korg mini ms20 ervaringen?

Om een idee te geven van hoe belangrijk dit is: zelfs Buchla heeft schakelvoedingen zitten in zijn 200e kasten...

Dus?
Omdat het heel duur is, houdt niet perse in dat het ook heel goed is.
Heb wel eens aan een 200e systeem gefriemeld.....en moet zeggen dat ik voor 20.000 toch wel iets stevigers had verwacht.....om maar een voorbeeld te noemen.

Of het een mythe gebaseerd op het verleden is, weet ik niet. Maar het blijft een feit dat er binnen de audio wereld veel tegenstanders zijn van geschakelde voedingen. Zal toch niet allemaal voor niets zijn?

Maar On Topic.
de mini is kleiner, toetsenbord gammeler ....klinkt iets braver en hij ruist meer dan de ouwe.

Maar On Topic.
de mini is kleiner, toetsenbord gammeler ....klinkt iets braver en hij ruist meer dan de ouwe.

mijn persoonlijke pluspunt naast al die 'negativiteiten':

ik vind de mini veel preciezer reageren dan de ouwe.
lijkt verfijnder te werken. ik ben daar wel blij mee.

ik heb alleen weinig vertrouwen in de ESP. bij de ouwe deed dat nog wel iets maar bij de mini heb ik nog geen enkele noot juist kunnen krijgen via f-V

Dus?
Omdat het heel duur is, houdt niet perse in dat het ook heel goed is.
Heb wel eens aan een 200e systeem gefriemeld.....en moet zeggen dat ik voor 20.000 toch wel iets stevigers had verwacht.....om maar een voorbeeld te noemen.

Of het een mythe gebaseerd op het verleden is, weet ik niet. Maar het blijft een feit dat er binnen de audio wereld veel tegenstanders zijn van geschakelde voedingen. Zal toch niet allemaal voor niets zijn?

goeie vriend van me heeft pas 60 trafo's en chokes gewikkeld omdat hij de precisie die hij eist niet kan kopen, dus die gaat voor mij een paar mu-metalen trafo's wikkelen met een mooi stabilisatie circuit erachter
ik denk dat die man wel iets meer van voedingen afweet dan de schakelfans
ik kan je verzekeren dat voedings kwaliteit wel degelijk hoorbaar is, heb een goeie demonstratie gezien met zijn TB3 2000 buizenversterker die TB eindtrap heeft binnen 4 seconden een schakelvoeding doorgefikt en slecht gewikkelde trafo's(chinese pindabak brander trafo's) hebben een zeer nadelig effect op het geluid

de geschakelde voeding wijken ook meer af ik heb de one-spot ook weg gedaan omdat hij troep in't geluid geeft
als ik'm op m'n flashback delay zet

zou die bravere klank niet aan de slijtage van de oude onderdelen liggen? want misschien klonk de grote MS-20 ook wel iets braver in splinternieuwe conditie?

nou weet niets van voedingen
wat ik wel weet is dat de ms20 rev 2 een stuk netter/ braver/ minder ruisig klinkt dan de rev1
objectief gezien is het technisch denk ik de betere.
de mini zal misschien qua filter meer op rev 1 lijken, de osc misschien meer naar rev 2 qua stabiliteit etc ?

Wat ik weet van voeding is dat de mini niet zal groeien tot
een vintage grote versie MS-20. wat je hem ook te eten geeft.

Wat ik weet van het verschil tussen mijn rev1 en rev2 MS20 is dat ze elkaar nauwelijks ontlopen. De rev1 heeft een net iets viezer randje. De extra ruis valt niet echt op. De rev2 heeft een stuk meer lage tonen dus is beter te gebruiken voor bass sounds. Maar klinkt nog steeds nasaal hoor.

Verder denk ik dat het erg lastig is om exact de verschillen aan te geven aangezien ze al ruim 30 jaar oud zijn en dus de waardes van de verschillende onderdelen anders zijn geworden in de loop der tijd. Ze klinken in ieder geval allebei lekker :luv:

zou die bravere klank niet aan de slijtage van de oude onderdelen liggen? want misschien klonk de grote MS-20 ook wel iets braver in splinternieuwe conditie?

Ik had iets gemeld van de paarse Matsushita's in de originele...;)

ik denk dat die man wel iets meer van voedingen afweet dan de schakelfans

Nou, da's ook wel erg polariserend. (heb je hem? Polariserend, voeding...classic) Er zijn zeker schakelfans die héél veel van voedingen afweten. Zoals bv de personen die de schakelende voeding voor de UCD versterkers hebben ontwikkeld. Want die waren dus niet tevreden van de gemiddelde schakelende voeding in audiotoepassingen, en hebben ze dan verbeterd tot ze wel tevreden waren.

Voor mij komen we nu toch wel een beetje in het domein van het 'inbranden van audiokabels' en dat soort subjectieve, niet meetbare audiofiele onzin. Sommige mensen willen je echt doen geloven dat ze een beter gehoor hebben dan de gemiddelde KGB bloedhond.

ach, dingen kapot-analyseren is ook een hobby voor sommigen :koffie:

mijn idee, wat een onzin allemaal weer.

en idd, we komen weer in het gebied van audiofiele onzin....

en als ik ergens een enorme pleurishekel aan heb, dan is dat het wel....

:mega:

ik heb mijn Korg mini net bij de vuilnis gezet.

zo te lezen is de voeding niks. dan kan het hele apparaat niks zijn
. grote ruisbak..veel te klein..wiebelende pots....kleine jackplug ingangetjes.

ik ben wel een gestudeerde musicus met meerdere studies..ik werk alleen met goed en professioneel spul.

was blijkbaar een grap...die ms-20 mini..wel een grap van 600 euro.

ach ja, we moesten toch van meneer Rutte ons geld blijven uitgeven om zijn economie te redden?
nou, dan heb ik bij deze mijn steentje bijgedragen..

Laatst gewijzigd:
hij is al tussen het puin gehaald.
keek net naar buiten en zag twee jongetjes voetballen met mijn ms-20 mini....

Ow. was dat een ms20..?

Waren hier net 2 jongetjes aan het schoppen tegen een of ander plastic ding, dat maakte zo'n herrie dat ik het heb afgepakt en bij de vuilnis heb gegooid..

hij is uitgeruist

Haha, eindelijk weten we waar dat geruis vandaan komt. Jammer dat we het Toon niet meer kunnen vertellen.

Mooi eigenlijk dat Toon precies hetzelfde zegt als Bass over muziek :) "Wordt tegenwoordig allemaal voor de televisie opgericht". Hoe oud is dit? Jaren 70?

hij is al tussen het puin gehaald.
keek net naar buiten en zag twee jongetjes voetballen met mijn ms-20 mini....

Voetballen..? Hopen dat het geen vechtpartij wordt dan maar.. :erm:

Back