Ik ben er nu ff een paar uurtjes op bezig gweeest met een glimlach om de mond.
Lay-out & UI zijn toch wel heerlijk met dat schuine front-paneel en het patch panel rechts van de knoppen.
Kleinere formaat vindt ik zelf niet per se negatief.
Keyboard maakt dat ie ook altijd meteen uitnodigt tot aanraken & experimenteren.
Meteen geluid, zonder eerst ook maar iets te hoeven patchen.
Ik wordt er snel naar toe gezogen zodra m'n ogen er op vallen, net zoals 30 jaar geleden.
Makkelijk ook om snel even andere geluidsbronnen te bewerken via ESP & ext. VCF ingang.
De nadelen zijn voor mij ook weer niet minder dan in de jaren '80;
Beperkte patch-mogelijkheden, VCO's niet pre-VCF af te tappen, EG2 altijd op de audio VCA, geen ext. VCA ingang buiten VCF om, geen directe VC PWM, geen VC Q op VCF, geen standaard keyb. tracking op VCF (alleen via patch, ten koste van LFO of EG). Oct/V CV in van VCO's alleen via T.EXT in patch-punt (ten koste van LFO). etc.
Hz/V + S-trig. hopeloos voor interfacing met bijna alle andere synths, behalve Yamaha CS serie en nog wat ander exoten.
Toch vind ik het voor het geld echt een heel erg fijne synth. met ruime uitbreidingsmogelijkheden.
Een klein eurorackje met LFO's, mixers, attentuators, sequencers etc. is voldoende voor veel extra mogelijkheden.
De door mij geliefde Cwejman S1 kost > 4 keer zo veel, maar levert mij persoonlijk niet 4 maal zo veel plezier op.
Zijn MI dan ook onvergelijkbare werelden die elk hun eigen doel dienen.
Kortom, ik ben positief