Ode aan old school MTV

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik kan me werkelijk de tijd niet heugen dat ik een videoclip op MTV zag, laat staan eentje waarvan ik dacht ... 'Hee, dit is leuke muziek. Wie is dit?' En ik zoek er toch echt nog wel naar hoor.

Mee eens, misschien Lana Del Rey ofzo, springt eruit, is weg van de kudde.

ff zien... bedoel je dat MTV vroeger ook niet echt beter was... offe?

Nou, nee. Ik bedoel meer dat ik niet vind dat MTV vroeger beter was omdat ik een bittere, oude lul ben geworden (opmerkingen spuiend als "vroeger was alles beter", "dit is toch geen muziek", "in mijn tijd voerde je nog gewoon een gesprek ipv dat iedereen op zijn telefoontje zat te spelen") maar omdat MTV gewoon geen muziek meer draait maar alleen maar domme realityshows en duffe series.

Dus ja, MTV was vroeger wel beter, maar niet omdat er tegenwoordig geen goede muziek wordt gemaakt.

ff over die video, waarom is het in den beginnen niet op de beat geskipd.

En ik zoek er toch echt nog wel naar hoor, zo ben ik onlangs helemaal als 30+'er (bijna aan de verkeerde kant van de 30 zelfs) helemaal in de dubstep gedoken.

Je weet dat je oud wordt als je geen nieuwe muziek meer kan waarderen :).

Je weet dat je oud wordt als je geen nieuwe muziek meer kan waarderen :).

Het sluipt er ook wel in. Je wordt ouder, bent met je werk bezig, je interesses veranderen, je zit niet meer ieder weekend in de club/kroeg, je krijgt kinderen. De tijden dat je op je slaapkamertje de ene nieuwe release na de andere verslond, met muziek op je huiswerk zat te maken of dat je met je vrienden CDs ruilde is dan voorbij.

En dan merk je gauw dat je inderdaad al die muziek uit je jeugd blijft draaien als behang op de achtergrond en geen idee hebt wat daar buiten gebeurt. En dan begrijp je ook waarom 50+'ers alleen maar 70s muziek draaien, 40+'ers 80s muziek en 30+'ers 90s muziek. Dat was immers de muziek die ze vet vonden toen ze zelf 15-25 waren.

Om dat tegen te gaan pak ik eens in de zoveel tijd een genre waar ik van gehoord heb maar waar ik niets mee heb/had, onderzoek wat daar de grote namen zijn (zowel qua populariteit bij het grote publiek als onder de connaisseurs die het genre goed kennen) en download er voorbeelden van. Dit kan alles zijn; onlang dubstep maar zo heb ik afgelopen jaar ook veel hiphop, country en blues geluisterd. Best leuk die afwisseling, het houdt je oren frisch.

Mwah, ik vind het 'vroeger was alles beter' dogma niet echt opgaan voor MTV. MTV is gewoon ontzettend veranderd. Vroeger draaiden ze popmuziek overdag en meer underground muziek laat in de avond en in de nacht. Tegenwoordig draaien ze amper nog iets, als ik het aan zet zijn het rijke blanke kindertjes die een heel duur verjaardagsfeestje geven, rijke zwarte hiphoppers die hun huis met 17 slaapkamers laten zien of wat onbekende celebs die hun domheid en leegheid uitgebreid mogen tentoonstellen.

Ik kan me werkelijk de tijd niet heugen dat ik een videoclip op MTV zag, laat staan eentje waarvan ik dacht ... 'Hee, dit is leuke muziek. Wie is dit?' En ik zoek er toch echt nog wel naar hoor, zo ben ik onlangs helemaal als 30+'er (bijna aan de verkeerde kant van de 30 zelfs) helemaal in de dubstep gedoken.

Daar ben ik het mee eens, Behalve die dubbel step dan :P Ik heb er al jaren niet meer naar gekeken. Alleen VH1 classic zet ik hier soms op de TV.

Het is niet alleen Skrillex dat de klok slaat gelukkig, want daar heb ik ook niet zo heel veel mee. Maar ik vind Eskmo bijvoorbeeld echt geweldig, dat kun je rustig 'intelligente muziek' noemen, als er al zoiets bestaat.

Ik raak helemaal van de kaart als ik geQuantized muziek hoor dus die nieuwe bende kan me sowieso al niets zeggen. ik mis gewoon die Band Saturation muziek waarbij alles, niet is zoals het zou horen en daar doet het ophetlaatst een keertje door een bandrecorder halen niets aan af.

Het sluipt er ook wel in. Je wordt ouder, bent met je werk bezig, je interesses veranderen, je zit niet meer ieder weekend in de club/kroeg, je krijgt kinderen.

Tja... daarom ben ik heel blij dat internet er is. Ik vond bij toeval dit: http://vimeo.com/48551671 en had het minder dan 2 minuten later binnen dankzij Bleep. Ik ben ook via Youtube de 70s aan het herontdekken.

Radio, daar heb ik niks meer aan. 3FM heeft nooit nieuwe muziek gehad; ik wist dankzij internet al 3 maanden van Gotye voordat het hier iets werd. Het enige wat daar goed van was was de VPRO, en dat is er niet meer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back