Ableton 9 - new features

Bij mij staat er €199,- voor een upgrade van suite 8 naar suite 9. Duur geintje over de afgelopen paar jaar dat ik suite 8 heb.

Bij mij staat er €199,- voor een upgrade van suite 8 naar suite 9. Duur geintje over de afgelopen paar jaar dat ik suite 8 heb.

Ja eigenlijk wel. Hadden we net zo goed "the glue" kunnen kopen..

Weet iemand van jullie of Ableton 9 ook zoiets als 'ghost' clips of linked (midi)clips ondersteund?
Dus dat je een (midi)clip op meerdere plaatsen hebt staan, je deze op één plek aanpast en de andere clips mee veranderen.

Alan

Max for Live zit vanaf v9 ook in Suite dus je krijgt zeker niet alleen maar The Glue en de v9 features ten opzichte van Suite v8.
Indien je Max for live al hebt is de prijs van de update dan ook lager. Max for live was altijd een upgrade van 149euro dacht ik.

Bij mij staat er ook 199,- maar ik heb de EDU versie. Die kostte toen 329,- voor de suite.

ik vraag me wel af of die update die ik dan koop wel naar de normale versie is of dat ik weer een EDU kan krijgen met 40% korting...

Als het goed is naar de normale versies. EDU versies kun je bijna nergens updaten maar je kunt wel upgraden naar de full (wellicht kun je via support een EDU update kopen hoor, gewoon ff mailen).

Max for Live zit vanaf v9 ook in Suite dus je krijgt zeker niet alleen maar The Glue en de v9 features ten opzichte van Suite v8.
Indien je Max for live al hebt is de prijs van de update dan ook lager. Max for live was altijd een upgrade van 149euro dacht ik.

Ik heb toch echt al Max4live en mijn upgrade price is 169..

Same here. Tot 4 maart, upgrade naar de suite. Wel rottig, max wil ik wel houden, maar de rest van de suite-meuk heb ik totaal geen behoefte aan...

Ik heb toch echt al Max4live en mijn upgrade price is 169..

Tja, ik vind de prijzen ook niet laag. Heb ik ook over geklaagd.....gebruik Ableton sinds v4 en de prijzen zijn eigenlijk altijd al best fors. Ze geven wel wat korting als je bijvoorbeeld Max for live al hebt maar natuurlijk niet de volle prijs van max for live :).

Gemiddeld 150eu pp tanken voor wat updates vind ik gewoon wat aan de hoge kant.

Same here. Tot 4 maart, upgrade naar de suite. Wel rottig, max wil ik wel houden, maar de rest van de suite-meuk heb ik totaal geen behoefte aan...

Ik heb geen idee of je Max for live straks ook weer los kunt kopen, zou wel bijzonder zijn als dat niet zo was. Max for live in v9 heeft ook een flinke uphrade gehad (v5 > v6.1) dus daar zul je wel voor moeten betalen. Anders blijf je op v5.

Ik ga misschien maar gewoon Max eruit gooien en naar standaard Ableton. Suite kan de rimbam krijgen, zielig voor Max, maar mijn schuld is het niet...

Volgens gaan de upgrade prijzen, voor een periode, nog wat lager worden. Dit hebben ze beloofd.

Dat zou behoorlijk sneu zijn voor de mensen die de upgrade in deze zogenoemde 25% extra korting deal al hebben aangeschaft (inclusief ikzelf). Mocht dit gebeuren dan ga ik er in ieder geval zeker over klagen! :)

briljant hoe ze eerst iedereen de BETA geven zodat veel gebruikers al om zijn en daarna pas de prijzen los geven. Het ontbreekt ze zeker niet aan Marketing skills.

Vind overigens 199 nog wel te doen gezien de verbeteringen die er in zitten. Betere EQ, Glue compressor en Max erbij.

De prijzen waren al bekend voor er ooit een public beta was hoor, dus daar zit verder geen strategie achter.

199 is uiteraard alleen als je van v8 standard naar v9 Suite gaat.

V8 met max naar standaard 9 word volgens mij een pech-upgrade, ga zel wel even verbolgen mailen...

Ik heb suite 8 en er staat nu aangegeven dat de prijs 199 is bij een upgrade

Ik had v8 standard maar wel met Max for live en Sampler er los bij en heb ook 199eu betaald voor de upgrade naar Live 9 Suite.
Linksom of rechtsom lijken ze erg graag 199euro voor de upgrade te willen. Ik heb 149voor max for live betaald en 99 voor sampler en alsnog mag je 199euro bij betalen.
Prijsverschil tussen standard en suite was 145euro dus erg logisch is het niet.

Reken maar dat de upgrade prijs van v8 naar v9 standard 149eu gaat worden.

Laatst gewijzigd:
Ik heb destijds een case aangemaakt bij ableton (gewoon klacht/support) en meerdere malen geprobeerd uit te leggen dat het belachelijke prijzen zijn, zeker gezien de investering die sommige mensen hebben gedaan door bijv M4L of andere addons/instruments los te kopen maar het kwartje wil simpelweg niet landen.....

Back