Vacature Tonika Groningen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
zijn ze een keer eerlijk is t ook weer niet goed :D
zeikSNORREN

Probleem is dat "klanten" of toekomstige (nu dus niet meer) klanten dit ook lezen..... ;)
Als bedrijf zou je een professionele uitstraling willen hebben ipv een verkoop fabriek waar alles draait om aantallen ipv het beste advies voor een klant.

Eerlijk ja, handig nee (had ook anders en korten geformuleerd kunnen worden) :koffie:

Ondertussen op de Tonika FB pagina:

Beste FB'ers, voor de mensen die zich, om wat voor reden dan ook, storen aan onze geplaatste vacature van vanmiddag: SORRY!
Voor alle extra likes en positieve reacties: dankjewel!
Voor alle sollicitanten: we praten verder!
Voor iedereen die de discussie langs de zijlijn heeft gevolgd: het is wat!
Ondertussen gaat de discussie zulke vormen aannemen, dat we tot de conclusie komen dat we er beter een punt achter kunnen zetten. Het lijkt ons dat we allemaal onze tijd en energie beter aan andere zaken kunnen besteden.
Conclusie: we halen beide berichtjes weg, dan kan iedereen weer rustig gaan slapen....

een goede muziekwinkel verkoper zegt gewoon niets tegen je en laat je kijken en proberen tot je daadwerkelijk wat aan ze vraagt...
zo simpel is het

Ben ik het niet mee eens Bass, als verkoper zie je snel genoeg aan iemand of hij of zij aangesproken wilt worden..
Sommige mensen kunnen zich erg irriteren als ze niet aangesproken/geholpen worden als ze in de winkel staan te kijken.

Maar goed, das weer een hele andere discussie..

Sommige mensen kunnen zich erg irriteren als ze niet aangesproken/geholpen worden als ze in de winkel staan te kijken.

nou ik moet de eerste nog tegenkomen die het leuk vind na 30 sec ongevraagd iemand voor zn neus te hebben staan

Ondertussen op de Tonika FB pagina:

Beste FB'ers, voor de mensen die zich, om wat voor reden dan ook, storen aan onze geplaatste vacature van vanmiddag: SORRY!
Voor alle extra likes en positieve reacties: dankjewel!
Voor alle sollicitanten: we praten verder!
Voor iedereen die de discussie langs de zijlijn heeft gevolgd: het is wat!
Ondertussen gaat de discussie zulke vormen aannemen, dat we tot de conclusie komen dat we er beter een punt achter kunnen zetten. Het lijkt ons dat we allemaal onze tijd en energie beter aan andere zaken kunnen besteden.
Conclusie: we halen beide berichtjes weg, dan kan iedereen weer rustig gaan slapen....

ja, alleen helpt dit niets meer, als je je bestaande klantenkring zo beledigd (ook in de reacties) dan is zoiets zo viral, zoals dat nu gebeurd is, het staat op heel veel sites inmiddels, heeft 100-en reacties en wordt inmiddels als voorbeeld gebruikt hoe je niet met social media moet omgaan. En uiteraard springen andere muziekwinkels hier nu handig op in, zoals bijvoorbeeld feedback die op zijn facebook het volgende post:
Wij vinden rockers met snorren, baarden, piercings, tattoos, hoedjes, petjes en woeste haardossen cool!

Laat hier een foto van jezelf zien hoe Rock & Roll jij bent!

En zo zijn er wel meer winkels die er nu op in haken, wat je uiteraard kan verwachten naar zo'n PR drama :D

Wel opvallend dat de meesten denken dat Nancy een onhandige medewerkster is, dat is namelijk niet zo, dat is de vrouw van de eigenaar / directeur die ook in de winkel werkt. Ik denk echt dat deze PR ellende ze heel veel schade oplevert op de korte termijn.

Het is niet eens zozeer dat het een onhandige tekst is, maar meer dat de tekst van toepassing is op je belangrijke klanten doelgroep (als ze deze tekst hadden gebruikt voor een notaris functie was niemand van hun klanten erover gevallen). Vooral de reacties van tonika daarna op reacties van mensen is heel erg slecht en levert misschien nog wel meer imagoschade op dan de oorspronkelijke advertentie.

Zo zie je maar dat social media je kan helpen maar als je geen idee hebt hoe het werkt kun je er ook veel ellende mee veroorzaken, want dit geval ebt voorlopig nog wel even na op het internet.

Wel opvallend dat de meesten denken dat Nancy een onhandige medewerkster is, dat is namelijk niet zo, dat is de vrouw van de eigenaar / directeur die ook in de winkel werkt. Ik denk echt dat deze PR ellende ze heel veel schade oplevert op de korte termijn. t.[/quo

Wel opvallend dat de meesten denken dat Nancy een onhandige medewerkster is, dat is namelijk niet zo, dat is de vrouw van de eigenaar / directeur die ook in de winkel werkt. Ik denk echt dat deze PR ellende ze heel veel schade oplevert op de korte termijn.

Ook de vrouw van de baas kan een off-day hebben.
Misschien heeft de baas zelf wel een tattoo en een snor, en had ze net een fikse ruzie met hem gehad. En had ze het dus net ff helemaal gehad met tattoos en snorren.... :)

Ook de vrouw van de baas kan een off-day hebben.
Misschien heeft de baas zelf wel een tattoo en een snor, en had ze net een fikse ruzie met hem gehad. En had ze het dus net ff helemaal gehad met tattoos en snorren.... :)

hahaha, nee die heeft geen snor en tattoo. Overigens is Nancy in real life best een aardige vrouw, maar goed dit was gewoon niet zo'n handige actie van tonika, ik neem niet aan dat zij dit in haar eentje heeft opgesteld. Het epistel is wel een prachtig document voor de bedrijfscultuur denk ik :)

Wat overigens opvalt is dat er altijd wel veel personeel is als je daar komt, maar dat de winkel praktisch bij elk bezoek leeg is, als er meer dan 5 muzikanten in de behoorlijk grote winkel zijn dan is het veel.

Ik geloof niet zo in de invloed van social media op de verkoopcijfers in dit geval. Je vindt heden ten dage altijd wel een trouwe schare boehoe-roepers die elk wissewasje weten te reduceren tot een principe kwestie over grondrechten en schending daarvan. Onhandige vacature? Ja. Verder? Storm in een glas water als je 't mij vraagt.

Wat overigens opvalt is dat er altijd wel veel personeel is als je daar komt, maar dat de winkel praktisch bij elk bezoek leeg is, als er meer dan 5 muzikanten in de behoorlijk grote winkel zijn dan is het veel.

Net als in een autoshowroom. In het weekend zal het toch wel drukker zijn?

Ik ben bang dat heel veel muziekwinkels last hebben van dat fenomeen. Ze gaan stuk voor stuk naar de knoppen door de internetwinkels en de crisis.......... De branche heeft het volgens mij algemeen zwaar te verduren.

Ik geloof niet zo in de invloed van social media op de verkoopcijfers in dit geval. Je vindt heden ten dage altijd wel een trouwe schare boehoe-roepers die elk wissewasje weten te reduceren tot een principe kwestie over grondrechten en schending daarvan. Onhandige vacature? Ja. Verder? Storm in een glas water als je 't mij vraagt.

dat vraag ik me af, zeker omdat dit keer hun eigen muzikanten klanten base zich aangesproken voelt.
Nou is het tegenwoordig zo dat er zo extreem veel concurrentie is dat je echt wel je klanten moet zien te behouden.

Tonika is duur, dus die moeten het dan van goodwill en klantenbinding hebben.
Zo wilde ik 2 weken geleden een bepaalde midi controller hebben, die staat op hun site voor 60 euro, ik kijk bij bax shop en daar heb ik hem voor 35 euro met 1 druk op de knop een dag later in huis. Dus dan ga ik niet meer naar tonika rijden om hem dan direct in huis te hebben.

Ik denk echt dat je bestaande klantenbase schofferen niet goed is voor je omzet. Zeker niet in deze tijd.

edit: en inmiddels heeft het de NOS site gehaald: http://nos.nl/op3/artikel/509951-forse-kritiek-gitaarwinkel-na-discriminerende-vacature.html

wie gaat er overigens volgende week naar de flashmob die nu georganiseerd wordt?
je moet wel een tattoo, baard of rock en roll uiterlijk hebben denk ik.

Laatst gewijzigd:
Ik ben geen Tonika liefhebber, maar zo'n flashmob gaat me te ver. Ik zie daar de lol niet van in.

Wat is er nou eigenlijk mis met een snor, tattoos, baarden etc kan ik nog in komen maar een snor!?

Je gaat toch niet ergens spullen kopen als ze zulk achterlijk personeelsbeleid hebben?
Anderzijds als je die doos eieren ziet die ze nu in dienst hebben wil je daar deel van het team zijn?

Wat is er nou eigenlijk mis met een snor, tattoos, baarden etc kan ik nog in komen maar een snor!?

zoeen?

polls_hitler_5358_892225_answer_2_xlarge.jpeg

:dubbel:

Als nu iedere muzikant met een snor, baard, piercings, tattoos, hoedje, petje en/ of woeste haardos die tent gewoon permanent gaat mijden, dan kunnen ze zich samen met de nieuwe gladjanus helemaal op het ukelele, banjo en mandoline segment gaan richten. (Hoewel eerlijkheidshalve vermeld dient te worden dat zich zeker in het mandoline segment ook af en toe randfiguren manifesteren...:)

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back