Wie heeft er zin om iets nieuws te proberen?

Marsmusica laat je aub niet afschikken door "regels" .
Dat is alleen een beetje om de boel niet een chaos te laten worden.
Dat alleen 1iemand het arrangement kan horen is niet praktisch
laten we het simpel houden.zoal Fjoesz aangeeft
Maar goed iedereen is natuurlijk 100% vrij in wat hij toevoegd

Er zijn nu 3 leden van de groep, denk dat we bij 6 een begin kunnen starten.

ik heb een group aangemaakt op SC

http://soundcloud.com/groups/the-suitcase-projects

word daar effe lid van.

rules versie 0.2.

- iedereen mag meedoen
- van te voren bespreken we toonsoort en BPM
- 8 bars per keer (geef aan de beheerder aan waar je 8 bars ingevoegd moeten worden)
- op chronologische volgorde, dus om de beurt.
- je kan op ieder moment uitstappen
- je kan op ieder moment instappen
- audio mag niet harder dan -3 db ivm head room.(dus -3 db is de max amplitude zachter mag wel)
- per ronde is er 1 die het arrangement doet die beheerder moet de hele track beschikbaar zijn.
- iedereen word een keer beheerder (elke ronde een ander)
- kwa audio is alles toegestaan.

gaarne feed back voor de basis regeltjes.

Thnx

je begrijpt mijn concept niet denk ik:

stel:

persoon 1 maakt 8 maten (moet een intro zijn)
persoon 2 krijgt deze 8 maten ook te horen en plakt daar zijn eigen nieuw bedachte 8 maten aanvast.
persoon 3 krijgt alleen de laatste 8 maten te horen van pers.2 en plakt daar zijn 8 maten aanvast
persoon 4 krijgt weer alleen 8 maten persoon 3 te horen..enzovoort..

tot de laatste personen er een einde van 8 maten aan toevoegd.

Een persoon ontvangt netjes alle 8 maten van iedereen met nummering. en plakt de hele track in elkaar.

dus pas aan het einde (grote verrassing!!) horen we allen de collage van allerlei stukjes. dat lijkt mij nou leuk.
een nummer met kop en staart met een housebeat maken daar heb ik minder zin in.
liever gek en experimenteel

Ik vond het doorgeefprincipe charmanter. Afspraken zijn misschien wel handig, maar van deze snap ik weinig, daarom een paar vragen ter verduidelijking:

- iedereen mag meedoen
- van te voren bespreken we toonsoort en BPM (waarom dit niet de TS laten bepalen, anders wordt het een enorme discussie)
- 8 bars per keer (geef aan de beheerder aan waar je 8 bars ingevoegd moeten worden)
- op chronologische volgorde, dus om de beurt. (zoals gezegd vond ik doorgeefprincipe leuker, dan kan je ook een beetje sturen wat er in de stap na je gebeurt)
- je kan op ieder moment uitstappen (waarin? Arrangement? Proces? SCgroep?)
- je kan op ieder moment instappen (idem)
- audio mag niet harder dan -3 db ivm head room.(dus -3 db is de max amplitude zachter mag wel)
- per ronde is er 1 die het arrangement doet die beheerder moet de hele track beschikbaar zijn. (is één beheerder niet makkelijker?)
- iedereen word een keer beheerder (elke ronde een ander)
- kwa audio is alles toegestaan. (wat bedoel je? alle formats? alle mogelijke geluiden? Alle stijlen?)

Waarschijnlijk is dit deels afkomstig uit beroepsdeformatie en deel uit het niet begrijpen van wat hier staat, maar het beantwoorden kan de afspraken alleen maar duidelijker maken, lijkt me.

Lijkt me leuk om hier mee aan de slag te gaan, voor beheer van het arrangement voel ik minder, dus ik kijk even welke kant het op gaat...

je begrijpt mijn concept niet denk ik:

stel:

persoon 1 maakt 8 maten (moet een intro zijn)
persoon 2 krijgt deze 8 maten ook te horen en plakt daar zijn eigen nieuw bedachte 8 maten aanvast.
persoon 3 krijgt alleen de laatste 8 maten te horen van pers.2 en plakt daar zijn 8 maten aanvast
persoon 4 krijgt weer alleen 8 maten persoon 3 te horen..enzovoort..

tot de laatste personen er een einde van 8 maten aan toevoegd.

Een persoon ontvangt netjes alle 8 maten van iedereen met nummering. en plakt de hele track in elkaar.

dus pas aan het einde (grote verrassing!!) horen we allen de collage van allerlei stukjes. dat lijkt mij nou leuk.
een nummer met kop en staart met een housebeat maken daar heb ik minder zin in.
liever gek en experimenteel

Dit lijkt me inderdaad leuker....

Tof! Ik wil ook wel meedoen. Monotron zijn idee om de volgende persoon aan te duiden lijkt mij het handigste (diegene die het eerst reageert en nog geen 8 bars heeft neergezet). Zo wordt er niet te veel tijd verloren door mensen die op het moment dat het hun beurt is net niet meteen iets kunnen toevoegen. En dan vermijdt je ook het originele concept van zelf een bepaalde persoon naar keuze aan te duiden, waardoor het net iets te elitair wordt om mij nog geïnteresseerd te houden (los van het feit dat ik dan toch niet zou worden gekozen, gezien ik nog geen enkele track heb gepost en dat ook niet meteen van plan ben).

Het is zeker de overweging waard om een project te maken in Audacity of beter nog in Reaper (Windows/Mac, gratis onbeperkte demo) met een aantal vrij beschikbare plug-ins (of gewoon audio natuurlijk, als je dat wenst).

Dat idee van deels blind te werken lijkt mij echter een stuk leuker, een beetje zoals bij het tekenen van die "vouwmannetjes" van vroeger. Je weet wel, waarbij je een papier omvouwt en enkel de begin- en eindlijnen van de vorige tekenaar ziet, waardoor het eindresultaat er altijd wel interessant uit ging zien. Eventueel kunnen er ook twee projecten worden opgestart als er geen consensus komt. Daar is wel genoeg animo voor denk ik...

Ok zo komen we ergens.

Mars zijn idee is wel leuk alleen bij wie komt dan hoofd arrangement???

en iedereen kan alles luitesteren via soundcloud. het is dus niet mogelijk om allen maar een deel te horen.

De ellende van steeds 8 maten na elkaar is wel dat veel muzikale overgangen al voor de 1 beginnen
Je moet je acht maten dan wel een beetje vriendelijk voor de volgende afsluiten

De ellende van steeds 8 maten na elkaar is wel dat veel muzikale overgangen al voor de 1 beginnen
Je moet je acht maten dan wel een beetje vriendelijk voor de volgende afsluiten

hoeft niet , kan wel.

het is toch juist leuker bij dit soort experimenten dat je een verrassend resultaat krijgt?

waarom de boel met al t eveel controle en regels zo organiseren dat er een net house-hitje,m perfect in vorm uit voort komt?

geef mij maar gek maf en 10.000 verschillende themas die elkaar opvolgen!

Het hoofdarrangement bij het blinde concept kan door een vrijwilliger bij mekaar worden gezet. Iedereen stuurt dan een gemixte .wav door naar deze persoon per e-mail, samen met de losse tracks die deze persoon heeft gebruikt. Deze losse tracks kunnen dan naar de volgende kandidaat worden verzonden, zodat er toch nog wat coherentie in het geheel blijft. Je krijgt, als nieuwe kandidaat, dus steeds enkel de tracks van de vorige kandidaat, samen met zijn mix. Of eventueel nog enkele basisloops die iedereen steeds meekrijgt. Lijkt mij wel doenbaar zo, hoewel je dan misschien wel rare composities gaat krijgen die niet binnen traditionele opbouwpatronen blijven. Maar ja, dat is ook wel deels de bedoeling dan.

Een heel ander concept als het oorspronkelijke vertrekpunt van dit topic natuurlijk. Veel speelser en minder "professioneel" (k#t zelfs mss?). Daarom ook dat sommigen mss toch de voorkeur geven aan de gewone track-formule. Maar zeker aan het tempo van 8 bars per keer, is het wel mogelijk om beide projecten gewoon simultaan op te starten.

Ik lees hier en daar dat mensen er van verwachten dat het een kutnummer wordt, maar dat hoeft volgens mij echt niet persé zo te zijn. De uitdaging is wel groter als je er iets fatsoenlijks van wilt maken, maar zolang de constuctie deugt is er een redelijke kans dat het echt goed wordt, en er iets uit komt wat een mens in zijn eentje nooit van zijn leven had kunnen maken. Het brainstormen is misschien wel het aller belangrijkste. Ik lees veel goeie ideeën die uiteindelijk allemaal even door een trechter moeten om het definitieve plan uit te werken. Heb even geduld zodat we vanuit een goede basis kunnen beginnen, en laat de suggesties nog even komen.

Ik ben er persoonlijk niet zo'n voorstander van om niet te horen wat er al gemaakt is, omdat je dan nog iets krijgt wat van de hak op de tak springt, en je niet weet of de track bijvoorbeeld aan een break toe is of wat dan ook. Als je wel weet wat er al staat kun je nog een beetje rekening houden met de structuur van de track. Ben het er wel mee eens dat het spannend is als je het niet weet, maar ik ben er van overtuigt dat het zo nog steeds hartstikke gevarieerd wordt, en dat het spannend blijft wat de volgende er weer aan toe gaat voegen.

Beperkingen die je krijgt met 8 maten hoeven geen probleem te zijn. Beperkingen zijn leuk. Leg je er gewoon bij neer als iets niet kan en compenseer het met iets dat wel kan. Er is zoveel wat wel kan binnen je frame. Komt wel goed lijkt me

Een heel ander concept als het oorspronkelijke vertrekpunt van dit topic natuurlijk. Veel speelser en minder "professioneel" (k#t zelfs mss?). Daarom ook dat sommigen mss toch de voorkeur geven aan de gewone track-formule. Maar zeker aan het tempo van 8 bars per keer, is het wel mogelijk om beide projecten gewoon simultaan op te starten.

Helemaal geen slecht idee om twee projecten te doen, kun je ze aan het einde ook mooi vergelijken met elkaar. Interessant gespreksonderwerp dan

het moet wel af zijn binnen 6 weken trouwens dan hebben we nog net 3 dagen om het nog ff en masse tot ons te kunnen nemen voordat de vlam in de zonnestelselische pijp gaat en het galacticum met hobbelende bewegingen door de brennerpas glijd nutuulk... enfin... wel zorro zeg...

Back