Oxford Oscar?

Catscan

Electronic sounddesigner
Wie heeft deze bak wel eens gebruikt....
en hebben jullie mischien daar ook samples van?
Volgen mij is dit de DnB bak....die bekende wauwwwow bas;)

En hoe veel is deze ongeveer waard 1500Euro?!?ofzo

Ben geintereseerd:)

Ik heb er 1 die in reperatie is
Ze zijn gaan vaak van 1500 tot soms wel 2000 van nieuwe eigenaar
Je kan er best wel leuke bassen mee maken
Maar D&B bassen kan je ook zeer goed met een synth als een Pro One maken

Ik heb zonder dat Monopoly dat weet enkele uurtjes met zijn Oscar liggen freaken en het is best een leuke bak hoor.
Maar vooral omdat ie zo'n speciale interface heeft. Sommige functies liggen onder je toetsen, waardoor je in een compacte behuizing toch veel kan tweegbrengen. Vooral dat additieve aspect is interessant, naast de best wel heel veel modulatiemogelijkheden en de filterinputoverdrive.

Klanksgewijs was ik nou ni echt overweldigd en zeker niet op vlak van bassen, het blijft allemaal heel mooi binnen de lijntjes vond ik. De uitersten klinken niet vet genoeg naar mijn idee en dat geeft een synth toch uitstraling, nee?
Ook vond ik zijn specifieke klankkarakter niet uitgesproken 'Oscar'.

Als je echt smerige bassen wil, neem dan een Korg uit de Ms-serie (of één of ander obscuur neefje of nichtje daarvan, waarvan bijna niemand afweet :). Smeriger kan het haast niet naar mijn idee. Zet daar eventueel een stereo delay op en je zet heel de keet op stelten volgens mij.

Verder vind ik de microwave xt ook dik bruikbaar voor die bass, klinkt alleen wel digitaler, maar dat is niet perse erg ofzo.

Mishandelen die apparaten!!

De pro one is een mono versie van de 5 en 10 maar met meer modulatie mogelijkheden
Wat ken over de bassen van OSCar zegt ben ik het aardig mee eens (de rest niet zo :p)
Dat korg msjes super vette bassen heeft vind ik zelf niet zo eigenlijk
Naar mijn mening is toch echt de Pro One 1 van de leukste synthjes voor leuke bassen in ze prijsklasse en modulatiemogelijkheden.

Back