korg mini ms20 ervaringen?

he? Je quote zegt letterlijk dat hij NIET velocity gebruikt bij ontvangst.
Het lijkt er sterk op maar dan hadden ze met minder verwarring kunnen schrijven : 'Only note messages can be transmitted and received, no velocity.'
En dus om zeker te zijn reageert die ook niet op externe midi-noten met velocity ?

Ik heb zelf de kronos ms20 en de 1978 ic35 filters ms20.

De vsti en mini versie kunnen hier waarschijnlijk niet veel meer aan toevoegen.

de ms-20 mini vind ik juist daarom interessant, deze is veel beperkter dan de kronos ms-20, de kronos ms-20 heeft allerlei extra mogelijkheden (bijvoorbeeld de Source 1 en Source 2 channel strips die je via het hele modulaire systeem van 4 ams mixers kan aansturen (en ams mixers kun je weer afhankelijk maken van elkaar en zelf programmeren kwa gedrag). Dat maakt echt een enorm verschil uit voor wat je met de sound voor elkaar kunt krijgen en voegt eigenlijk te veel mogelijkheden toe aan de ms-20 engine als je terug wilt naar die originele sound.

Dat is wat voor mij de ms-20 mini zo interessant maakt, die kan dat niet, die kan eigenlijk maar 1 ding heel erg goed, lekker monofoon brullen met zijn eigen sound, dat zie ik toch wel als groot voordeel voor het freaken met dat soort sounds in de studio, zeker met die hardware kast er omheen.

komt er nu ook een discussie hier zoals dat van de Minimoog D uit '72 versus een Minimoog Voyager uit 2004 of daarna?

jeweettog :okdan:

Het lijkt er sterk op maar dan hadden ze met minder verwarring kunnen schrijven : 'Only note messages can be transmitted and received, no velocity.'
En dus om zeker te zijn reageert die ook niet op externe midi-noten met velocity ?

in je originele quote stond het inderdaad dat hij die velocity informatie niet gebruikt. Een note midi message bevat namelijk ook de velocity en jouw quote zegt dat die daar niet op reageert.

Dus een ms-20 mini ondersteunt geen velocity, ook niet voor externe midi noten.

Korg MS-20 mini

Korg MS-20 mini

Ik heb begrepen van The Music House in Utrecht dat er maar 40 verspreid over de diverse muziekwinkels wordt uitgeleverdt in nederland dit jaar.

dat lijkt me toch wat weinig
reden te meer om maar snel bij music house te bestellen dus

ik las dat iemand met beetje dikke vingers al snel meerdere toetsen tegelijk induwt. Niet dat ik zo'n dikke klauwen heb maar dat was voldoende voor me om af te haken.

ik las dat iemand met beetje dikke vingers al snel meerdere toetsen tegelijk induwt. Niet dat ik zo'n dikke klauwen heb maar dat was voldoende voor me om af te haken.

ik heb inderdaad ook niks met mini keys, je moet bij gewone keys al geoefend zijn om geen 2 toetsen tegelijk per ongeluk in te drukken. ik weet dat die microkorgjes erg populair waren maar wat een &*^%@^&*%#@& toetsen zeg, elk zichzelf respecterende toetsenist gaat zich daar toch niet aan wagen?? dus het is meer voor wat fx gemeuk of je moet een ext. masterkeys hebben. 86% van zijn original size zou dus ook betekenen 86% van de toetsen?
ik vind dat wel een gemiste kans.. jammer dat we het nu nog niet kunnen beoordelen, je zult er vast op kunnen spelen hoor en ze zullen groter zijn dan de microkorgjes maar toch..
ik ben heel geneigd hem nu te bestellen aangezien ik er het geld voor heb maar even testen zou toch mooi zijn.

Ik heb begrepen van The Music House in Utrecht dat er maar 40 verspreid over de diverse muziekwinkels wordt uitgeleverdt in nederland dit jaar.

dat geloof ik gewoon niet, dat zijn verkoop praatjes.
korg weet echt wel dat dit een hit wordt dus waarom zouden er dan maar 40 geleverd worden...ik geloof het echt niet.

anders gewoon bij thomann bestellen dat is duitsland dus die zouden er dan sowieso wel veel hebben

Is er al iets bekend over de releasdate in nederland?
Zie op de bax site 20 weken.
Ik heb zin om iets te kopen. Mischien koop ik dan wel eerst een minibruteofzo als het nog zo lang duurt.

Is er al iets bekend over de releasdate in nederland?
Zie op de bax site 20 weken.
Ik heb zin om iets te kopen. Mischien koop ik dan wel eerst een minibruteofzo als het nog zo lang duurt.

ik zou geen minibrute kopen maar dat is persoonlijk, vind hem niet heel erg smaakvol klinken, maar nogmaals persoonlijk. de ms20 mini heeft wel echt dat gillende filter en zo getrouw mogelijk nagemaakt, je koopt dan toch een stukje karakter nog.

het is natuurlijk altijd ook een discussie newskool analog vs oldskool analog. toch hebben veel van die newskool dingen makkelijkere controls en midi of usb.

die novation bassstation 2, wat vinden we daarvan en wanneer komt die eigenlijk uit?

Only note messages (velocity is not used) can be transmitted and received.

Ik begrijp niet wat er verwarrend is aan deze verwoording. Op hoeveel manieren kan je "velocity is not used" interpreteren?

pffff, maakt wel lekker geluid hoor die 2 samen, een bass waar je broek van gaat wapperen

ben ook zeer benieuwd naar de subphatty, het is moeilijk kiezen als je het geld hebt...
maar het ms20 filter is natuurlijk karakteristiek

De SubPhatty natuurlijk ook met al die pole variaties. Ik zou ze gewoon allebei kopen.

tis wel een mooi review
mooie synth die mini
dat gedoe over die hz-omzetter, denk toch dat de meeste mensen er een midikeyboard aanhangen als ze echt willen spelen en dan is de midi/usb input ruim voldoende
hij klinkt erg goed , en blijft mooi gestemd
je leert wel meer met een ms20, de subphatty is meer als superbasssynth geconstrueerd, klinkt altijd goed en duur, maar qua mogelijkheden heeft de ms20 natuurlijk de neus voor

Back