Ableton 9 - new features

Kan je in 9 nou eindelijk een keertje de midi poorten labelen/namen geven?

Screenshotje

Attachments

• Live9.jpg
    Live9.jpg
    74,9 KB · Bekeken: 78
Die convolution pro doet het gewoon, bij de 32bit beta werkt M4L wel.

Version 6.1 Beta
For use with Ableton Live 9 beta.
Visit the bug reporting form. Include the version of Live you are using.
Currently only available for 32-bit builds, 64-bit public beta will be released in the coming months.
This is beta software, and as such we recommend backing up your work before loading in the beta version, and not using beta versions in performance situations.

Ik heb mijn eerste bug gevonden:

Als je live9 midi synced aan een externe source (in mijn geval traktor), en je haalt de sync weg (dus traktor sluiten) dan kun je live9 niet meer stoppen. Ook het tempo veranderen heeft geen invloed. Maar tap tempo weer wel.

Toevallig... op het beta forum heeft er een zekere 1328089 hetzelfde probleem 8)

Hey hoe maak je die curved automations? krijg het niet voor elkaar... en als ik die demo liveset open zie ik het wel, maar een nieuwe curve aanmaken ho maar...

EDIT:

Heb het reeds gevonden: je moet hoveren over het stukje wat je wilt curved, dan alt in drukken en lekker curven :D

Laatst gewijzigd:
Hey hoe maak je die curved automations? krijg het niet voor elkaar... en als ik die demo liveset open zie ik het wel, maar een nieuwe curve aanmaken ho maar...

EDIT:

Heb het reeds gevonden: je moet hoveren over het stukje wat je wilt curved, dan alt in drukken en lekker curven :D

Idd, ALT. Ook handige is SHIFT. Nu 1 click automation point is ipv dubbel click. Met SHIFT kan je automation naar boven beneden schuiven.

Back