Wat is een redelijke mic voor een goeie prijs???

bobaphat

Ouwe rot
Moet nog een mic hebben maar heb niet zoveel geld. Wat is een beetje een goed merk en toch betaalbaar???
Mic is voor vocals

Rode NT1, of een hele goeie & hele goeiekope: de Red5 RV10. alleen verkrijgbaar op www.red5audio.com

Hoi

voor de studio neem ik aan? (Live shure sm58/57(beta) Je moet iedergeval een condensator mike kopen, buizen wordt je denk ik te duur. Heel lang zijn Rode's (met zo'n streepje door de o as in "eu") de meest gebruikte goedkope geweest, de NT1 of NT2. Er zijn de laatste tijd weer wat nieuwe zoals die Joe Meek, nieuwe AKG's, CAD en Superlux. Deze zullen allemaal niet slecht zijn maar ik ken ze niet. Met name die superluxen lijken me cool maar dat is ws alleen om dat ze er cool uit zien.
Vergeet niet dat een standalone pre-amp net zo hard meetelt in je eindresultaat, bijna alle pre-amps op goekopere mizers zuigen (alleen Behringer niet... schijnt... :D ) en zelf een cheape dedicated pre-amp is een wereld van verschil, meteen in je geluidskaart prikken en gaan!

Cheerio

er staat een goed stuk in de SOS van de maand .. net gelezen
NT1 is warm ... NTK zou het summum zijn

wat wil je uitgeven ? en zo zijn er nog veeeeel meer vragen

misschien wil iemand met een aboo op SOS je het stuk uit de opsturen (ze hebben ook alles op het webstaat voor subscribers !!!)

ik heb zelf voor een AudioTechnica AT3035 gekozen, erg flexibele mic die breed inzetbaar is, flattering voor veel verschillende types vocals ook naar het schijnt.... ze hebben sinds kort ook een buizen-versie die gewoon op phantom-power werkt..wordt ook in de SOS gereviewed volgens mij

Ik heb voor 100 euro 'n NT3 op de kop getikt. Meer een instrument-mic, ik gebruik 'm dan ook vooral om 'n 'echt' tambourijntje of shakertje aan 'n track te kunnen toevoegen, moodymann-style.

Als ik meer vocals zou doen was ik denk ik voor 'n NT-1(a) gegaan, daar kun je je geen buil aan vallen lijkt mij. Er zijn tegenwoordig veel goede condensator mics te krijgen in het prijssegment van de NT1, en men zegt altijd dat je moet luisteren om de mic te vinden die het best bij je stem past. Maar ik ken mezelf, en om het practisch te houden zou ik denk ik ook voor vocals blind 'n mic gekozen hebben waarvan ik weet dat ie OK moet zijn: NT1(a), AT3035, bekende merken en types dus.

Goeie prijs ?

Goeie prijs ?

Vertel me eerst eens wat je budget ongeveer is.. dan kan ik er wellicht iets zinnigs over zeggen.

Back