Vacature Tonika Groningen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
zij noemen een rock winkel en dan met alleen gladde smoothtalkers die geen voorlichting geven(wat veel klanten toch ook wel als prettig zullen ervaren) dan spoor je volgens mij niet.

Het is logisch dat ze geen geitenwollensokkenhippies als verkoper gaan aannemen. Maar iemand met een baard of tatoeages kan er altijd nog netjes en representatief uitzien.
baard kan zeker bij een synthzaak maar zo'n tatoe gast is toch eerder iets voor een gitaar afdeling...

goeie texten en avatar van conso trouwens... momenteel... op dit moment...

Attachments

• Bax.jpg
    Bax.jpg
    41,2 KB · Bekeken: 105
hehe lach me kapot. Snap al het gedoe niet zo.Wat maakt het uit. Zeggen dat je iemand zoekt met een representatief uiterlijk is eigenlijk precies het zelfde. Maar snappen nee. Als ik een dikke gitaar gaat kopen heb ik liever iemand onder de tatoes die zecht damn deze gaat echt diep! idieaal voor dikke gedetunde death metal. Ik zou hem waarschijnlijk geloven. Een gladjakker in een pak is gewoon op zo'n vlak denk wat minder representatief. Maar verder who gives a Fuck?

:mega:

Tattoos....
Heb me ooit als jonge snaak in een hardrock café begeven.
Heavy types, al dan niet met zwarte leren jekkers... anderen met tattoos.
Tot ik luidop vroeg vanuit welke winkel er een het behangpapiermotief op z'n armen had gevonden... :erm:
Heb toen mogen rennen voor m'n leven.... :frons: :dubbel:

Cheers,
Exo. :mega:

Ik denk dat ik een beetje de Sheldon ben van het vaderlandse Synthforum want ik begrijp niet wat het probleem is. Als Tonika een strategie heeft en een beleid uitvoert en denk daarmee geld te kunnen verdienen zonder de wet te overtreden, lijkt het mij allemaal prima. Als bebaarde muzikanten met gepiercte ledematen (of erger) een nieuwe auto gaan kopen, lijkt mij de kans ook groot dat ze door iemand worden geholpen die er iets anders uitziet. Dus? Best interessant om te lezen dat sommige mensen aanstoot nemen aan het op uiterlijk beoordelen door de schrijver (-ster) van de vacature om vervolgens te roepen dat ze niet meer naar die winkel gaan omdat er iemand zonder baard of snor in die winkel staat...

Zooo.... Dat moest er even uit. Nu een Bavaria. :biertje:

...zonder de wet te overtreden...
Ik denk dat hier het schoentje wel eens zou kunnen wringen. Voor mijn part doen ze maar hoor, het is tenslotte hun winkel, maar echt slim is het iig niet. Bovendien geloof ik dat het merendeel van de rechters niet akkoord zou zijn met Tonika, zeker aangezien het al dan niet hebben van een baard of tattoo weinig verband heeft met het verkopen van rock & roll gitaren of all things.

Tonika was de winkel waarbij ik keurig koffie kreeg en een KingKorg kon uitproberen zonder aankoopverplichtingen (daar kan Oostendorp Muziek uit Wezep nog wat van leren...). Maar bij de vraag naar een Midi-merger werd er verteld dat die door de gerenommeerde merken niet meer zouden worden gemaakt. Alles zou tegenwoordig USB zijn. Eén bezoekje aan de website van Thomann leert anders. Er staat wel geen Roland of Yamaha op die kastjes, maar ze zijn nog gewoon te koop.

Tonika was de winkel waarbij ik keurig koffie kreeg en een KingKorg kon uitproberen zonder aankoopverplichtingen (daar kan Oostendorp Muziek uit Wezep nog wat van leren...). Maar bij de vraag naar een Midi-merger werd er verteld dat die door de gerenommeerde merken niet meer zouden worden gemaakt. Alles zou tegenwoordig USB zijn. Eén bezoekje aan de website van Thomann leert anders. Er staat wel geen Roland of Yamaha op die kastjes, maar ze zijn nog gewoon te koop.

oh?
hier zeg je nog heel iets anders.....

Fabrikanten zien studio-muzikanten meer als doelgroep ten koste van live-muzikanten
Gisteren was ik om wat tijd te doden in een grote muziekzaak. Even wat synths uitproberen. Toen kwam ik op het idee om een midi-merger te kopen. Zo'n klein kastje dat vroeger te koop was. Kan ik mijn Korg Micro-X met 2 synths tegelijk aansturen. Antwoord van de verkoper: die worden niet meer gemaakt. Alles is tegenwoordig USB, dus investeren fabrikanten niet meer in Midi-boxjes. Zoek maar online naar een tweedehands exemplaar.
Toch wel raar: USB is prima geschikt als opvolger voor Midi, maar waarom kun je er live, zonder computer nog niets mee? Waarom zou je niet 2 of 3 synths via USB met elkaar kunnen verbinden en er live mee spelen?
Kijk, een tweedehands midi-merge-boxje kopen is geen probleem, maar ik vind het wel jammer dat er steeds meer richting pc-toepassingen wordt gedacht, ten koste van de live-muzikant. Je ziet het ook aan de klankenkeuze bij de synths: vroeger had je duidelijke drukknoppen voor de presets. Tegenwoordig zie je steeds meer een draaiknop en een zoekfunctie. Zie daar maar eens snel een klank mee te kiezen. Bij de Micro-X wordt je dan ook vaak onverwacht verrast met een bulderende drumbegeleiding, terwijl je gewoon een gitaartje zocht.
(memo aan mezelf: wis alle combi's met een drumbegeleiding en download een fatsoenlijke set aan Triton-klanken ;))

:peukie:

tja in de huidige wereld zijn er zoveel mensen die geen baan hebben dat ze dachten ik maak daar even gebruik van om personeel te werven zonder dat er (te)veel sollicitaties op af komen want ik denk dat er tegenwoordig wel zo 200 sollicitanten hadden geschreven en dan de juiste te vinden uit die 200, en uit te nodigen is niet gemakkelijk.
? misschien verloedering van Nederland, mag je zelf bepalen.
Goede reclame... want slechte reclame is ook goede reclame.
Misschien moeten we wennen aan de nieuwe cultuur in Nederland, daar waren we toch zo goed in. (blijkbaar toch anders dan gedacht)
Tot slot de mens met de grootste bek en de vuilste streken overleeft zullen we maar zeggen, wat wel een nare smaak geeft maar het is niet anders.

Too little too late? De aangepaste versie staat online:

"Heb jij zin om je handen flink uit de mouwen te steken als lid van ons verkoopteam?
Stuur ons dan een open sollicitatiebrief, zodat we jouw gegevens in ons bestand kunnen opnemen.
Wij zoeken:
Representatieve, enthousiaste collega’s met een zeer verzorgde persoonlijke presentatie, passend binnen het Tonika Music Team. Je moet met een open, nieuwsgierige blik de wereld inkijken en er zin in hebben om aan de slag te gaan. Je moet een makkelijke, goede spreker zijn. Je moet beschikken over scherp commercieel inzicht, gedreven verkooptalent en aantoonbare vakkennis op muziekgebied.
Het moet in je bloed zitten dat je mensen graag iets wilt verkopen en dat je in staat bent om met een flinke dosis flair op de winkelvloer te lopen.
Overtuigingskracht en zelfverzekerdheid zijn onmisbare elementen bij het tot stand brengen van verkopen en ook hierover moet je dus in voldoende mate beschikken.
Je moet minimaal een MBO werk- en denkniveau hebben en zeer goede contactuele eigenschappen en sociale vaardigheden. De Engelse taal moet je goed beheersen, in woord en geschrift.
Daarnaast is het van belang dat je weet wat een muzikant beweegt; het is een pre wanneer je in een bandje speelt of hebt gespeeld.
We hanteren een strikt anti-rookbeleid bij Tonika Music; niet-rokers hebben altijd de voorkeur.

Solliciteren
Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel, (daarmee bedoelen we dat je op alle punten voldoet aan het profiel en niet slechts op enkele punten), dan kun je een open sollicitatiebrief, voorzien van een recente foto, emailen naar:

(...) "

Goede reclame? Dacht het niet.
IK kom er in iig niet weer en niet alleen om de minachting richting de klanten qua uiterlijk, maar vooral door de
arrogante houding.
Succes met je toko....

Wat een gezeik om niets!

Als consument kan je er kopen maar het hoeft niet....
De eigenaar van de shop wil een zakelijke uitstraling....
Daar hoef je je als consument niet aan te spiegelen....
Spreekt het je aan koop je daar ... staat het je niet aan dan ga je een paar deuren verder....

Enne rockers worden ook oud.....
Veel van de trippende studenten uit de jaren 60-70 zijn nu onze bestuurders....
Hoe tolerant en vrijdenkend ze toen ook waren maar dat zijn ze heden ten dage niet meer....

Slotje?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back