goed gaat en je bereid bent veel te veel te betalen voor een "gevoel van valse veiligheid" en een makkelijke overboeking buiten de EU wilt dan zou ik Paypal aanbevelen :D Gaat het een keer fout dan wens ik die persoon veel sterkte toe.

Zie bij zakelijke rekening dit, dus voor verkoper:

€0,00 EUR - €2.500,00 EUR 3,4% + €0,35 EUR
€2.500,01 EUR - €10.000,00 EUR 2,9% + €0,35 EUR
€10.000,01 EUR - €50.000,00 EUR 2,3% + €0,35 EUR
€50.000,01 EUR - €100.000,00 EUR 1,9% + €0,35 EUR
> €100.000,00 EUR 1,5% + €0,35 EUR
Volgens mij goedkoper dan bij een bank?

Voor verkopende partij houden ze geld aan de kant x aantal dagen tot verkoop goed verloopt zoiets was het idd

Heb net gekeken maar betaal niets, voor aankopen.

Wat is een beter alternatief ipv paypal dan?

als koper sowieso. via ebay, heb je tenminste nog iets van zekerheid.
als verkoper, kan ik me voorstellen dat de fakertjes/ lui die zeggen niets te hebben ontvangen, wel vervelend zijn.
verder hebben andere verkoopswegen en bank/ creditcard etc ook kosten en nadelen, maar geen enkele verzekering.
de kosten , horen er gewoon bij, net als bij een veiling of bij internationaal geld overmaken of bij creditcard gebruik of bij valuta omzetting
ik zou ook graag een beter alternatief horen, altijd handig, zeker weten

Zelf heb ik besloten dat ik geen zaken meer doe met oplichters, het loopt te veel in de papieren anders.

Paypal geeft niet thuis als het om fraude gaat en al "win" je een case dan houden ze nog eens doodleuk dat bedrag 180 dagen vast (rente trekken)

Is dat ervaring of weer zo'n "horen zeggen" verhaal? Ik heb namelijk vorig jaar november nog een case ingediend. Die is redelijk snel zonder dat ik verder iets hoefde te bewijzen toegekend omdat de verkoper niet reageerde, en ik kreeg het bedrag direct terug op het moment dat de beslissing kwam. Dus dat vasthouden van geld is niks van waar.

Helaas ervaring.....

Op dit moment staat er een redelijk bedrag van mij geparkeerd...... navraag leert mij dat enkele duizenden hier "last" van hebben.

Enige communicatie is bijna niet mogelijk, klacht indienden heeft niet veel zin (al gedaan) een klacht over een klacht indienen... precies

Als oud medewerker bij een PSP (Payment Service Provider) voor diverse creditcard aanbieders heb ik mij moeten bezighouden met de veiligheid van zowel de consumer als de aanbieder......

Paypal gaat wat het de "klant" betreft niet heel netjes om met de aangeleverde gegevens.....
Waar de gegevens alleen gebruikt zouden mogen worden voor onderzoek naar de juistheid worden deze gegevens door Paypal "bewaard" en ook verkocht wat in strijd is met de Europese wetgeving.
(De informatie zou daarna of vernietigd moeten worden of in een gesloten dossier tot het einde van de contractduur om alsnog vernietigd te worden)
Gegevens worden door Paypal in Amerika opgeslagen waardoor de overheid aldaar inzage heeft in jouw gegevens..... dus paspoortgegevens, waar je woont, wie je bent, welk ras je bent, waar je je geld aan uit geeft enz...... Tevens worden deze gegevens verkocht aan de hoogste bieder zodat men een beter financieel beeld van jou heeft en daar ook de marketing op kan baseren.

Om terug te komen op de vraag..... Paypal is misschien handig voor kleine bedragen die soms gedaan worden en weinig risico is en als je akkoord gaat met de voorwaarden (die volgens de EU wetgeving geen legale basis hebben)
Als je binnen de EU handeld zou ik als je al geld wilt overmaken gebruik maken van SEPA, overboekingen naar Zwitserland zijn relatief duur, Amerika kost ongeveer 10 euro per boeking (tegen 3% Paypal fee)

Doe alleen zaken met mensen waar je "goed" contact mee heb, Google iemand, als het te mooi is om waar te zijn bla bla bla .... bekende verhaal, als het kan ga langs en haal het persoonlijk op, lukt dat niet... stel een simpel contract op met leveringsvoorwaarden zodat er een juridische grond is.

Ik had vorig jaar met onze "vriend" Jaze zo het geld terug van PayPal maar het is wel eens gebeurd dat ik met een betaling of terugstorting inene merkte dat het geld vaststond voor een bepaalde tijd zonder reden, dat is wel vervelend.

Warehousegroove..

Echt schrikwekkend en verontrustende feiten, ik wist dat niet..

Warehousegroove..

Echt schrikwekkend en verontrustende feiten, ik wist dat niet..

Dit kan je hebben als koper, als verkoper kan men gewoon bij jou frauderen... de koper betaald via Paypal (heeft een bewijs van betaling) mailt/belt naar de verkoper dat hij toch in de buurt is en het op kan halen (als je dan geen bewijs heb van afgifte, liefst getekend natuurlijk) dan kan de koper een melding doen dat hij het goed niet heeft ontvangen en een claim indienen.... gezien het feit dat de verkoper niet kan aantonen dat het goed verzonden is of is aangekomen zal het geld wat betaald is retour gezonden worden...... koper heeft in dat geval het goed en zijn geld terug (pas hier voor op)

ik heb gisteren nog mijn ervaring gepost maar het is om onduidelijke redenen niet op het forum geplaatst.
wel het gaat in mijn geval om de heer Joost van Halst, alias Henk Halsterman alias..whatever...
ik heb hier en op MP een adv voor gezocht VirusTI2 en KB enige reacties helaas is van oplichters
met het welbekende verhaal. technisch niet mogelijk om foto's te versturen bla bla.
naar wat heen en weer verkeer, ga ik zogenaamd betaling doen, wordt ik daarop bestookt met emails
of ik de betaling al heb gedaan, liefst met spoed. "wegens technische problemen is dit niet gelukt..."
meneer pissed of... ha ha vind ik dan wel weer genieten..
op
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
kan je checken of men al bekend staat, bv bankrekeningnummer invullen

dan ook mijn advies om het spel zo lang mogelijk mee te spelen en zo veel mogelijk gegevens van de lullo te verkrijgen.
een berucht ING nummer is:
678212252 en 677591543
opvallend dat ING wel vaak voor deze praktijken wordt gebruikt

doorgaans heb ik echter veel goede ervaringen zowel nationaal als internationaal.
het is zo verleidelijk om te laten versturen want voor nog geen 6 euro kan ik niet door het hele land rijden
afgezien vd tijd die je daarvoor kwijt bent.
Maar wees voorzichtig!

Gisteren nog een geinteresseerde voor een mixer op Marktplaats die zich meldde met het volgende:

"I'm satisfied with that.I will be paying directly into your paypal or bank account without any delay. am sorry i cant come to pick it right now, am very busy at the moment.Send me your paypal email address or bank account details, which includes, bank name, account number,your email address, full name and mobile number.I will be making payment straight away so you can send it to my friend in UK through TNT POST OFFICE

Thanks"

Ik heb het maar even bij marktplaat gemeld. Deze persoon had namelijk ook op andere soortgelijke advertenties geboden.

Gegevens worden door Paypal in Amerika opgeslagen waardoor de overheid aldaar inzage heeft in jouw gegevens..... dus paspoortgegevens, waar je woont, wie je bent, welk ras je bent, waar je je geld aan uit geeft enz...... Tevens worden deze gegevens verkocht aan de hoogste bieder zodat men een beter financieel beeld van jou heeft en daar ook de marketing op kan baseren. .

Even geheel terzijde maar de diensten in de VS hebben sowieso al inzage in het Europees betalingsverkeer. Is het niet op legale weg via verdragen dan via de superkraakcomputers van de NSA.

Verder dat paypal je gegevens verkoopt is natuurlijk schandalig/misdagig. Aan de andere kant doet Facebook misschien nog wel meer met jouw gegevens en zie wat de meeste mensen daar allemaal over zichzelf bekend maken.

Kijk, als paypal nou hun dienst gratis maakt en/of de gebruiker een optie geeft dan zou het misschien nog een ander verhaal zijn

Een alternatief systeem is er overigens wel. BITCOINS. Maar of geheel anoniem zijn nou positief is voor fysieke transacties is weer een tweede.

edit: en overigens kreeg ik hier op SF ook een raar berichtje n.a.v. mijn verkoopdraadje. Was voor het eerst eigenlijk dat ik het echt niet vertrouwde. Dus oppassen mensen zeker meet transacties naar oost-europa (gewoon niet doen dus).

ik begrijp dit niet helemaal....

als hij aanbied om naar je bankrekening over te maken, dan is dat toch ok?

:koffie:

zie vorige posts hier. Gaat via Paypal, hij betaald, jij verstuurd, hij zegt dat hij niets heeft ontvangen oid.
Wat je wel zou kunnen doen is zeggen dat je niet met paypal werkt, en als hij echt geinteresseerd is dat hij het via bank kan doen.
Of zeggen dat je 'toevallig' in de UK bent volgende week en dat je het wel meeneemt. Alleen op basis van de reactie daarop weet je vaak al genoeg (en of iemand wat specifieke vragen zou stellen, dingen die JIJ ook graag zou willen weten als je iets koopt wat je verder niet kan uitproberen).

ik quote even uit je post....

or bank account details, which includes, bank name, account number,your email address, full name and mobile number.

:koffie:

begrijp ik het verhaal

or bank account details, which includes, bank name, account number,your email address, full name and mobile number.

Wat is het probleem hiermee? vraag ik mij af.
bv dat men je gegevens gebruikt om weer een volgende zaak te beginnen?

Vandaag had ik weer dezelfde reactie op een gezocht-advertentie die ik momenteel op Marktplaats.nl heb staan. Ditmaal voor de Yamaha QY70/QY100. Deze exacte reactie heb ik al een aantal keer ontvangen in het verleden i.v.m. andere gezocht-advertenties. Deze keer kreeg ik antwoord van iemand met een account van meer dan drie jaar oud (in het verleden altijd minder dan een week). Een zekere Ronald Jansen gaf aan beide apparaten te hebben (kans van 1 op 100.000). Ik vroeg vervolgens naar de staat en foto's, en kreeg daarop het onderstaande antwoord:

Beide zijn in nieuw staat. Tot mijn spijt kan ik u niet voorzien van afbeeldingen. Ik ondervind al een tijdje technische problemen bij het uploaden van bestanden. Mijn excuses voor het ongemak, dit probleem wordt (hoop ik) zsm opgelost.
In het verleden heb ik al een melding gemaakt van deze persoon. Die accounts zijn toen gebanned van Marktplaats, maar meneer/mevrouw doet nog altijd vrolijk "zaken".

Voor mij is per vandaag de maat vol m.b.t. kopen op afstand via Marktplaats en eBay.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back