Zal de Yamaha Tenori On revolutionair worden?

Ongeacht het resultaat vind ik toch wel bewonderingswaardig dat een groot bedrijf als Yamaha zoiets 'experimenteels' heeft ontwikkeld. Kan me niet voorstellen dat ze zelf hadden verwacht hier enige cent mee te verdienen ookal ging de IPAD revolutie veel harder dan iedereen had verwacht (zelfde met LEMUR etc.).

vind ik ook, ook vind ik het een bijzondere move om de ipad versie door te ontwikkelen, deze kan meer dan de hardware versie bijvoorbeeld. Simpel voorbeeldje: eigen samples gebruiken kan op de ipad TNR-I met samples tot een lengte van 5 seconden per sample. De hardware kan maar tot 0,97 seconde per sample bijvoorbeeld).

Ik vind het nog steeds bijzonder dat Yamaha de tenori-on als ipad app heeft uitgebracht. Natuurlijk is de ipad met zijn touch interface er perfect geschikt voor, maar voor mensen zoals ik is de keus tussen hardware of een app wel heel erg simpel als je alleen al naar de prijs kijkt. Wat me wel verbaast is dat niet veel mensen de TNR-I hebben, terwijl deze toch heel erg geschikt is voor het aansturen van je hardware of VST synths in een iets complexere setup.

Maar ik vind sowieso dat Yamaha goed bezig is op dat vlak, ze hebben veel meer handige apps voor de ipad gemaakt inmiddels, en ze werken allemaal heel erg goed en vooral strak in sync (wat lang niet alle apps goed doen die beschikbaar zijn op een ipad).

Jullie hebben gelijk, ik voel me er ook te goed voor nu om door te gaan met het filosoferen over een apparaat wat ik nog niet eens heb. Ik heb vaak zoiets van, als je niks weet van iets, ga er dan niet interessant over praten. Ik ga de Tenori On aanschaffen nu en weg met deze thread. Thanxs voor de feedback mensen!

Nou ik hoop dat al je dromen uit mogen komen, met veel plezier gelezen. ;)

Ik zit te klooien met mijn poen de afgelopen tijd, ff sparen en dan 2dehands hup, voor 250 a 300 euro een Tenori On? Ik zet maar een vraagteken want ik weet bij god niet wat ik ga aanschaffen. Koop veel liever de Nanozwerg van MFB, maar dat is wat anders.

Ik zit te klooien met mijn poen de afgelopen tijd, ff sparen en dan 2dehands hup, voor 250 a 300 euro een Tenori On? Ik zet maar een vraagteken want ik weet bij god niet wat ik ga aanschaffen. Koop veel liever de Nanozwerg van MFB, maar dat is wat anders.

snap ik niets van, je koopt liever een nanozwerg dan een 2e hands tenorion waarvan je niet weet wat die doet?

En toch koop je dan een tenori-on ipv die nanozwerg, dat is toch vreemd? Waarom koop je dan die nanozwerg niet die je liever hebt?

Of te wel: niets van te begrijpen dit :D

Ik zit te dubben over die Nanozerg, het blijft een aankoop in de breedte. Ik heb immers al genoeg synthese.

Laatst gewijzigd:
Ik maakte dus een fout net in post 85. Ik had die Nanozwerg er niet erbij moeten halen want die staat stijf onderaan als het op de Tenori On aankomt. Het was stom om die Nanozwerg te noemen op deze manier, laat dat duidelijk zijn!!!

Ik maakte dus een fout net in post 85. Ik had die Nanozwerg er niet erbij moeten halen want die staat stijf onderaan als het op de Tenori On aankomt. Het was stom om die Nanozwerg te noemen op deze manier, laat dat duidelijk zijn!!!

omdat je 666 posts hebt :duivels:

voor 300 euro kun je ook een ipad kopen en de tenori app. En heb je nog veeel meer mogelijkheden.

Je doet me denken aan ex-member Analogman :eureka:

Ach als je toch niets beters hebt te doen :engel:
Hij werd hier op 't laatst uitgelachen om zijn uitspraken en domme vragen en heeft zijn lidmaatschap opgegeven!

Tenori on vs genome apps

Tenori on vs genome apps

Ik twijfel tussen tussen de volgende ipadd apps :tenori on v/s genome sequencer.

Ik wil de app vooral gebruiken om snel een basis (bass,drums en wat akkoorden plus wat opvulling) neer te leggen.

Wel is het dus de bedoeling hardware synths te gebruiken

Iemand ervaring met deze apps ?

Back