Mooie track,maar nog geen release!

justin

Shauna
Soms hoor ik echt goede en mooie tracks op het foum. En dan snap ik niet dat sommigen nog geen release hebben. Of ik weet er niks van,dat kan ook.

Waar ligt dat aan?

:confused:
de juiste mensen kennen op de juiste plaatsen?
een imago/naam hebben?
ze heten niet DJ tiesto?

anyway, ik heb me al hetzelfde afgevraagd

Waarschijnlijk niet commercieel genoeg, we leven in een tijd waar de platenverkopen zijn afgenomen met 70% dus platenmij-en tekenen geen risicovolle/expirimentele muziek meer.
Dit geld voor iedereen ook de gevestigde jongens hebben het zwaar.

Platen worden alleen nog getekend als er een hype omheen is dj zus en zo en nog een paar anderen steunen de plaat is het verkoopdevies.
Op dit forum zullen er zelfs ook mensen zijn die goed zijn maar dat niet van zichzelf denken en ze zullen het dus niet opsturen, onzekerheid is ook niet bevorderlijk voor een carriere in de muziek bizz.

Als laatste: het is een ons kent ons wereldje en de ene hand wast de andere zie daar maar eens tussen te komen.

Origineel geplaatst door cloudman
:confused:
de juiste mensen kennen op de juiste plaatsen?
een imago/naam hebben?
ze heten niet DJ tiesto?

anyway, ik heb me al hetzelfde afgevraagd

Wat heeft tiesto er mee te maken! Als jij gewoon een goede Track produceerd,word ie heus wel gevonden. Gaat hun tenslotte ook om het geld!

De juiste mensen kennen? zal wel helpen als je een kruiwagen hebt. Maar is dat nou een vereiste dan,gaat toch om de uiteindelijke track? Een naam moet je opbouwen,die heb je niet zomaar. Maar kun je blijkbaar zomaar krijgen als je track wel opgepikt word door bepaalde mensen.

Als je wat langer meeloopt zal je ontdekken dat image en macht vaak veel belangrijker zijn dan kwaliteit.
Neem bijv def rhyme dat is typisch iemand die niet echt goed is,maar zich zo weet te verkopen dat hij populair wordt.
De top 40 staat er vol mee dat is nou eenmaal wat het(klootjes volk)publiek wil en door de strot gedouwd krijgt.

Het voorbeeld van Tiesto vind ik nou wel een beetje afgezaagd worden want thijs was al heel lang een zeer goede dj en is pas veel later uitgegroeid tot een succesvolle producer en is dus zeker niet iemand die uit de lucht is komen vallen.

.....de wereld is gewoon NIET EERLIJK !!!!!!

Er zijn trouwens ook genoeg mensen die muziek maken als nix meer of minder zien dan als hobby, en hobbies kosten gewoon geld ! (ipv dat ze iets opleveren)
Al maak ik nog es ooit de beste track ooit gemaakt, ik moet er niet aan denken dat ik met m'n tronie op tmf moet, met alle gevolgen van dien (uitgebuit door maatschappij, gekontekruip van losers die denken dat je centen teveel hebt, suffe zgn VJ's die willen weten hoe vaak ik ruk in de week, enz.)

Met alle respect voor die mensen die wel graag rijk en beroemd willen worden met hun creaties, laat mij maar lekker in m'n hokje klooien en zo af en toe in een gare kroeg op het podium staan.

:biertje:

Daarom,die jongen heeft er ook zeker hard voor gewerkt tot wat ie nu is! Denk toch ook weer zoals deff rhymes inspelen op de markt. En blijkbaar spreekt het toch weer een bepaalde doelgroep aan!

Nou ik weet het niet. Image en macht zullen wel degelijk meespelen. Maar het gaat tenslotte om de track die uiteindelijk een bepaalde doelgroep moet aanspreken en waar ze geld uit kunnen slaan!

Oke de Idols hype. Waarom zouden al die tieners etc.. De cds van Jim of Jamai kopen.Omdat die lui zich blijkbaar goed en leuk hebben gepresenteerd tijdens de Idols afleveringen?

En ik denk dat je ook niet teveel moet naar denken over dit en dat,als je een goede track hebt! opsturen die handel de rest komt later wel. Is ie niet goed.. ga gewoon verder met je eigen ding en probeer.

Ze zeggen toch altijd de aanhouder wint. En je zult heus wel een keer beloond worden,wanneer je intensief en hard werkt om je doel na te streven!. Daar geloof ik heilig in,en mischien is dat ook goed.

Geloven in jezelf is ook gewoon heel belangrijk om dat doel te bereiken!

Origineel geplaatst door justin

Ze zeggen toch altijd de aanhouder wint. En je zult heus wel een keer beloond worden,wanneer je intensief en hard werkt om je doel na te streven!. Daar geloof ik heilig in,en mischien is dat ook goed.

Dat is een hele mooie zin. Deze moet in het SYNTHFORUM gezegden boek komen. Is die er nog niet. Misschien kan die er komen. Soms doen mensen uitspraken die bestaan uit 1 of 2 zinnen, maar precies de essentie weergeven.

Groet Erik

Geloven in jezelf is belangrijker als geloven in het wereldje van platenmaatschappijtjes, dikke autoos, mooie dames enz.

Wat heeft tiesto er mee te maken! Als jij gewoon een goede Track produceerd,word ie heus wel gevonden. Gaat hun tenslotte ook om het geld!

Tiesto heeft hier eigenlijk niets mee te maken,
en ik weet ook wel hoe die (in mijn ogen) briljante componist heeft moeten knokken om er te geraken!
het ging alleen om het principe: een naam hebben zal wel helpen.

dus dit is geen tiesto aanval. (integendeel)
ik ben veel te veel zelf een tiesto fan om hem door de smurrie te halen.

peace,

cloudy

2 dingen: continuiteit en exposure...... ik ga je niet eerder uitbrengen dan dat ik A) weet dat je er bent...dat betekent demo's of MP3s rondsturen naar de juiste (lees bij jou stijl passende) labels....en na-bellen natuurlijk als je nix hoort.. en B) 1 nummer is niet genoeg, ik moet er minstens 4 hebben gehoord zodat ik een beetje een idee krijg over de consistentie van de kwaliteit, het moet geen toevalstreffer zijn...... en dan moet ik natuurlijk ook nog het gevoel hebben dat er een markt voor is, ik kan het zelf wel heel mooi en goed vinden, maar dat is niet genoeg.....tenzij je als label binnen no-time failliet wilt gaan....

ik denk dat het op het forum vnl puntje A is...... als ik het zo lees weten de meeste mensen niet welke labels hun soort muziek ed releasen, en sturen het dus ook niet op....mijn tip: ga naar je plaatselijke vinylboer (of zoek een DJ met verstand van zaken) en laat hem/haar wat passende labels bij je muziek tevoorschijn toveren......is ook altijd mooi criterium: je track snoeihard door de speakers van een zaak vol met DJ's...dan merk je snel genoeg of het wat is of niet haha....ohja......wat betreft genre's waarin er een overload aan releases zijn, zoals bv commerciele tiesto-achtige trance: volgens mij kan je dat wel vergeten als jou sound "bijna net zo goed is" .. want ze gaan niet voor secondbest, dan nemen ze wel een andere die wat meer opvalt, beter is of een echte eigen sound heeft....

Olaf

Is inderdaad een heel mooi streven,ik gun het je en hoop dat het lukt,alleen vergeet jezelf niet in te dekken
Ik ken genoeg jongens die willen,maar steeds een klap krijgen als ze een nee te horen krijgen.
Waarschijnlijk hebben ze ook een te hoog verwachtings patroon.

Verder denk ik persoonlijk dat sinds de komst van de mp3 is er veel veranderd is,maatschappijen hebben het heel moeilijk,cd zaken hebben het moeilijk,ga zo maar ff door.
De gouden tijden van vroeger zijn helaas voorbij.

Voor de rest kan ik me helemaal in het stukje van faab vinden.

je hoeft toch niet per se een hit te scoren en rijk te worden van je muziek? ;)
dat lukt toch bijna niemand.... en degenen die het lukt maken muziek voor de grote massa, wat meestal rukmuziek is..... maar goed, als rijk worden je streven is, zal in de eerste plaats bijna iedereen hier muziek moeten gaan maken waar hij eigenlijk niet van houdt (pop, r&b, kaastrance van hoog tmf gehalte)

... wat ik wel leuk vind, is dat je steeds meer van die internet artiesten ziet, die een deel van of al hun muziek in mp3 formaat op een website zetten, en daarnaast ook via labels cdtjes uitbrengen voor degenen die het op cd willen kopen (op relatief kleine schaal dan).
Da's toch mooi als je zo je muziek ten gehore kan brengen en er ook nog een paar centjes mee kan verdienen? ....naar zoiets kan je tegenwoordig IMO beter streven, want dat is voor velen wellicht nog wel haalbaar en realistisch.

Origineel geplaatst door Bahamut
je hoeft toch niet per se een hit te scoren en rijk te worden van je muziek? ;)
dat lukt toch bijna niemand.... en degenen die het lukt maken muziek voor de grote massa, wat meestal rukmuziek is..... maar goed, als rijk worden je streven is, zal in de eerste plaats bijna iedereen hier muziek moeten gaan maken waar hij eigenlijk niet van houdt (pop, r&b, kaastrance van hoog tmf gehalte)

Het lijkt me juist mooi om een groep mensen te bereiken met je muziek. Inderdaad is rijk worden een verkeerd streven. Er zijn mensen die die insteek wel maken, maar ik vind niet dat muziek voor de grote massa perse rukmuziek is. Ik vind muziek een creatief proces, zelfontplooiing, "gevoel" vertalen in muziek, etc. Wanneer dit jouw (in het algemeen)
insteek is en je bereikt er heel toevallig veel mensen mee die jouw muziek mooi vinden, krijgt het dus ineens het stempel Commericiele rukmuziek. Neem Robert Miles met Children (is een oud voorbeeld, ik weet het). Hij is gewoon rijk geworden van dat ene nummer. Toch kan ik dit super waarderen. Hij is gewoon een klasse componist en maakt nu ambiant (gitaar, orientaalse vocalen erbij). Muziek maak je als het goed is niet alleen voor jezelf (dit is al eeuwen zo), maar ook om een ander plezier/genot te geven. Ditzelfde geldt overigens ook voor een fotograaf, kunstenaar, beeldhouwer, tekenaar, schilder, architect en ga zo maar door.

Erik

Back