Ode aan old school MTV

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

liquidthrust

Onverbloemd
Verveelde me steendood, dus heb ik dit maar in elkaar gestoken. Soort van compilatie zoals ik MTV herinner. :mega:

Heheh, gaaf. Al die mensen die op camera heul moeilijk dansen in veel te veel licht :D

Die Will Smitts op het eind, moehahahahaaah :D

Vroeger, toen een BH nog niet verplicht was en een glitter outfit je niet meteen gay maakte..

Heheh, gaaf. Al die mensen die op camera heul moeilijk dansen in veel te veel licht :D

In zo'n typisch verlaten pand met industriële ventilators :P

Ode aan MTV? Dat verdienen ze niet. Rascistische kutmuziekzender was 't. Vandaag... alleen maar bagger.

hehe MTV CLUB... het begluren van virtuele vriendinnetjes :P

maar erm... rascistisch? waddan?

ze hebben lang geweigerd om 'zwarte' muziek te draaien. Vroeger was het white artists only totdat ze niet meer om Michael Jackson heen konden met z'n hit Billy Jean.

ze hebben lang geweigerd om 'zwarte' muziek te draaien. Vroeger was het white artists only totdat ze niet meer om Michael Jackson heen konden met z'n hit Billy Jean.

Dit is echt een beetje te makkelijk. MTV was opgezet als een rock zender. Dan blijf je al gauw zitten met voornamelijk blanke artiesten. Er werd zeker wel muziek gedraaid van gekleurde muzikanten: Prince, Donna Summer, Herbie Hancock, etc.
Andere muziek paste niet in de hele nauwe omschrijving die MTV had voor hun muziekkeuze.
Er werkten zelfs gekleurde mensen op hoge posities in die tijd bij MTV.

Toen MTV zo'n succes bleek en uit groeide tot een muziekzender en niet slechts een rock-zender, verwachtte men dat alle soorten muziek gedraaid werden. Hier is zeker ook gehoor aan gegeven.

De keuze van MTV werd op basis van muziekstijl gedaan en niet op huidskleur. Er werd ook geen house of klassieke muziek gedraaid.

misschien wel maar ook voor die tijd werd er meer dan alleen maar Rock-muziek gedraaid. Alleen nooit muziek waar een kleurtje in zat. Adverteerders en heren van hogerop hadden het er niet zo op. Totdat de $$$$ in hun ogen stonden. Laatst nog een documentaire gezien waar de grote MTV-baas lyrisch was over Michael Jacksons hit Billy Jean maar uit een andere documentaire met de regiseur van de clip toch een ander verhaal gehoord.

sjonge, dat was echt in het uiterste begin, MTV is begonnen in de nazomer van 1981 en die bewuste MJ plaat was begin '83...
en ach, zo waren er ook typische 'zwarte muziekshows', ik denk aan soultrain etc...

maar goed, in het clipje dat onder liquidthrust's muziekje staat zien wij gewoon gekleurde en nog niet ingekleurde mensen naast elkaar dansen...

klopt helemaal niks van!! MTV en MJ hadden samen een deal : MTV gaat ook "zwarte" muziek draaien, en MJ gaat een blanke neger worden. :P

klopt helemaal niks van!! MTV en MJ hadden samen een deal : MTV gaat ook "zwarte" muziek draaien, en MJ gaat een blanke neger worden. :P
en da's tegenwoordig al helemaal niet meer bijzonder want veel zwarte zangeressen/actrices hebben ook een nosejob laten uitvoeren...

MTV is (was) voor mij Ray Cokes en ... The Zig and Zag Show. :okdan:

Ik kijk al jaren niet meer naar MTV (of TMF of JIM TV,...) wellicht ben ik intussen te oud en is het meer voor de huidige jeugd.

Zoals pas in het MTV draadje opgehaald ... inderdaad Ray Cokes en Beavis & Butthead. En dan in het weekend laat Party Zone en uittrippen met Chill Out Zone :) X-Mix compilaties, wow.

Gewoon volledige studioconcerten van acts als Orbital of The Future Sound of London. Those were the days!

Ik zou nog best naar MTV kijken als ze muziek draaiden. Helaas is het tegenwoordig alleen vage series en reality shows en als je al eens een clip ziet liggen er 5 lagen kijkerstweets en SMSen overheen.

wellicht ben ik intussen te oud en is het meer voor de huidige jeugd.
daar heeft het idd mee te maken... het is dus vaak niet zo dat het vroeger beter was maar het zijn de associaties die er zijn met bepaalde gebeurtenissen, emoties, gevoel, sfeer etc... gewoon de koppeling in het brein dus...

Dat heeft iedereen die wat ouder wordt. Je muzieksmaak wordt imprinted tussen pakweg het 14e en 25e levensjaar. Met een beetje ruime geest pik je nog wel eens wat nieuws op. Het terugverklangen naar muziek uit je jeugd is net als grijs worden, niks aan te doen. Kalen, ook zoiets. Stramme beentjes, langere katers. Het is me wat.
Hebben ze in de VS nog steeds aparte hitparades voor negermuziek en rockmuziek?

Mwah, ik vind het 'vroeger was alles beter' dogma niet echt opgaan voor MTV. MTV is gewoon ontzettend veranderd. Vroeger draaiden ze popmuziek overdag en meer underground muziek laat in de avond en in de nacht. Tegenwoordig draaien ze amper nog iets, als ik het aan zet zijn het rijke blanke kindertjes die een heel duur verjaardagsfeestje geven, rijke zwarte hiphoppers die hun huis met 17 slaapkamers laten zien of wat onbekende celebs die hun domheid en leegheid uitgebreid mogen tentoonstellen.

Ik kan me werkelijk de tijd niet heugen dat ik een videoclip op MTV zag, laat staan eentje waarvan ik dacht ... 'Hee, dit is leuke muziek. Wie is dit?' En ik zoek er toch echt nog wel naar hoor, zo ben ik onlangs helemaal als 30+'er (bijna aan de verkeerde kant van de 30 zelfs) helemaal in de dubstep gedoken.

Mtv was geweldig, nu is het Kilo Utrecht Tango. Het heeft niks met muziek te maken, ja live concerten, maar da's ook veel te weinig.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back