randapparatuur op Yamaha 01V mengtafel mogelijk?

musica

Trance is my middle name
Ik heb een digatale Yamaha 01v mengtafel. Ik wil hier graag randapparatuur op aansluiten, zoals bijv. een compressor. Ik gebruik al mijn kanalen al voor synths en audio. Als ik op de main out een compressor aansluit hoor ik deze niet door mijn monitoren, tenzij ik deze op de een of andere manier terug kan routen. Wat zijn de mogelijkheden om de randapparatuur aan te sluiten? Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt

ik ken de 01V niet maar op ieder beetje fatsoenlijk mengpaneel heb je mix inserts dus zo ook op de 01v (is mijn vermoeden)

sluit je compressor met speciale insertie kabels (verkrijg baar bij de locale muziek boer) op de mix inserts o pde 01v.

That should do the trick

Hmmz, dan kan je denk ik beter even wachten op een antwoord van iemand die ervaring heeft met de 01v

randapparatuur op Yamaha 01V mengtafel mogelijk?

Ik heb een digatale Yamaha 01v mengtafel. Ik wil hier graag randapparatuur op aansluiten, zoals bijv. een compressor. Ik gebruik al mijn kanalen al voor synths en audio. Als ik op de main out een compressor aansluit hoor ik deze niet door mijn monitoren, tenzij ik deze op de een of andere manier terug kan routen. Wat zijn de mogelijkheden om de randapparatuur aan te sluiten? Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt

Je hebt wel vier AUX Sends maar geen returns zonder dat je daarvoor inputs op moet offeren (zover ik weet).

Heb je al een uitbreidingskaart er in zitten? Kijk anders bijvoorbeeld eens voor een MY8-AD kaartje. Ik heb hem een paar maanden geleden voor €125,- (of zoiets) op de kop weten te tikken. Dan heb je gelijk 8 extra analoge inputs erbij.

Paar dagen geleden werd ik getipt m.b.t. de digitale input en de 24 bits apparatuur die tegenwoordig op de markt is, waar veelal een digitale out op zit. Dus met bv. twee aux-sends naar het apparaat en digitaal terug. Heb het nog niet getest, maar check deze topic even:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15500&highlight=E*F*F*E*C*T*

Een keer plaatsen is ook voldoende hoor ;)

Dus voor de goede orde, zie andere topic met dezelfde titel.

Sorry;) ,maar ik dacht dat ik de eerste keer niet bij de juiste categorie had geplaatst...en ik hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen....

:smeris: de 2 threads zijn samengevoegd

Hij heeft alleen returns voor de interne FX. Dus moet je gewone inputs gebruiken hiervoor.

En die truk met digitale in/out werkt ook wel alleen is de spdif in alleen hiervoor te gebruiken als je hem verwisseld met kanaal 13+14. Maar spdif out is altijd de main mix wat eruit komt dus als send kun je die niet gebruiken.
Ik gebruik de spdif in/out om hoofdzakelijk submixen door te sluizen.

Ik heb bijv een VF-1 op omni 1&2 zitten en een Autocom op omni 3&4. De returns op 13-16 teruggerouted.
Als je een MY8AD zou hebben dan zou je daar beter kanaal 21-24 kunnen gebruiken zodat je 13-16 nog kunt gebruiken voor inputs die compressie en 4-band eq nodig hebben.

En als je MY8AT hebt dan kun je via de 4 bussen daar de send naartoe routen, in je computer FX gebruiken en dat weer terugsturen met bijv spdif of zo. (dan houd je die 8 adat kanalen voor softsynths ed over)

Origineel geplaatst door fuse
Hij heeft alleen returns voor de interne FX. Dus moet je gewone inputs gebruiken hiervoor.

En die truk met digitale in/out werkt ook wel alleen is de spdif in alleen hiervoor te gebruiken als je hem verwisseld met kanaal 13+14.

Humm... OK, dat beantwoord gelijk die vraag van mij in deze thread:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15500&highlight=E*F*F*E*C*T*

Gezien het analoge in-out verhaal opteer ik dan voor de oplossing met een extra extern mixertje om de returns te bundelen, zodat je maar één stereo-input op hoeft te offeren.

Enige wat ik nog uit moet zoeken is die routing-mogelijkheid op dat kleine Behringertje.

das echt de grootste tekortkoming van de 01v vindt ik die multi outs. hoe zit dat eigenlijk bij de 01v 96 die heeft dat toch ook weer?

Klopt die heeft ook maar 4 omni's out. Terwijl bijv de DM24 er 6 heeft.
Je hebt dan wel weer 8 bussen dus kun je nog meer via ADAT routen.

Want je kunt bijv ook een losse AD/DA converter aan die ADAT's hangen en dan heb je nog 8 in/out extra. Dus zo'n ramp is dat ook weer niet.

Maar qua gates en compressie hoef je dat bij die 01v96 echt niet te doen. Dat zit wel snor. En die kunnen met gemak tegen de middenklassers compressors op hoor en zelfs nog wel tegen high-end digitale compressors.

Origineel geplaatst door fuse
Maar qua gates en compressie hoef je dat bij die 01v96 echt niet te doen. Dat zit wel snor. En die kunnen met gemak tegen de middenklassers compressors op hoor en zelfs nog wel tegen high-end digitale compressors.

wauw, dus niet van die waardeloze 01V compressors ?

Back