Ableton 9 - new features

Ik ben nog niet helemaal overtuigd betreffende Push gezien de demo's die ik tot nu toe gezien heb. Het inspelen van drums op pads kan ik op mijn Maschine ook, de section window bedienen vanaf de APC40, step sequencer ook op APC40 (icm Max), dan hou je eigenlijk alleen het 'keyboard spelen' over, maar dat doe ik dan weer liever op de toetsen. Als ik nog APC40/Maschine had zou ik hem zo kopen, maar ik denk niet dat het voor mij nut heeft.

Wat je niet hebt is een 64 pad drumgrid waar je tegelijk mee kunt stepsequencen, drum pads hebt en clips kunt launchen. Dat is een redelijk unieke feature denk ik.

Ja precies, maar ik kan niet vinden wat voor geluiden dat zijn, is dat gewoon een extratje ofzo?

Wat je niet hebt is een 64 pad drumgrid waar je tegelijk mee kunt stepsequencen, drum pads hebt en clips kunt launchen. Dat is een redelijk unieke feature denk ik.

Hmm ja, dat klopt wel. 't Is jammer dat mijn bureau al zo vol staat :bekdicht: En ik wil eigenlijk ook niet van mijn APC40 af, ik ben er aan gehecht geraakt.

hey maar wacht is effe als ik suite 8 koop zonder max krijg ik die er later bij de update toch bij.

toch is die push wel geil omdat die erg compact is....

Ja, als je nu Suite 8 koopt (zonder Max) krijg je Suite 9 inclusief Max gratis.

Moet je alleen wachten tot Suite 9 voordat je Max krijgt (M4L krijg je dus niet bij de 8 Suite).

Om terug te komen op die soundpacks, het lijkt er inderdaad op dat in tegenstelling tot Suite 8 bij Suite 9 wél alle sounds horen bij de download:

What comes with the download version?

A Live 9 installer to download from Your Account.
A PDF manual included with your installer.
The same included sounds as the boxed version available for download from Your Packs.

Mooi, dan kan ik niet completer zijn dan ik nu ben, afgezien van doosjes dvds etc. :)

Ik koop nog even niks want ik ben het niet eens met de "opeens" aangepaste prijzen (75eu meer).
Upgrade naar suite zou me eerst 164eu kosten, nu ineens 239.

En het prijsverschil tussen Suite en Standard is maar 150eu als je Ableton nog niet hebt.
Bestaande gebruikers nog even leegtanken anyone?

Daarnaast heb ik zoals gezegd Sampler en M4L al (ook 250eu waard en beiden onderdeel van Live Suite). Ik snap dat ik niet overal voordeel voor kan krijgen maar meer betalen dan nieuwe gebruikers vind ik wel een beetje ver gaan eerlijk gezegd!

mmmm das wel zuur.

idd effe wachen.

ik hoop dat ze 9 en push ruim voor kerst releasen.

en dan met kerst korting komen.

hellaas word het waarschijnlijk met kerst ;{

mmmm das wel zuur.

idd effe wachen.

ik hoop dat ze 9 en push ruim voor kerst releasen.

en dan met kerst korting komen.

hellaas word het waarschijnlijk met kerst ;{

Live 9 en Push komen pas kwartaal 1 2013 volgns Ableton zelf.

Ik koop nog even niks want ik ben het niet eens met de "opeens" aangepaste prijzen (75eu meer).
Upgrade naar suite zou me eerst 164eu kosten, nu ineens 239.

En het prijsverschil tussen Suite en Standard is maar 150eu als je Ableton nog niet hebt.
Bestaande gebruikers nog even leegtanken anyone?

Daarnaast heb ik zoals gezegd Sampler en M4L al (ook 250eu waard en beiden onderdeel van Live Suite). Ik snap dat ik niet overal voordeel voor kan krijgen maar meer betalen dan nieuwe gebruikers vind ik wel een beetje ver gaan eerlijk gezegd!

Volgens de site zou ik 199 euro moeten gaan betalen voor een upgrade naar een 9 suite.
Rare bedoeling.

Ik heb max msp laatst los aangeschaft, kreeg 50% korting en ik heb ableton 8 suite.

het lijkt erop dat dual monitor conflicteerd met het ontwerpconcept van ableton.

Ableton is niet gemaakt om te mixen maar speciaal voor live gebruik op een laptop.

Laptops hebben maar 1 scherm geloof ik:D

Als logic op de pc was dan was de keuze een stuk makkelijker.

Maar ja aan de andere kant maakt het mij niet uit welke DAW want je toch overal muziek mee maken.

Heb zo een beetje alle daws die je kunt bedenken gebruikt en uiteindelijke is het toch allemaal hetzelfde. Alleen reason en Ableton zijn werkelijk anders,maar zijn daardoor meer loopbased, dance based DAWs geworden.

Dus die paar nadelen die moet ik dan maar voor lief nemen.

gelukkig kan je in ableton gemakkelijke apparte tracks exporteren enzo in een ander programma afmixen.

Voor iedereen die het drag and drop principe van Ableton waardeert, maar toch liever een "ouderwetse" DAW willen: Presonus Studio One.

Ik gebruik het nu al een tijdje naast mijn Ableton 8. Ik neig er steeds meer naar om de overstap naar S1 te maken... maar Ableton 9 knaagt ook nog.

Jaaaaaaaaaaaaaaa heb net ook ableton 8 suite aangekocht.

Na lang twijfelen tussen.

- Cubase
- Reaper
- Studio one
- Digital Performer
- Ableton

Heb voor ableton gekozen omdat ik een live setup aan het maken ben.
Die push sluit daar goed op aan en had ik al een novatio Zero die ooknative ableton support heeft.

Verder sequence ik mijn beats via 2 mc 303's en dit werkt precies hetzelfde als de push.

Mijn live setup zal dan ook gaan bestaan uit 2 mc 303's de push en Sl1200's met miss pinky m4l viny control.

Dit is mijn eerste daw die ik heb aangeschaft op magix music maker na dan:mega:

@damian heb je ook gedacht van dan koop ik die push later wel en goedkoper???

Ongeveer zo dacht ik, maar ook dat ik niet weet hoe lang die korting van 25% zou gaan duren en ik Ableton al best lang wilde kopen heeft me nu over de streep getrokken.

Toevallig kreeg ik gisteren een Novation Launchpad te leen aangeboden, dit is tevens ook mijn eerste controller voor Ableton dus ik ga ook ontdekken of dit wat toevoegt mijn werkwijze en dan later misschien naar Push kijken.

Ik ben ook een modular aan het bouwen en wil dat op een of andere manier combineren met Ableton Live. :)

Ik ben ook een modular aan het bouwen en wil dat op een of andere manier combineren met Ableton Live. :)

ik heb ook een modular en heb daarom een motu iface ultralite MKIII omdat die goed met silentway werkt.

ook bedoelt voor mijn live setup. wat toevallig :mega:

zo nu eerst eens hackintosh en uitbreiden naar 64bit + 16GB ram voor als live 9 komt.

Back