Vacature Tonika Groningen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Interessant om te lezen, niet dat ik daar ga solliciteren want met die omschrijving...

In ieder geval ben ik klant van hun en het personeel ziet inderdaad meer als een Rabobank/V&D winkel uit, wel degelijk en accuraat, maar da's it: de winkel is trouwens heel mooi ingericht, maar dat is alles, meestal zijn er geen bezoekers.

:)

:')

Natrappen? Dit is nou internet, wat je erop zet komt er nooit meer vanaf. :P

Hey man, heb je niets beters te doen? Inmiddels is het van hun site af en beseffen ze wel dat die vacature hun niet siert.

Vanwaar nog even natrappen?

Nou ja zeg. Als ik die vacature lees en ook vooral nog hoe ze eronder verder reageren, denk ik dat ze niet goed snik zijn daar. Echt, belachelijk gewoon. Zo'n K tent zou ik dus gewoon boycotten. Klaar.
Vinden ze het dan gek dat ze het af moeten gaan leggen tegen de grote online jongens.......?

Hey man, heb je niets beters te doen? Inmiddels is het van hun site af en beseffen ze wel dat die vacature hun niet siert.

Vanwaar nog even natrappen?

Omdat kennis van dit soort arrogantie van groot belang is als je als klant een keuze gaat maken naar welke winkel je gaat. Tenminste, voor mij wel, en ik kan me goed voorstellen dat het voor veel anderen ook zo is.
En ik help mijn medemuzikanten graag.
Ik kan me goed voorstellen dat er een boel mensen zijn met tattoos of piercings, snor of baard, die graag weten hoe er op een bepaalde plek over ze gedacht wordt zodat ze die plek kunnen mijden bijvoorbeeld.

En ik post het omdat het ironisch gehalte van de vacature zo extreem hoog is dat het hilarisch is.
Ook dat deel ik graag met mensen.
Zeg nou zelf, die hele omschrijving van ongewenste kenmerken, overlapt werkelijk hun complete klantenbestand.
Ik vind dat , hoe fout het ook is, werkelijk geniale humor.

Kom op zeg, ze zetten er gewoon in dat ze een 'smooth talker ' zoeken en geen 'voorlichter' ... Ik bedoel als je dat leest , dan wil je daar toch geen klant meer zijn ? Ik wil als klant juist wel voorlichting, sterker nog, dat is het belangrijkste zelfs, anders kan ik net zo goed op thomann kopen en alles online uitzoeken... Ze zeggen gewoon open en bloot op facebook dat de klant niet voorgelicht moet worden maar zo snel mogelijk het pand moet verlaten met achterlating van hun poen. Nou, dat soort info deel ik graag met anderen die veel poen spenderen in dit soort winkels.

Wat dat natrappen betreft, ik weet niet waarom je het zo noemt, maar misschien iets met 'zoals de waard...' ik weet het niet. Ik zit zo niet in elkaar.

Laatst gewijzigd:
zijn ze een keer eerlijk is t ook weer niet goed :D
zeikSNORREN

zijn ze een keer eerlijk is t ook weer niet goed :D
zeikSNORREN

hehehe,
ja echt handig om aan te geven dat de mensen die je zoekt het tegenovergestelde zijn van een groot deel van je klantenkring.

Bovendien vond ik de tekst en hun minachtende reacties op anderen best een goede weergave van de sfeer in hun winkel zoals ik die ervaar daar :D (en dat met mijn uiterlijk van een boekhouder)

Ik koop daar al jaren niets groots meer, geef mij maar een kleinere winkel zoals muziekhuis dacapo in leek, daar is de klant nog echt belangrijk.

Ik heb me kostelijk vermaakt toen ik het gisteren op FB las :P

Tonika is niet echt de beste muziekwinkel, maar aan de andere kant woon ik er op een steenworp afstand vanaf, dus ik hoop ondanks alles dat ze een goede verkoper vinden (kunnen ze wel gebruiken daar op die gitaarafdeling!).

Ik heb me kostelijk vermaakt toen ik het gisteren op FB las :P

Tonika is niet echt de beste muziekwinkel, maar aan de andere kant woon ik er op een steenworp afstand vanaf, dus ik hoop ondanks alles dat ze een goede verkoper vinden (kunnen ze wel gebruiken daar op die gitaarafdeling!).

Ik vraag me alleen af of jouw en hun definitie van "goede verkoper" wel bij elkaar in de buurt komen..... Hopelijk was het een eenmalige misser van ze, en zat die Nancy even niet goed in haar vel ofzo.

Toen ik nog in Groningen woonde kwam ik na een tijdje ook nooit meer bij Tonika. Vreselijke verkopers, allemaal. Helemaal gericht op meer vermogende bruiloftsmuzikanten (waar niks mee mis is) en muziekschoolkinderen. Onkundig, arrogant etc. Die vacature ad past helemaal in het plaatje. Ik ging meestal naar Muziekhuis Westerhaven, die waren nog wel net te verdragen. Een van de belangrijkste redenen om Marktplaats af te grazen destijds was inderdaad het bedroevende niveau van muziekwinkels. Tegenwoordig koop ik alleen online als ik wat nieuws wil hebben.

Omdat kennis van dit soort arrogantie van groot belang is als je als klant een keuze gaat maken naar welke winkel je gaat. Tenminste, voor mij wel, en ik kan me goed voorstellen dat het voor veel anderen ook zo is.
En ik help mijn medemuzikanten graag.
Ik kan me goed voorstellen dat er een boel mensen zijn met tattoos of piercings, snor of baard, die graag weten hoe er op een bepaalde plek over ze gedacht wordt zodat ze die plek kunnen mijden bijvoorbeeld.

En ik post het omdat het ironisch gehalte van de vacature zo extreem hoog is dat het hilarisch is.
Ook dat deel ik graag met mensen.
Zeg nou zelf, die hele omschrijving van ongewenste kenmerken, overlapt werkelijk hun complete klantenbestand.
Ik vind dat , hoe fout het ook is, werkelijk geniale humor.

Kom op zeg, ze zetten er gewoon in dat ze een 'smooth talker ' zoeken en geen 'voorlichter' ... Ik bedoel als je dat leest , dan wil je daar toch geen klant meer zijn ? Ik wil als klant juist wel voorlichting, sterker nog, dat is het belangrijkste zelfs, anders kan ik net zo goed op thomann kopen en alles online uitzoeken... Ze zeggen gewoon open en bloot op facebook dat de klant niet voorgelicht moet worden maar zo snel mogelijk het pand moet verlaten met achterlating van hun poen. Nou, dat soort info deel ik graag met anderen die veel poen spenderen in dit soort winkels.

Wat dat natrappen betreft, ik weet niet waarom je het zo noemt, maar misschien iets met 'zoals de waard...' ik weet het niet. Ik zit zo niet in elkaar.

Mooi verhaal en je hebt ook wel goede punten natuurlijk.
Mja, waarom dit nog een keer aanhalen nadat ze op andere sites afgebrand worden door een niet zo tactisch personeelslid? Als het een winkel is die goed spul verkoopt laat ze dan lekker verkopen, als jij je niet op je gemak voelt daar dan ga je toch weer weg zonder iets te kopen?
Mijn boeit het overigens geen reet of de winkel waar ik iets koop erom geeft of ik een baard heb of niet.
Als ik iets koop dan weet ik precies wat ik wil en maken mij dit soort dingen echt niet uit.

Overigens denk ik dat een personeelslid bepaalde zaken gewoon niet zo tactisch heeft verwoord.
Ze zijn in ieder geval wel duidelijk wat voor persoon ze zoeken, alhoewel ik het niet eens ben met het feit dat ze discrimineren op uiterlijk. Buiten dat kost ze dit gewoon klanten.

discrimineren op uiterlijk gebeurt toch he
of ze t nou opschrijven of niet
daar kunnen we heel moeilijk over gaan doen, maar dat is zo
daarnaast zeggen ze niet dat mensen met gezichtshaar verwerpelijke sujetten zijn, ze zoeken het niet voor hun winkel
uiteraard is t een knullige vacature, maar who cares man. ga je lekker niet naar die winkel

Ze hadden gewoon moeten schrijven dat ze iemand zoeken met een verzorgd uiterlijk. Daar zou niks mis mee zijn. Het is logisch dat ze geen geitenwollensokkenhippies als verkoper gaan aannemen. Maar iemand met een baard of tatoeages kan er altijd nog netjes en representatief uitzien.

Maar, om ook maar wat positiefs over Tonika te zeggen, je krijgt er wel vaak een lekker bakkie koffie aangeboden. :koffie:

ok, maar er is dus WEL wat mis met geitenwollensokken hippies begrijp ik nu
kunnen we even op een rij krijgen wat wel kan en wat niet dan? :D

Moest hier best om lachen eigenlijk, maar eigenlijk is het om te janken. Muzikanten zijn allemaal een beetje excentriek dus wat maakt het uit hoe je eruit ziet? Als je maar kennis van zaken hebt ipv. een keurig uitziende dozenduwer...

Ik koop liever mijn spulletjes van iemand met tattoos en piercings die zelf speelt en verstand heeft van het product wat verkocht wordt dan van iemand die eruit ziet als een bankier en die een standaard verkoop praatje op je afvuurt zonder ook maar enige vorm van passie ;-)

Maar, om ook maar wat positiefs over Tonika te zeggen, je krijgt er wel vaak een lekker bakkie koffie aangeboden. :koffie:

Dat is nog niks, bij dacapo kreeg ik zelfs een chinese rijsttafel aangeboden (om mee te eten met hun) toen ik daar de kronos wilde uittesten. (echt gebeurd).

alleen koffie is echt weer een cheapo oplossing :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back