quifster
Gepokt en gemazeld
Ongeacht het resultaat vind ik toch wel bewonderingswaardig dat een groot bedrijf als Yamaha zoiets 'experimenteels' heeft ontwikkeld. Kan me niet voorstellen dat ze zelf hadden verwacht hier enige cent mee te verdienen ookal ging de IPAD revolutie veel harder dan iedereen had verwacht (zelfde met LEMUR etc.).
vind ik ook, ook vind ik het een bijzondere move om de ipad versie door te ontwikkelen, deze kan meer dan de hardware versie bijvoorbeeld. Simpel voorbeeldje: eigen samples gebruiken kan op de ipad TNR-I met samples tot een lengte van 5 seconden per sample. De hardware kan maar tot 0,97 seconde per sample bijvoorbeeld).
Ik vind het nog steeds bijzonder dat Yamaha de tenori-on als ipad app heeft uitgebracht. Natuurlijk is de ipad met zijn touch interface er perfect geschikt voor, maar voor mensen zoals ik is de keus tussen hardware of een app wel heel erg simpel als je alleen al naar de prijs kijkt. Wat me wel verbaast is dat niet veel mensen de TNR-I hebben, terwijl deze toch heel erg geschikt is voor het aansturen van je hardware of VST synths in een iets complexere setup.
Maar ik vind sowieso dat Yamaha goed bezig is op dat vlak, ze hebben veel meer handige apps voor de ipad gemaakt inmiddels, en ze werken allemaal heel erg goed en vooral strak in sync (wat lang niet alle apps goed doen die beschikbaar zijn op een ipad).