Snelkookbami
Sidechain everything!
sommige mensen zijn echt wereldvreemd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
baard kan zeker bij een synthzaak maar zo'n tatoe gast is toch eerder iets voor een gitaar afdeling...Het is logisch dat ze geen geitenwollensokkenhippies als verkoper gaan aannemen. Maar iemand met een baard of tatoeages kan er altijd nog netjes en representatief uitzien.
Koop toch liever iets van iemand met baard en snor en tatooes enz., we zijn de laatste tijd al genoeg bestolen door gladde mannetjes in strakke pakken....

Ik denk dat hier het schoentje wel eens zou kunnen wringen. Voor mijn part doen ze maar hoor, het is tenslotte hun winkel, maar echt slim is het iig niet. Bovendien geloof ik dat het merendeel van de rechters niet akkoord zou zijn met Tonika, zeker aangezien het al dan niet hebben van een baard of tattoo weinig verband heeft met het verkopen van rock & roll gitaren of all things....zonder de wet te overtreden...
goeie texten en avatar van conso trouwens... momenteel... op dit moment...

Tonika was de winkel waarbij ik keurig koffie kreeg en een KingKorg kon uitproberen zonder aankoopverplichtingen (daar kan Oostendorp Muziek uit Wezep nog wat van leren...). Maar bij de vraag naar een Midi-merger werd er verteld dat die door de gerenommeerde merken niet meer zouden worden gemaakt. Alles zou tegenwoordig USB zijn. Eén bezoekje aan de website van Thomann leert anders. Er staat wel geen Roland of Yamaha op die kastjes, maar ze zijn nog gewoon te koop.
Fabrikanten zien studio-muzikanten meer als doelgroep ten koste van live-muzikanten
Gisteren was ik om wat tijd te doden in een grote muziekzaak. Even wat synths uitproberen. Toen kwam ik op het idee om een midi-merger te kopen. Zo'n klein kastje dat vroeger te koop was. Kan ik mijn Korg Micro-X met 2 synths tegelijk aansturen. Antwoord van de verkoper: die worden niet meer gemaakt. Alles is tegenwoordig USB, dus investeren fabrikanten niet meer in Midi-boxjes. Zoek maar online naar een tweedehands exemplaar.
Toch wel raar: USB is prima geschikt als opvolger voor Midi, maar waarom kun je er live, zonder computer nog niets mee? Waarom zou je niet 2 of 3 synths via USB met elkaar kunnen verbinden en er live mee spelen?
Kijk, een tweedehands midi-merge-boxje kopen is geen probleem, maar ik vind het wel jammer dat er steeds meer richting pc-toepassingen wordt gedacht, ten koste van de live-muzikant. Je ziet het ook aan de klankenkeuze bij de synths: vroeger had je duidelijke drukknoppen voor de presets. Tegenwoordig zie je steeds meer een draaiknop en een zoekfunctie. Zie daar maar eens snel een klank mee te kiezen. Bij de Micro-X wordt je dan ook vaak onverwacht verrast met een bulderende drumbegeleiding, terwijl je gewoon een gitaartje zocht.
(memo aan mezelf: wis alle combi's met een drumbegeleiding en download een fatsoenlijke set aan Triton-klanken)