elektron: komt daar een analoge synth???

De machinedrums heb ik, ondanks de zeer fijne sequencer, niet gehouden omwille van de klank.

De A4 staat thuis op me te wachten dus de dag kan niet snel genoeg voorbij zijn. ;)

Moet wel eerlijk zeggen dat de Machinedrum me nooit echt vrolijk heeft gekregen. Beperkte parameters, matige kits, kil en metalig geluid en de Elektron die het meest last heeft van interne oversturing op een nare digitale manier. De Monomachine heeft dat ook een beetje, maar stukken minder, en daar kan je echt flink los gaan qua synthese. Machinedrum was gewoon te weinig echt een drumsynth voor me, en te veel een gewone drumcomputer met een ongewone sequencer.

Misschien dat een UW me meer had gedaan?

De zwarte Elektron's(A4 en Octa) hebben er vrijwel geen last van, en voor mij de warmst klinkende van de quadrinity

De MD baat echt bij wat analoge processing. Heb al een aantal combis geprobeerd. Zoals MD + Moogerfooger LP. Of MD + mopho filter en dan compounder.
Verder is het wel met de MD wel even werken om de sweetspots te krijgen, het kan idd wat metalirig klinken, maar hoeft dus niet perse (en met UW kun je ook gewoon Goldbaby samples laden oid.).

edit. bijv:
https://www.youtube.com/watch?v=REnmKhBNows

OT is wel fijner met loops dan met drumhits, en als het zo al goed klinkt is m'n MPC favoriet qua bedieningsgemak usb pads etc. Maar om te boosten is de SP onvermijdelijk.

UW is ook 12-bits toch? Toch aardig :)

OT is wel fijner met loops dan met drumhits, en als het zo al goed klinkt is m'n MPC favoriet qua bedieningsgemak usb pads etc. Maar om te boosten is de SP onvermijdelijk.

UW is ook 12-bits toch? Toch aardig :)

Jup. en eigenlijk zou ik het live resamplen gewoon ook vaker moeten doen, het lijkt met dat het met de MDUW makkelijker gaat dan met de OT. Vooral voor live is het een hele creatieve manier om wat variatie te krijgen in sets. maarja, ik doe niks live hehe

Om het allemaal even ontopic te houden, alle elektrons zijn gewoon hele creatieve speeltjes. En dat is wat je dan toch mist met sampletje in live inladen.

Jup. en eigenlijk zou ik het live resamplen gewoon ook vaker moeten doen, het lijkt met dat het met de MDUW makkelijker gaat dan met de OT. Vooral voor live is het een hele creatieve manier om wat variatie te krijgen in sets.

Ik zou toch liever live-samplen met me octatrack, dan met me machinedrum-uw..
al is het maar dat je met die crossfader een stuk makkelijker wat je afspeelt en opneemt
kan manipuleren.. en je kan een heel eind komen met die one-shot trigs die een machinedrum
niet heeft...

Zaterdag bij Musicstore geweest en een tijd met een A4 gespeeld - de klank is echt super! Ik overweeg serieus om er eentje te kopen. De handleiding doorgelezen en wat op www geprobeerd te vinden maar heb het antwoord niet kunnen vinden.

Heeft iemand de A4 al aan een DAW gehangen om via MIDI de 4 synths aan te sturen? Dus niet enkel de patterns starten/stoppen maar in bijvoorbeeld Logic je sequence inspelen en dan de A4 laten spelen...

Patrick

snel een filmpje gemaakt. Doodsimpelele sequence met de Korg Triton terwijl ik met track 3 op het keyboard speel.

@synthiaks: dank je voor de snelle reactie! Zit wel goed dus...

Nu ik toch aan het vragen ben: hoe zit het met program changes? Je kunt patterns omschakelen net als bij de MD begreep ik, maar kun je ook de programma's per kanaal via MIDi switchen?

En sysex alleen als je in het sysex menu zit of ook on-the-fly? Idealiter zou je vanuit de DAW de kit instelling aan het begin in de active kit schieten zonder daarvoor eerst sysex receive aan te zetten - iets wat in veel synths zo geimplementeerd is. Dan heb je altijd de juiste sounds/kit bij een nummer.

Waarom zie ik trouwens bij veel online winkels dat de adapter er niet bij zit?

Patrick.

Geen idee, heb 'm bij thomann besteld (daar kun je alles 30 dagen op zicht proberen zonder vragen) en de adapter hoort er gewoon bij.

Nee de A4 is heel toegankelijk. Alle parameters zijn via 1 of 2 drukken op de knop te bereiken. Veel van de dingen die je bij "normale" synths handmatig moet doen zitten hier alvast gekoppeld, zoals vibrato, filter envelopes/lfo's etc. Deze kan je allemaal direct gebruiken zonder eerst toe te wijzen.
Verder heb je ook niet veel verschillende modes en rare toetsencombinaties.

Back