Beleid discussie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hmmm, ik weet niet of dat kan eigenlijk...

<--- gaat nu iets stoms doen

Een moderator mag zichzelf ten alle tijden beboeten met een berisping of sanctie tot met een volledige ban.
He sorry, maar met een antwoord als dit kan ik echt helemaal niks. Misschien ligt het wel aan mij, maar wat ik hieruit feitelijk distilleer is dat een moderator eigenlijk altijd maar ongestraft de nsb'er kan uithangen. En mocht deze een strafpunt krijgen, kan hijzelf ten alle tijde het systeem induiken om dit weer ongedaan te maken.

Ik vind het goed dat er een protocol wordt neergelegd betreffende gedragscode, enkel als je het goed wilt doen zal er een onafhankelijke commissie moeten komen die naar ontoelaatbare gevallen kijkt. Doe het goed of niet en zeker niet half.

He sorry, maar met een antwoord als dit kan ik echt helemaal niks. Misschien ligt het wel aan mij, maar wat ik hieruit feitelijk distilleer is dat een moderator eigenlijk altijd maar ongestraft de nsb'er kan uithangen. En mocht deze een strafpunt krijgen, kan hijzelf ten alle tijde het systeem induiken om dit weer ongedaan te maken.

Ik vind het goed dat er een protocol wordt neergelegd betreffende gedragscode, enkel als je het goed wilt doen zal er een onafhankelijke commissie moeten komen die naar ontoelaatbare gevallen kijkt. Doe het goed of niet en zeker niet half.

tsja verwijzen naar de 2 wereld oorlog om je punt te maken daar kan ik dus helemaal niets mee. Slotje maar weer op dit topic?

Om de vraag van davy te beantwoorden.....de moderators handhaven het beleid van de stichting synthforum.nl. Er is dus bij een conflict altijd een moegelijkheid tot escalatie echter kun je je afvragen wie de regels beter kent, een moderator of een lid.

Publiekelijk lijken sommige acties wellicht met de botte bijl maar vergeet niet dat hier vaak een historie aan vooraf gaat die niet publiekelijk is verlopen en ik kan je verklappen dat een aantal leden in dat scenario geen blad voor de mond neemt.

Niet alles is wat het lijkt en voor sommigen is het simpelweg lastig om zich te conformeren aan autoriteit. Op dit forum is echter wel degelijk autoriteit aanwezig in de vorm van handhaving van de door de stichting bepaalde regels en als je hier niet mee om kunt gaan kun je je als lid afvragen of dit een geschikte plek voor je is.

Laten we voorop stellen dat de regels meer dan redelijk zijn en dat ingrijpen alleen gebeurt op het moment dat er echt iets voorvalt of op basis van voorspellend vermogen plaatsvind (waarbij de voorspelling vaak behoorlijk accuraat is).

Als laatste wil ik nog even benadrukken dat dit een topic is waar men terecht kan voor vragen en/of opmerkingen over de mededeling. Het is geen vrijbrief om je te beklagen dat er per definitie autoriteit aanwezig is op het forum en wij gaan onze handelingen in geen geval verdedigen.......

Laatst gewijzigd:
Ik denk persoonlijk (én spreek uit ervaring) dat wie z'n billen brandt op de blaren moet zitten. En dat als je dat risico niet wilt lopen, je je beter afzijdig kan houden van dicussies.

Op het moment dat je ergens induikt, loop je altijd het risico dat je moderator méér gevoelens heeft voor de ander. Soms is het andersom en heb je mazzel.

aangezien 9 v/d 10 escalaties verpiswedstrijdjes of over de zeik help pogingen zijn (i.i.g. allemaal ePenis gerelateerd) moet je je afvragen of het laatste woord hebben/ "winnen" het allemaal wel waard is.

Je kan ook gewoon je plezier delen en instappen in inhoudelijke onderwerpen die je interesse hebben en de rest gewoon laten. Niet altijd makkelijk, geef ik toe. Maar beter als overal een mening over hebben en die in ieder topic door de strot drukken. Nogmaals heb me hierzelf ook regelmatig schuldig aangemaakt, soms met veel plezier. Maar onderaan de streep ben ik er niks mee opgechoten.

afstand nemen kan je leren :D

Tsja, dit forum is denk ik geen parlementaire democratie. En als er allerlei feedback comissies en controles en shit nodig zouden zijn om 't in toom te houden, is het eigenlijk al een beetje te ver gegaan. Inderdaad, de mogelijkheid bestaat dat een moderator een beetje gaat lopen naaien. Maar in het uitzonderlijke geval dat dit bij andere moderators niet opvalt of niet afgekeurd wordt, tsja, bummer. Als mensen ontzettend ontevreden zijn over hoe het hier loopt, dan sterft 't uit zichzelf wel uit. Maar dat doet 't al ruim 10 jaar niet, dus 't zit wel snor gok ik zo.

Even een praktische flow-chart die iedereen naast z'n computer moet hangen.

so-youre-mad-about-something-on-the-internet-126457-530-1209.jpg

Want kinderachtige webcomics zijn 't antwoord op alles. 8o)

in kinderachtigheid zit vaak de ware wijsheid en wijze waarheid verborgen! :geslaagd:

Nooit iets gemerkt van een verziekte sfeer. Maar misschien zit ik in andere topics :D Niks mis met moderators die handhaven. Bedankt dat jullie hier tijd in stoppen!

tsja verwijzen naar de 2 wereld oorlog om je punt te maken daar kan ik dus helemaal niets mee. Slotje maar weer op dit topic?
In 020 is "gedragen als een NSB'er" een hele normale uitdrukking en dat jij meteen refereert aan de meest deuistere periode van de menselijke geschiedenis is verder niet mijn probleem. We zijn 60 jaar verder en waar ik vandaan kom word dat tijdsbestek beschouwd dat het nu gezegd moet kunnen worden. Als dat nog niet goed genoeg voor je is, dan heb ik deze nog voor je: SORRY en daarmee zal je het moeten doen.

Om de vraag van davy te beantwoorden.....de moderators handhaven het beleid van de stichting synthforum.nl. Er is dus bij een conflict altijd een mogelijkheid tot escalatie echter kun je je afvragen wie de regels beter kent, een moderator of een lid.

Publiekelijk lijken sommige acties wellicht met de botte bijl maar vergeet niet dat hier vaak een historie aan vooraf gaat die niet publiekelijk is verlopen en ik kan je verklappen dat een aantal leden in dat scenario geen blad voor de mond neemt.

Niet alles is wat het lijkt en voor sommigen is het simpelweg lastig om zich te conformeren aan autoriteit. Op dit forum is echter wel degelijk autoriteit aanwezig in de vorm van handhaving van de door de stichting bepaalde regels en als je hier niet mee om kunt gaan kun je je als lid afvragen of dit een geschikte plek voor je is.

Laten we voorop stellen dat de regels meer dan redelijk zijn en dat ingrijpen alleen gebeurt op het moment dat er echt iets voorvalt of op basis van voorspellend vermogen plaatsvind (waarbij de voorspelling vaak behoorlijk accuraat is).

Als laatste wil ik nog even benadrukken dat dit een topic is waar men terecht kan voor vragen en/of opmerkingen over de mededeling. Het is geen vrijbrief om je te beklagen dat er per definitie autoriteit aanwezig is op het forum en wij gaan onze handelingen in geen geval verdedigen.......

Het meest kwalijke van het hele internet vind ik nog altijd dat iedereen zich op dit soort gelijke platformen altijd maar achter een toetsenbord verschuilt. En dat ondanks alle emoticons de toonsetting van een bericht vaak verkeerd wordt begrepen. Dat er daarom autoriteit op een forum als dit nodig is, mag duidelijk zijn. Dat de regels hier redelijk zijn, ja dat klopt. En dat er vaak niet over 1 nacht ijs gegaan word, lijkt mij aannemelijk. Maar ik ken geen specifieke gevallen en ga daar verder ook geen mening over hebben. We zitten hier en we doen het ermee. En zoals jezelf al zei, als je daar niet mee kan worden, dan is voor diegene dit niet de plek.

Dat het moderators team handelingen niet wil verdedigen vind ik een kwalijke zaak. Handelingen door gebruikers die niet toelaatbaar zijn, kunnen volgens mij heel simpel te verdedigd worden door te refereren aan de statuten zoals de stichting beheert. Het staat de stichting natuurlijk ten alle tijden vrij om deze statuten te wijzigen. Echter dit valt meer aan te merken als beleid. En ja het moderators team heeft groot gelijk als men het beleid niet gaat verdedigen.

En stelde gewoon de vraag omdat ik het voor mezelf wou weten en meer niet. Het is mijn bescheiden mening dat de mens in het algemeen gehaktballen onder zijn oksels en spatjes krijgt, zodra deze autoriteit in de schoenen geschoven krijgt. En hierdoor dus wel eens kan doorschieten.

Omdat mijn post ook verkeerd begrepen werd, laat ik het dan anders vragen. Stel een moderator maakt zich schuldig aan dergelijk gedrag als hier ter discussie staat. Wat gebeurt er dan? Gaat het de doofpot in of gelden daar dezelfde regels voor?

als... dan....
neem aan dat ook de moderator duidelijk gemaakt wordt dat bepaald gedrag niet kan, in dat geval.
hoe dat precies gebeurd en of daar regeltjes voor zijn, vind ik eigenlijk muggenzifterij dan wel dwangmatig geneuzel of dikdoenerij .(lijkt me dat we dat toch wel mogen zeggen gezien de opmerkingen hierboven. )

ten slotte: nsb'er, of erger, zijn geen normale gezegde, het zijn woorden die wel degelijk hun lading ontleden aan een van de duisterste periode der mensheid en dergelijke kreten zouden met grote voorzichtigheid en zeer spaarzaam gebruikt moeten worden.
ik dacht zelfs dat als je iemand zo noemt hij/zij je hiervoor kan aanklagen.
dus...
mag jij allemaal vinden, ik stoor me eraan , en de zolder ligt al vol met sorry's dus bespaar me dat .
verder even goede vrienden, moest me toch effen van het hart

Stel een moderator maakt zich schuldig aan dergelijk gedrag als hier ter discussie staat. Wat gebeurt er dan? Gaat het de doofpot in of gelden daar dezelfde regels voor?

Wij gaan onze besluitvorming niet verdedigen omdat dit topic, zoals ik al eerder heb vermeld, niet is opengesteld als platform voor kritiek op het beleid. Mocht je dat hebben ben je vrij om daar een topic over te starten in het feedback forum of de stichting aan te schrijven.

Uiteraard modereren moderators ook de collega moderators, dat lijkt me vanzelfsprekend. Dit is echter nagenoeg nooit nodig omdat een moderator niet zomaar even op basis van een vriendelijke glimlach wordt gekozen en ingrijpende besluiten nooit door een individu worden uitgevoerd maar met het hele team worden besproken.

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat het mij niet uit maakt waar je vandaan komt of wat daar gebruikelijk is, de term NSB hanteren we hier simpelweg niet!

ik ben geboren (al weer lang geleden) en 'getogen' in Amsterdam, 020.
In 020 is "gedragen als een NSB'er" een hele normale uitdrukking?
ik zelf heb er nog nooit van gehoord.
na de 2de W. oorlog hielden de Amsterdammers zich denk ik vooral stil om de keiharde pijnlijke trauma's te kunnen verwerken. Mijn (joodse) familie is in die tijd tot 10% teruggebracht op de bekende duistere wijze en sommige hebben de diepe emotionele wonden nooit kunnen verwerken.

waar jij het over hebt is vast stoer geschreeuw van moderne jochies die niet goed op gelet hebben op geschiedenis-les.

heel veel zegwijzen, uitdrukkingen en spreuken die in Amsterdam worden gebruikt komen van de vroegere joodse Amsterdammers

mazzel..!

Niks mis met nieuw beleid en strakkere regels. Je moet wat om types zoals ik in het gareel te houden. :D

Op naar een betere sfeer! :okdan:

NSBer is denk ik wel iets wat sfeerbepalend is. En daar willen we nou net vanaf.

Als we het nou nog 234 keer vermelden hier kom je vanzelf in Google terecht. Kan nit de bedoeling zijn wel?

ik ben geboren (al weer lang geleden) en 'getogen' in Amsterdam, 020.
Jij zou dan als geen ander moeten weten dat de humor in 020 vaak spijkerhard is.

We gaan het ook niet meer herhalen, want het mag idd niet op google terecht komen

waar jij het over hebt is het gajes...
dat is niet mijn soort volk en daar ga ik niet mee om.

er wonen meer dan een soort mensen in Amsterdam.

Over off-topic gaan gesproken... het gaat hier toch om het modbeleid?
ik zelf ben nogal impulsief en kan reageren moeilijk bedwingen. dat is mijn probleem...
Ik weet, het is moeilijk maar misschien kun je proberen niet in elk topic te gaan wonen.

Over off-topic gaan gesproken... het gaat hier toch om het modbeleid?

Ik weet, het is moeilijk maar misschien kun je proberen niet in elk topic te gaan wonen.

Kijk, hier zou je dan niet op hoeven reageren. Dit is dus sfeerbepalend. Lees eens terug wat er gebeurt... er worden afkortingen gebruikt die je liever niet ziet op een forum. Daar zijn de gebruikers het dan mee eens. Dan komt er een luchtig iets overheen om het af te maken en iedereen weer met een glimlach verder te laten lezen, en vervolgens ga jij Mars een steek onder water geven..??? Die had je net zo goed weg kunnen laten. De toegevoegde waarde is namelijk nog minder dan niks. Mars heeft net zo veel recht als jij om te reageren in welk topic dan ook. Maar graag wel inhoudelijk, of i.i.g. niet sfeer bepalend....

Tja, het was goed bedoeld, hij geeft immers zelf aan dat hij zich moeilijk kan beheersen (heel herkenbaar overigens). Vermoedelijk heeft Mars wel de meeste posts in dit topic gepleegd, en inderdaad zo luchtig dat ik me afvraag of ze nog wel on-topic zijn.

Sowieso vind ik dat de discussie wel tamelijk afdwaalt. Het ging immers om het nieuwe beleid, vervolgens vernauwde de discussie zich tot sfeerbedervende posts, terwijl er wel meer posts worden verwijderd. En daarna wordt het gezellig ouwehoeren dat nogal weinig met het onderwerp te maken heeft.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back