korg mini ms20 ervaringen?

Gisteren even aan de knoppen kunnen draaien van een ms20 mini.
Ik was meteen enthousiast.

Eerst over de headphones geluisterd, en daar was inderdaad nogal veel ruis waarneembaar. (overdreven veel, filters dicht - volume half, daarna frequency open en ruis was aanwezig tot stand 6)
Ik vroeg of ik hem even over monitoren mocht horen... en daar was de ruis ook aanwezig... veel minder maar zeker aanwezig.

Dus, ik moet echt even nog een paar nachten nadenken of ik me hieraan niet ga storen... en hopen dat er mensen demo's gaan plaatsen waarbij de filters niet op standje gillen staan maar op standje " nice warm bass"

Maar hij is erg cool@

het vervelende/belangrijkste punt met de ruis is, is dat de verhouding in volume tussen ruis en signaal
steeds kleiner wordt als je minder boventonen creert.

dus als je een filter heel langzaam dicht of open draait, dan zal bij het dichte filter (alle hogere frequenties weg) de ruis duidelijker te horen zijn.

Dit kan dus ook optreden als je een geluid wilt gebruiken wat veel laag en weinig hoog heeft. dus een 'warm'geluid.

en je hoort de ruis meteen zodra je de driehoek golfvorm gebruikt van OSC1.
deze heeft van zichzelf al heel weinig boventonen en dus hoort de meteen de ruis.

hhet is gewoon zo dat die ruis er soms kan zijn, maar als ik met de mini bezig was dan hoorde ik in 9 van de 10 gevallen die ruis helemaal niet en in muziek gebruikt zal het helemaal gemaskeerd worden. allen in stille passages niet (als je dus weinig boventonen creert)

elke keer als ik hier op het topic dat ruis-gedoe lees dan ga ik twijfelen en baal ik zelfs een beetje..maar zodra ik met de Korg ga pielen dan ben ik in een keer dat hele ruisgedoe vergeten! :-)

g.

Dus, ik moet echt even nog een paar nachten nadenken of ik me hieraan niet ga storen... en hopen dat er mensen demo's gaan plaatsen waarbij de filters niet op standje gillen staan maar op standje " nice warm bass"

ps: ergens heb ik een bass-klank demootje neergezet op een van de topics over de mini ms20

elke keer als ik hier op het topic dat ruis-gedoe lees dan ga ik twijfelen en baal ik zelfs een beetje..maar zodra ik met de Korg ga pielen dan ben ik in een keer dat hele ruisgedoe vergeten! :-)

Ja sorry, dat kan ik me voorstellen ;)
Als je met de frequencyknop nu een lowpas filter in je daw kon triggeren dan zou je kunnen automatiseren dat je bij de lage regionen de hoge frequenties weg draait

Toen ik gisteren aan het pielen was, wilde ik hem zo graag kopen.
Ik was mentaal de ruis ook aan het wegdenken.

Maar helaas.

Plus, ik denk dat ik meer deephouse ga maken in de toekomst en dan ga ik waarschijnlijk last krijgen van dit ruisje.

Ik heb ook de minibrute online beluisterd... maar die klonk ook niet "warm" naar mijn zin... Maar snijdend. Ik weet niet of dat komt omdat iedere reviewer hem meteen "brute" wil laten klinken, of omdat het gewoon een scheurbak is.

maar zodra ik met de Korg ga pielen dan ben ik in een keer dat hele ruisgedoe vergeten! :-)

zelfde geldt ook voor de ms20 orgineel, misschien in iets mindere mate dat wel.
als ik een synth wil die echt ruisarmer is moet je het niet in de ( budget ) korg analoog reeks zoeken denk ik.
roland sys100m , synton fenix, etc hebben er beduidend minder last van

gewoon lekker draaien , delay erachter en tweaken en freaken.... en niet vergeten de opname knop in te drukken en hier te posten

gewoon lekker draaien , delay erachter en tweaken en freaken.... en niet vergeten de opname knop in te drukken en hier te posten

en dan zeker iedereen hier alleen maar oeverloos 'zeiken' over de ruiz! :mexico:

wie, ?
daar laten we de lol toch niet door verpesten zekers...

blijkbaar hebben sommigen alleen verstand van ruis.

ik ben meer iemand van klanken en muziek! :engel:

een synth zonder noisegenerator beschouw ik niet als echte synth :D

ja , wat moet je nu met een leven zonder,

wind
scheten
water en regen
golvende zee
zuchten
sissende slangen
leeglopende baloonen

enzsvoort!

blijkbaar hebben sommigen alleen verstand van ruis.

ik ben meer iemand van klanken en muziek! :engel:

Ok, Als je de resonantie een beetje opendraait verdwijnt de cognitieve disonantie... maar toch...

Have fun met je bakkie! Leuk ding, ik ga het laten bezinken

Ja sorry, dat kan ik me voorstellen ;)
Als je met de frequencyknop nu een lowpas filter in je daw kon triggeren dan zou je kunnen automatiseren dat je bij de lage regionen de hoge frequenties weg draait

Toen ik gisteren aan het pielen was, wilde ik hem zo graag kopen.
Ik was mentaal de ruis ook aan het wegdenken.

Maar helaas.

Plus, ik denk dat ik meer deephouse ga maken in de toekomst en dan ga ik waarschijnlijk last krijgen van dit ruisje.

Ik heb ook de minibrute online beluisterd... maar die klonk ook niet "warm" naar mijn zin... Maar snijdend. Ik weet niet of dat komt omdat iedere reviewer hem meteen "brute" wil laten klinken, of omdat het gewoon een scheurbak is.

Échte deephouse dat is toch vaak van die van ruisend vinyl gesamplede electrapianoaccoordjes gruizig naar beneden gepitcht met de 33 op 45 truc in een 12-bit sampler?

Maar misschien dat een Moogje wel qua klank wat smoother kan zijn.

Maar misschien dat een Moogje wel qua klank wat smoother kan zijn.

Ik ben inderdaad ook aan het kijken naar alternatieven bijvoorbeeld DSI- mopho ofzo. Ook zie ik de Moog little Phatty voorbij komen.. maar ik weet niet of die net zo'n hoge freakfactor heeft als een ms (de bass zal wel snor zitten) ;)

Ik ben inderdaad ook aan het kijken naar alternatieven bijvoorbeeld DSI- mopho ofzo. Ook zie ik de Moog little Phatty voorbij komen.. maar ik weet niet of die net zo'n hoge freakfactor heeft als een ms (de bass zal wel snor zitten) ;)

Tweede hands LIttle Phatty ligt wel ongeveer in het prijsbereik van een nieuwe MS-20 mini. Ik ben meer gecharmeerd van een SubPhatty omdat deze wat meer knoppen, ruis en een suboscillator heeft. Maar goed een MS-20 en een SubPhatty completeren elkaar ook juist mooi en je kunt ze ook combineren omdat ze allebei audio en modulatie ins hebben.

Maar goed een MS-20 en een SubPhatty completeren elkaar ook juist mooi en je kunt ze ook combineren omdat ze allebei audio en modulatie ins hebben.

Helaas complementeren ze mijn portomonee minder goed;)

Helaas complementeren ze mijn portomonee minder goed;)

Denk aan al die kinderen die nu iedere maand naar het ziekenhuis moeten omdat terwijl jij zo asociaal bent om twéé nieren te gebruiken terwijl je er maar één nodig hebt. Juist. Doe het niet voor jezelf, maar voor de kinderen.

Ik heb eindelijk ook de MS20 mini gekocht en ik ben er echt helemaal tevreden mee. Niks te klagen. Het is inderdaad wel zo dat de phones out meer ruist dan de signal out. Al vind ik de ruis geen probleem. Ik vind het niet storend en je hoort het toch niet in een mix. En met de peak omhoog, schreewen dat ie kan ;).

Denk aan al die kinderen die nu iedere maand naar het ziekenhuis moeten omdat terwijl jij zo asociaal bent om twéé nieren te gebruiken terwijl je er maar één nodig hebt. Juist. Doe het niet voor jezelf, maar voor de kinderen.

Precies; verkoop een nier en koop een Subphatty en een mini MS-20

Back