Contest 2012 (persiflage)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

DRe

SSM spacestation
Ik stem op:

1 MLB
2 FJOS
3 Trigg

Nu maar hopen dat ze ook daadwerkelijk iets in zenden.

waar stem jij op voor dat je weet of wat de inzending is?

goh jij bent bij de tijd!! ;)

:halleluja

want? ...dan stem je dus eigenlijk alleen maar op de persoon en niet op de eventuele creatie...
waar staat MLB of een FJOS voor? maken die ook cliché tracks?

Mij maakt het niet uit.. maar ik heb vorig jaar onderzoek gedaan naar de betrouwbaarheid van de contest, natuurlijk is dit een grap allemaal . ik was gewoon benieuwd naar de correctheid van de mensheid hier op synthforum (als gemiddelde genomen van Nederland) ik heb een nieuwe naam aangemaakt en een middelmatige track gepost om te zien hoeveel hits er waren geweest naar de uiterste sluitingsdag van het verstrekken van punten, daaruit bleek dat er van 71 geposte tracks er maar 24 hits waren geweest op de track die ik had gepost. Van de gemiddelde 71 Nedelanders (geposte tracks) is 24 correct en 47 niet correct , duidelijk cijfers .. wat jullie nu als belachelijk beschouwen hoe ik deze draad opgezet had is ironische genoeg klare waarheid. jammer genoeg de grootste schreeuwers krijgen de meeste punten. zo werkt het leven kan je roepen en dat is ook wel zo. Maar ik verzet me er totaal tegen het niet in acht nemen van het beginpunt van beschaafdheid.... een wedstrijd die zo oneerlijk verloopt. KIJK IN DE SPIEGEL, EN ZEG TEGEN JEZELF BEN "IK" WEL ZO EERLIJK.

landelijk is dat op 100% is 33,08% is een correct mens en dat is toch een shockerende bevinding. Dat is gemakkelijker gezegd van elke 3 manlijke sexe zijn er 2 niet correct en 1 wel. Dit zijn wel uitsluitend mannen, hoe het bij vrouwelijke sexe zit kan ik je niet zeggen.

Laatst gewijzigd:
Wat is nu eigenlijk je punt? Hoewel je je eigen tracks niet middelmatig vindt, weet je nu al dat je niet wint?
Nog een geheim dan, ik boost mijn plays, ja ik geeft het toe, ik druk meerdere malen play per dag op m'n eigen MP3 attachment. Nu kan die zo maar 43 aangeven ipv 39 wanneer ik hem niet zou hebben aangeraakt, dat is toch 5% meer beluisterd. :duivels: daar gaat je model......:doei:

We hebben al een rinkel en lansberg, die doen het als dr. sowieso beter als omhooggeschoten zoontje van hazes. Of ben ik nu qua namen in de in de war? :stupid

Anihoe, minder zeiken, meer produceren.......

We hebben het over een contest op een internetforum zonder enige prijs.... Serious business dus.

Dat is idd dus juist goed er is niet een animo om te liegen omdat er niets te winnen valt of te verliezen zo lijkt het. daardoor zijn de cijfers juist specifiek meetbaar.

ralpie het ging niet om de contest maar om t weten hoeveel mensen er eerlijk zijn gemiddeld en geen truc om de beste te worden. Juist de beste track wint motto, slaat kant nog wal.

Onderzoek en conclusie zouden overigens Diederik Stapel niet misstaan.

Ik lees dat je het moeilijk vind om te geloven.

Maar waarom noem je het dan persiflage? Je lijkt er juist nogal van ondersteboven?

Om aan te geven dat het niet echt is. Ik ben er eigenijk wel van onderste boven ik vind de uitkomst echt shockerend.

Dat is idd dus juist goed er is niet een animo om te liegen omdat er niets te winnen valt of te verliezen zo lijkt het. daardoor zijn de cijfers juist specifiek meetbaar.

ralpie het ging niet om de contest maar om t weten hoeveel mensen er eerlijk zijn gemiddeld en geen truc om de beste te worden. Juist de beste track wint motto, slaat kant nog wal.

Ik lees dat je het moeilijk vind om te geloven.

Ik ben geen statisticus, maar ik weet wel dat je de conclusie die jij trekt niet kan baseren op één geval, dat ook nog eens jezelf betreft. Nog los gezien van je aannames. Je vergeet bovendien het stemsysteem mee te nemen. Dat is er (ook) inherent aan dat niet per definitie de 'beste' (wat beste eigenlijk) track zal winnen.

de spelregels zijn te moeilijk om aan de verplichting te voldoen. het kost teveel tijd om 71 tracks te gaan luisteren in (hele)vele gevallen. dat is niet eerlijk tegenover de medespelers.
daar wil ik het dan ook even bij laten.

Hoezo 30? Het aantal samples dat statistisch significant beschouwd mag worden lijkt me afhankelijk van datgene wat je onderzoekt.

Anyway, het lijkt me zonder onderzoek ook wel duidelijk dat de SF contest niet louter om het muzikale maar ook om het ons-kent-ons gaat. Dat is hier al jaren zo, dat is op het Songfestival al jaren zo, daar kan ik niet wakker van liggen. :)

En als je dan toch een onderzoekje wilt doen, kon je héél snel klaar zijn: ieder jaar zijn er inzendingen die minder beluisterd zijn dan dat de winnaar stemmen heeft gekregen. :D Dan lijkt me meteen wel duidelijk dat je maar niet moet hopen op een ultraneutrale, zuiver muzikale meting.

Misschien stemt niet iedereen die een inzending doet? Of misschien is het één grote samenzwering waarbij de contest eigenlijk om de tracknaam gaat in plaats van de muziek zelf en is het luisteren van de audio dus maar bijzaak.. :geslaagd:

er zijn genoeg factoren idd... ook zal niet iedereen stemmen, ook niet diegenen die zelf meedoen met een track... en ook zal men vast en zeker niet alles beluisteren gewoon omdat het te veel werk is of omdat men te lui is en dus zomaar wat aanklikken of een stem baseren op eerder gemaakte stemmen die bepaalde tracks bovenaan in de lijst zet etc etc etc... dus het zegt eigenlijk allemaal geen ene holle bolle gijs hoe de uiteindelijke top wordt...

Was het ook niet voorspeld door de Maya's?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back