Ableton 9 - new features

Zie er cool uit die device randomizer! Ben ook erg nieuwsgierig naar Audio to midi feature. Vooral om dat je met bepaalde samples (LP's en zo) veel meer (en sneller?) kunt klooien dan.

Daar zal ik straks ook wel ff een filmpje van maken.
als er nog meer requests zijn hoor ik het wel.

:halleluja

Heb je zelf naast dus die randomizer nog nieuwe features ontdekt waarvan je onder de indruk bent?

- curve automation werkt mooi,
- die glue compressor klinkt erg prettig (gemoddelleerd naar de SSL) en de dry/wet knop maakt paralelle compressie een peulenschil
- preview van presets in de browser is echt heel handig.
- Wel erg jammer dat er nog steeds geen enkele tegemoetkoming is voor multimonitor gebruikers.
- De EQ eight is zwaar verbeterd en wat ik heel gaaf vind is dat als je gaat EQ'en dat je een mode aan kan zetten waarbij je je bronaudio niet meer hoort maar alleen nog de frequenties die je bijv boost! dat werkt erg prettig om net even die sweetspot te vinden...

Multi monitor kan ik me voorstellen echter Live is altijd gericht geweest op de laptop gebruikers en daar zijn er veel van. Met de window swipe functie in OSX vind ik het sowieso een minder groot probleem.

Cool om te zien dat die audio to midi echt stoer werkt, ook met pittige audio zoals dat orgeltje (lastig om daar de noot-overgangen uit te halen).

Kan niet wachten totdat dit echt uitkomt!

Multi monitor kan ik me voorstellen echter Live is altijd gericht geweest op de laptop gebruikers en daar zijn er veel van. Met de window swipe functie in OSX vind ik het sowieso een minder groot probleem.

klopt ook wel, maar als je 3x27" van 2560x1440 monitoren naast elkaar hebt staan is het wel bijzonder jammer dat je ableton niet fatsoenlijk kunt verdelen over meerdere schermen.

ik zou dolgraag mijn mixer zien als ik in de arrangement mode zit bijv. Of de clip mode ook zien als ik in arrangement mode zit..

is die device randomizer beter dan de monolake LFOzero object?

screenshots

http://www.maxforlive.com/library/device/678/lfo-zero

die pak ik per parameter die ik wil moduleren

oh, ik zie het al.

als men geen raad meer weet met de presets.

kan je eigenlijk bepaalde parameters ook uitschakelen bij het randomizen?

Dat je bijv. weet dat je een percussieve sound zoekt en dus de volume adsr vast zet, maar de rest wel randomized?

dat kan erg handig zijn. heb ooit zoiets gebouwd voor de fm synth in logic environment.

klopt ook wel, maar als je 3x27" van 2560x1440 monitoren naast elkaar hebt staan is het wel bijzonder jammer dat je ableton niet fatsoenlijk kunt verdelen over meerdere schermen.

ik zou dolgraag mijn mixer zien als ik in de arrangement mode zit bijv. Of de clip mode ook zien als ik in arrangement mode zit..

Kan je ook evt. oplossen in M4L.
http://www.maxforlive.com/library/device/294/master-monitor

Er is nog een andere maar die kan even niet vinden.

Back