korg mini ms20 ervaringen?

mp3 or it didn't happen. ;) :D

Hoewel ik "ja" nog wel wil geloven. Het is trouwens veel makkelijker om een synth "ja" dan "nee" te laten zeggen. Conclusie: synths zijn mannelijk.

Ja meneer!

mp3 is niks.. dit moet beter kunnen..effe wachte...

Laatst gewijzigd:
wordt steeds leuker. maar heb eigenlijk meer controllers, handen en voeten, meer patchmogelijkheden nodig om verder te komen.
maar ik ben nog niet uitgepraat...kijken hoe ver ik kan komen. maar is al mooi dat dit ook kan met de korg.

Attachments

• katttegejank.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 46
:D:D:D Hij is prachtig Mars!

Wat een bende weirdo's zijn we ook. De rest van de wereld zou boos naar de klachtendienst bellen moest een apparaat zo'n klanken voortbrengen. :D

Los van hoe dicht de Mini bij de oude MS20 komt, lijkt het er in ieder geval op dat je er erg veel analoge lol mee kan hebben!

ik heb vandaag heel veel soorten gejank, geschreeuw en gepraat uit de ms20 mini weten te halen :

van Jaaaaah...tot oeiiii..tot een op hol geslagen non!

nu nog de ulttieme patch die alles bij elkaar brengt en de Korg echt laat praten. of iets in die buurt!

bla bla bla bvloa! :-)

Bedankt voor jullie reacties van de filmpjes! Ik hoop dat die gene die overwegen om r een aan te schaffen of die die er nog op wachten een idee hebben hoe deze bak kan klinken, rete vet!

Ms20 is idd niet modulair btw, je kan niet elke parameter patchen. Maar toch kun je r vette dingen uit halen. Vind vooral de ringmod, de filters en de esp zeer vet!

wordt steeds leuker. maar heb eigenlijk meer controllers, handen en voeten, meer patchmogelijkheden nodig om verder te komen.
maar ik ben nog niet uitgepraat...kijken hoe ver ik kan komen. maar is al mooi dat dit ook kan met de korg.

Hahahaha heerlijk MarsMusica. Een dagje in het hoofd van grumpy cat :luv:

Haha, kattengejank...

Mijn kat werd echt boos toen ik dit afspeelde, ik denk dat je ze beledigd hebt...

Laat nu je synth maar sorry zeggen...

Nog een serieus vraagje:

Is de ms20 (mini) geen leuk begin voor een modular?

Eerst nog een extra envelope erbij, daarna nog een extra lfo?

Zelf ben ik nog lang niet zo ver, maar het leek me wel interessant voor in de toekomst.

ik vind het een 99% overhyped ding.

Misschien wel, misschien niet,... wie zal het zeggen? Maakt gewoon niet uit.

Uiteindelijk vind ik het wel heel chique van Korg om een reissue te brengen van hun beste synth ooit.

Ik ben er in ieder geval niet vies van.

Vind het er wel erg cheap uitzien hoor die plastieke re-issue.....

Zou me niet verbazen als er gewoon een opgefokte monotron print in dat ding zit :p
En dan nog dat ruisverhaal....tja......

Ik sluit me toch wel een beetje aan bij mr von haulshoven.

Ik heb de 1e ook alweer te koop gezien lol.....

Is de ms20 (mini) geen leuk begin voor een modular?

Eerst nog een extra envelope erbij, daarna nog een extra lfo?

Zelf ben ik nog lang niet zo ver, maar het leek me wel interessant voor in de toekomst.

De Korg is niet volledig modulair maar zogenoemd semi-modulair.
Het signaalpad ligt vast. van oscillatoren naar filters naar VCA en output.

zonder het patchpanel te gebruiken is de ms-20 al een compleet werkende synthesizer
met standaard functies.
je kan dus niks veranderen aan het signaalpad maar wel de verschillende aansturingen / modulaties anders patchen.
En daarbij krijg je via het patchpanel extra mogelijkheden zoals een sample & hold, een modulatie-wheel en trigger knop en ook CV en trigger in/out.

en last but not least een module waar je externe geluid kan mixen met de Korg. dat geluid kan door de filters en VCAs worden gemoduleerd. en extern geluid kan ook omgezet worden van frequentie--->CV en Volume-->CV.

Dus je kan wel een Korg aanschaffen en er extra modulaire modules bij kopen maar je zal nooit dat basis signaalpad kunnen doorbreken en altijd dat semi-modulair systeem houden.

in een volledig modulair systeem is niets met elkaar verbonden en moet je van nul af je eigen signaalpad bouwen maar zijn de mogelijkheden dus bijna onbeperkt.

ik ben tevreden met de beperking van de Korg omdat ik er juist door geïnspireerd door wordt en niet verstrikt raak in te veel mogelijkheden. in mijn muziek staat synthetisch geluid en klanken ook niet op de voorgrond..

Laatst gewijzigd:
Uiteindelijk vind ik het wel heel chique van Korg om een reissue te brengen van hun beste synth ooit.

Nou Korg is geen liefdadigheidsinstelling hoor, zo doen het echt alleen maar om er geld mee te verdienen. Dat gezegd hebbende is het wel leuk dat er dit soort dingetjes verschijnen uiteraard. persoonlijk zou ik meer naar zon SE boomstar neigen oid.

Zou me niet verbazen als er gewoon een opgefokte monotron print in dat ding zit :p

-er zit een serieuze print in die je niet met de monotr's moet vergelijken
-dat ruisverhaal heeft het origineel ook
-de verdeling plastic/metaal is identiek aan het origineel
-het origineel heeft net als de Mini ook plastic zijkanten en was destijds ook een low budget ding. Een heel goed low budget ding, dat wel.

Meningen zijn leuk, maar hou het wel een beetje in de realiteit.

meneer lol: :dubbel:

blijkbaar weet u niet echt waar u over kletspraat! :kont:

dat er al een mini ms-20 2dehands te koop staat zegt niets. de reden kan van alles zijn en hoeft niet meteen negatief te zijn.

Back